• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Goltlännig

Har bakat en rabarber och jorgubbspaj till min svärmor födelsedag.
    Nu hoppas jag bara att den smakar lika bra som den ser ut.

• carro 81

Här har det blivit en kladdkaka nu tills imorgon. Håller på och tinar frosting från frysen som jag tänkte ha som glasyr.

• Ylwis

okej, behäver råd. Sonen har fått köpa pepparkaksformar i form av T-rex bland annat, kändes inte så kul att baka pepparkakor just nu men finns det någon annan variant man kan göra?

Mamma till Alvyn 051015
  • MBert
    Ylwis skrev 2010-07-25 09:56:01 följande:
    okej, behäver råd. Sonen har fått köpa pepparkaksformar i form av T-rex bland annat, kändes inte så kul att baka pepparkakor just nu men finns det någon annan variant man kan göra?
    Ja, baka mördegskakor, eller använd ett "småländska kringlor"-recept som brukar vara lite segare och håller ihop bättre samt inte smälter så fort.
  • Katta89

Jag är utbildad bagare och konditor med gesällbrev. Ni får gärna fråga mig om det är något om bakning ni undrar över, skriv då i min gästbok. Bilder på en liten del av det jag bakat finns i mitt bildgalleri :) Titta gärna!
  • Ylwis

i går blev det klassiska kärlekmums!

Mamma till Alvyn 051015
  • Ylwis
    Katta89 skrev 2010-07-27 01:42:13 följande:

Jag är utbildad bagare och konditor med gesällbrev. Ni får gärna fråga mig om det är något om bakning ni undrar över, skriv då i min gästbok. Bilder på en liten del av det jag bakat finns i mitt bildgalleri :) Titta gärna!
    absolut, men  jag kan inte titta i ditt galleri du måste göra det offentligt om vi ska kunna se.
    Mamma till Alvyn 051015
Svar på tråden För oss som bakar