• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Renesme

Funkar det att ha kakmonstret i kylen över natten eller det är bäst att fixa till dom samma dag dom ska ätas?

• Maybe

Idag försöker jag mig på spiralkakor alá Emma838 Glad 
    Fast med grön karamellfärg och tutti frutti essens.

Det är dock bara testrundan idag så jag gör halv sats. Degen är precis utkavlad och ligger inne i kylen nu.
    Man kan tro att det är lätt som en plätt att kavla två lika stora degklumpar till lika stora rektanglar. Men inte då...
    Den gröna blev ganska mycket större men det kanske går bra ändå.

Vi får se helt enkelt. Återkommer nog om ett par timmar =)

• eliten

Jag har med gjort spiralkakor idag, eller degen är i kylen... Får se hur det blir!

• Linny
    Renesme skrev 2011-10-31 17:02:08 följande:
    Funkar det att ha kakmonstret i kylen över natten eller det är bäst att fixa till dom samma dag dom ska ätas?
    Första gången jag gjort dem, så jag vet inte egentligen. Men det går jättesnabbt att sätta på frosting och doppar i kokosen. Så färga kokosen och gör klart ögonen och själva muffinsen dagen innan så sätter du ihop den samma dag som du ska äta dem.
  • Emma 838
    Maybe skrev 2011-10-31 17:22:51 följande:
    Idag försöker jag mig på spiralkakor alá Emma838 Glad 
    Fast med grön karamellfärg och tutti frutti essens.

Det är dock bara testrundan idag så jag gör halv sats. Degen är precis utkavlad och ligger inne i kylen nu.
    Man kan tro att det är lätt som en plätt att kavla två lika stora degklumpar till lika stora rektanglar. Men inte då...
    Den gröna blev ganska mycket större men det kanske går bra ändå.

Vi får se helt enkelt. Återkommer nog om ett par timmar =)
    good luck ;)
  • Jungblom
    Renesme skrev 2011-10-31 17:02:08 följande:
    Min kollega fick sådan av mig förra veckan och hon hade dem i kylen och åt dagen efter och de var minst lika bra då!
  • Mallas

Sandrachristofer - Jag brukar också använda Leilas recept men kör i en vanlig plåt till ugnen. Kan det vara äggen som gör det eller är plåten för stor helt enkelt för en enkel sats?

Svar på tråden För oss som bakar