Inlägg från: Bellsam |Visa alla inlägg
  • Bellsam

För oss som bakar

Jag kikar in lite i den här tråden med.
    Har egentligen aldrig bakat speciellt mycket men tycker egentligen att det är lite kul så jag har tänkt att jag ska försöka baka mer än vad jag gör just nu.
    Idag gjorde jag mina första chokladmuffins (säger väll mycket om mig? Skrattande) och vill gärna bli lite inspirerad att göra fler saker. Har dock inte smakat på muffinsen än så de kanske inte alls går att äta, men hoppas att jag märker vad som blivit fel och lär mig av mina misstag.
    I jul så bakade jag en massa julgodis och favoriterna här var Kokosbitar. Riktig hit här hemma!
    Så nu får vi se om jag hittar något mer kul som ser gott ut här inne Glad

• Bellsam
    Jungblom skrev 2011-01-25 14:46:32 följande:
    Bellsam, härligt med en nybörjare Man måste ju börja någon gång och det kan inte bli mer än misslyckat.
    Har bara bakat några få gånger tidigare i mitt liv och än så länge har jag faktiskt lyckats med det jag tagit mig för *peppar peppar*. Men då har jag inte heller tagit mig an något stort projekt heller Skrattande
  • Bellsam

Måste bara meddela att jag nu har smakat av mina muffins och dom vart ritkigt, riktigt goda faktiskt Skrattande
    Får gå på jakt efter fler recept nu!

• Bellsam

Skulle göra chokladbollar med sonen här men insåg nu att vi självklart glömt ta upp margarinet ur skötväskan igår så nu har vi inget. Är höggravid och har en trotsig tvååring så att ta på honom overallen och gå till affären känns uteslutet. Någon som har några bakrecept som vi kan göra istället som inte innehåller margarin eller ägg?

Har lite flytande margarin hemma.

Svar på tråden För oss som bakar