• hojanna9

Mammaledig i Kareby/Kungälv

Hej!

Nyss nyinflyttad till Kareby/Kungälv. Känner nu efter ett tag att det vore kul att träffa andra mammalediga att fika, promenera och prata lite med. Hittar heller inte så bra här ännu. Någon annan hemmamamma här? 

• Svar på tråden Mammaledig i Kareby/Kungälv
  • LeiaSavannah

Hejsan!

Jag är också mammaledig, hemma med en dotter på två månader:) Jag bor i komarken.. skulle vara kul att träffa fler som går hemma..

Kram Therese

• hojanna9

Hej! Kul att se några här! Vet var Romlanda ligger, men ej Komarken. Vore kul att hitta på ngt. Kanske i Kungälv?

Ngn som har förslag?

Johanna

• LeiaSavannah

Komarken ligger vid nordmannatorget en kvarts promenad ifrån maxi ungefär:).. men en promenad nere i kungälvs centrum och fika hade varit trevligt:)

// Therese

• miatilda090920

hej

visst hade det varit trevligt med en fika eller en promenad eller så.

vad gör ni annars om dagarna?

själv blir det promenader, har nyss börjat öppna förskolan osv.

• hojanna9

God morgon!

Vi bodde tidigare i Göteborg och hade där hunnit få upp en hel del att göra... Jag har gått på babymassage, babysim och nu går jag babyrytmik inne i Gbg varje tis.

När jag inte hade ngt att göra brukade jag gå på babysång eller sagotund el bara ta en fika och promenad med vänner.

Nu när jag flyttat ut försöker jag hitta på lite saker här för att inte åka till Gbg så mkt. Jag har varit på öpna förskolan i Kareby, men då var det mest äldre barn där...har också varit på sagostund på biblioteket, mycket mysigt.

Jag vill ut och gå mer, saknar det, men avsaknandet av gåendet beror nog mest på vädret, det är svårt att gå på dessa vägar. Framför allt är jag van med spontanta fikan m.m det saknar jag nog mest nu =(.

• miatilda090920

det är lite svårt att hitta på saker när man är hemma. för mig blir det ofta samma varje dag, promenad, städa, tvätta osv.

har vänner i gbg, men ingen har barn så det blir så kort när vi ska ses eller så blir det inte att vi ses alls tyvärr..

ibland saknar man jobbet, fat ändå inte..:)

vi får la se t och ses över en fika eller så någon gång.

det är fler nyinflyttade i kungälv..

• hojanna9

Hej!

Kan vi inte dra ihop ngt på tex måndag eller torsdag nästa vecka?
     Johanna

• LeiaSavannah

Hej på er alla!

Själv har jag alla mina gamla vänner i göteborg och så har jag mitt jobb där men nu när man skaffat barn vill man ju inte pendla varje dag sen tappar man en del kontakt eftersom jag inte heller känner någon som har barn direkt.

Så det blir ju att man mest är hemma på dagarna, städar, tvättar är med den lilla tar en promenad med hunden. Går på babymassage och det är ju jätte mysigt öppna förskolan känns som det är mer för äldre barn, men bara komma ut och träffa andra med barn vore jätte skoj.

Svar på tråden Mammaledig i Kareby/Kungälv