Inlägg från: Miss P |Visa alla inlägg
  • Miss P

För oss som bakar

Wittra skrev 2013-11-09 12:45:04 följande:
    Jag skrev i rätt tråd ändå ?? Vad konstigt men jag frågar iaf om receptet...
    Här ska du ställa frågor annars blir en del vrål - irriterade. Du ska dock inte vänta dig att det går snabbt med svar.
  • Miss P

Är det någon som har ett bra recept på en riktig chokladig chokladtårta? Med chokladig menar jag att det ska vara riktigt mycket choklad och inte vara för söt men inte heller besk. Den ska vara lagom söt och inte för svår att baka. Glad

• Miss P
    Elsa o jag skrev 2013-11-11 15:32:07 följande:
    Jag gör den här i tårtform www.byroyfares.se/lang/en/choklad-hallon-maza.../ Det blir supergott. Saftigt, chokladigt och så bryter hallonen av lite, lite, men det är choklad som är den klart dominanta smaken. 1 sats räcker fint till en vanlig springform. Jag brukar ringla lite av hallonsåsen över grädden på tårtan och så serverar jag resten bredvid med extra vispad grädde.
    Åh den såg nice ut! Fler förslag någon? Ska baka till en födelsedag nästa vecka. Födelsedagsbarnet älskar mörk choklad. Glad
  • Miss P

Det är ingen som låtit otrevlig. Jag tror du missuppfattade. Du skrev att den som skulle ha av tårtan tål smör så det var väl ingen dum idè ändå?

Lillaskrutt skrev 2013-11-15 10:45:46 följande:
    Okej jag förstår..... Men kan ingen istället hjälpa mig med det jag faktiskt frågade om:)? Smörkräm på tårta :) nu är det skit samma, jag har som sagt löst det själv... Men du måste hålla med om attdet här är ganska klassiskt här på FL?.... Förlåt om jag lät otrevlig, var inte meningen...

• Miss P
    Katarina6701 skrev 2013-11-25 18:49:55 följande:
    Chewies, kan inte hitta något bra svensk namn på den här kakan. Några förslag?

alltomjulen.com/
    Puffisar? Glad
  • Miss P
    Vittell skrev 2013-12-01 22:25:35 följande:
    Hej alla har en fråga.
    Hur gör man när man vill sätta in bilder förstår inte hur man gör
    Via mobilen eller dator? Via mobilen går inte om du inte lyckas surfa in på den vanliga sidan.
    Via datorn finns det en knapp nedanför kommentarsfältet som heter "ladda upp en bild". 
  • Miss P
    Bambusa skrev 2013-12-15 19:07:43 följande:
    hur länge kan man ha hemgjord pepparkaksdeg i kylen?? vart sjuk idag så de blev inge mer bak, har 3/4 kvar då vi bara baka lite på lucia..
    Det ska visst hålla sig ett par veckor iallafall så du kan lugnt spara den till jul. 
  • Miss P
    Bambusa skrev 2013-12-15 21:49:24 följande:

okej, tackar, ja har den i en godisburk med lock... inte så kul å baka när man mår illa och bara vill sova..
    Ha ha. Nej det är det inte. Speciellt inte med tanke på att luktsinnet blir gånger värre. Om du nu mår illa av orsaken jag tror... Glad
  • Miss P
    Eleonor01 skrev 2013-12-27 07:20:32 följande:
    God fortsättning på er alla! :)

Har precis lagt ihop en tårta till vårt sista julfirande. Tre likabottnar smaksatta m pepparkakskryddor clementin Curd å reisen fluff. Jag ska täcka den m marsipan. Vad skulle ni spacklat den med????
    Vit choklad så det ser ut som snö. Glad
  • Miss P
    linnis83 skrev 2013-12-27 14:08:03 följande:
    Har ingen erfarenhet alls av smörkräm... Men nån slags citrus, kanske lime?
    Mmmm... Man kan göra med färskost också. Jag gjorde en gång med lime och ingefära till morotskaka. Mums blev det. 
Svar på tråden För oss som bakar