Inlägg från: Freksta |Visa alla inlägg
  • Freksta

För oss som bakar

Försöker mig på att baka havrekakor just nu, men alla kakor har flytit ut på plåten. och ja det har blivit en enda stor kaka som ser ganska lös ut, vad kan man då ha gjort för fel? Följde receptet jungblom la ut fast hade ej hjortronsalt och tog bakpulver istället då det stod på en annan sida att det gick bra. Är det därför dom inte blev bra? Tack för svar

• Freksta

Hej hej, håller på gör cake pops till lördag och undrar om det går bra om jag doppar dom i choklad redan nu eller om man ska göra det dagen innan?

• Freksta
    talare skrev 2012-12-11 19:30:31 följande:
    du kan doppa dom redan nu. :)
    Tack för svar Skrattande Var lite stressad så frågade i två trådar och Eliten sa samma sak så de är doppade och står nu på kylning Skrattande
  • Freksta

Hej hej frågar i denna tråd också, håller på med en tårta just nu som jag ska ha till i morgon. Den ska vara klädd i glasskräm och så ska jag ta en del av den och färga blå och spritsa uppe på så undrade om jag kan spritsa den idag eller ska jag vänta tills i morrn? Tänkte på om det blå flyter ut i den vita glasskrämen.
    Hoppas på svar

• Freksta

Chansade och spritsade ändå så jag skulle slippa kliva upp super tidigt och den hade inte flytit ut

• Freksta

Hej,håller på och ska baka till dotterns kalas i morrn och undrar om ni tror att kombon ahlgrens bilar, hallonmousse och glasskräm passar bra?  Är inte så van att baka fluff än så är inte så duktig på veta vilka som passar bra tillsammans =)

Svar på tråden För oss som bakar