Inlägg från: Strawberry3 |Visa alla inlägg
  • Strawberry3
    princess77 skrev 2010-03-02 22:47:27 följande:
    Hej tjejer! I morgon på sprutdag 5 skall jag ta både Puregonet och orgalutran sprutan.Vilken tid har ni tagit den andra,kan jag ta dom efter varandra????
    Har oxå tagit dem samtidigt, fast på varsin sida om naveln då! De skall inte vara på samma insticksställe.
  • Strawberry3
    Happiness skrev 2010-03-02 12:29:23 följande:
    Hej tjejer!vet inte om jag hamnat i rätt tråd. Hoppas det! Ska börja med ivf-behandling på Carlanderska. Har också tid till IVf-kliniken. Vet någon här vilken som är bäst? Har bara min magkäsnla att gå på och då blir det nog Carlanderska. Många säger att dom är mycket dyrare. Men lyckas det så är det ju värt varje krona. Ska träffa en läkare som heter maragreta Wood. Någon som känner till henne?Första intrycket av dom var att det var full fart från början. Ska lämna sperma prov samma dag som vi skrivs in och det är ju jätte skönt att dom har en såm snabb uppstart. Vad tycker ni? segar dom eller driver dom på?Fick tid i slutet av mars. Hoppas att vi kan få till start och avslut innan semestern.Ska säga att jag är väl ganska gammal 39 och 3 månader. har en son sen innan född -03. Men nu är det väl åldern som tar ut sin rätt. Finns det någon mer "äldre" på tråden. Hoppas mina frågor är OK och jag inte trampat någon på tårna. Kram!
    Jag har träffat samtliga läkare på CA inklusive MW och de är bra allihopa! Sedan har man ju sin egna personliga favorit, den som passar ens egna personlighet 
  • Strawberry3
    Happiness: Citerar mig själv ur en äldre CA-tråd:

    Amander skrev 2009-11-21 17:16:19 följande:
    Skulle träffa Margareta är det någon som vet om hon är bra?
    "Efter som CA (tyvärr) blivit lite av mitt andra hem har jag träffat samtliga läkare ett antal gånger. Och alla är bra! Paradiset jämfört med SU!
    MW: kan vara lite tystare och nästan verka grinig ibland (särskillt om hon är koncentrerad) men hon är jättebra! De är olika personligheter allihopa. GW: Pratar alltid väldigt mycket och det kan ibland vara svårt att få en syl i vädret TH: är min favvo, så otroligt duktig och pratar och förklarar på ett sätt som jag tycker mycket om, passar mig helt enkelt. Även "vikarien" Susanne är mycket trevlig och gullig tjej men jag tror hon bara gör ÄP och ET, har ej några samtal."
  • Strawberry3

    Kikar in och skickar extra tummar till de som behöver!
    Kämpa på, mirakel kan ske, ibland tar det bara extra lång tid!

  • Strawberry3

    Mulan/Hapiness: Kanske läkaren tänkte på kombinationen Ipren – Alvedon?


    Ibuprofen verkar genom att hämma enzymerna COX-1 och COX-2 (COX = cyklooxygenas). Därigenom hämmas prostaglandinsyntesen. Den exakta verkningsmekanismen för den smärtstillande effekten hos paracetamol är inte känd i detalj men bl.a. inhiberar paracetamol enzymet COX-3. Kombinerar man preparat både med ibuprofen (t.ex. ipren) och paracetamol (t.ex. alvedon el panodil) blockar man sådeles flera smärtvägar samtidigt. Ej att rekommendera som standard men någon vid speciella tillfällen så kan man prova denna cocktail för en bättre smärtlindrande effekt.

  • Strawberry3
    Happiness skrev 2010-03-30 19:42:03 följande:
    ok...detta ska jag testa. tar jag en tablett av varje eller två? hur ser doseringen ut? Kan jag ta denna coctail+diklofenacen sup samtidigt?
    Jag tror att diklofenaken ensam räcker långt, kanske blir det den enda du behöver. Man skall vara vääldigt försiktig när man kombinerar flera preparat, det brukar inte rekommenderas av läkare! Det är inte nyttigt att samtidigt blocka allt för många smärtvägar i kroppen, de fyller ju en funktion oxå. Har du fortfarande ont när dicklofenacen gått ur kroppen så kan man ev. prova coctail men jag skulle då bara ta en tablett av varje. Fråga din läkare om du vill vara säker.
  • Strawberry3
    Happiness skrev 2010-05-21 18:39:49 följande:
    Ska tillbaka på söndag för ET men varför odlar dom bara 2 dgar och hur kan dom veta redan nu hur delningen går liksom?Är det någon annan som fått isatt dag två? tycker det låter kort...Suck och uag som hade hoppats på någon blasto..eller kan dom ändå långtidsodla på något även om dom sätter in ett två dagars. Är negativ känner jag nu men två dagar...låter lite.Ska ta vaggis ikväll. Frågade om det var ok med 6 timmar imellan oc det var det. Måste man blöta upp dom? Funderar på att ringa dom imorgon och fråga hur många som blivit befruktade..vad tror ni om det? Efter 18 timmar ser dom ju det.
    Om du fått ut fem ägg så vågar de nog inte planera för att alla blir befruktade, vilket är det antal som krävs för långtidsodling, har för mig att det statistisk sett är 75-80% som blir befruktade. Skulle alla äggen utveckla sig fint och de vill odla fler dagar eller till blasto så hör de av sig och ändrar insättningsdatum.
    Har fått tillbaka två-dagars flera gånger, t.ex. började dottern som en tvådagars och även nuvarande bebis på G är en tvådagars, så det kan gå bra det med! De forstätter långtidsodla ev. övriga ägg som blir kvar efter insättningen oavsett.
    Ring du och fråga hur det gått, jag har alltid bett dem höra av sig...
  • Strawberry3
    Vädur 78 skrev 2010-08-10 07:14:29 följande:
    Är det någon som vet om det finns några särskilda "regler" på CA när man får starta syskonförsök...... att det måste gått någon viss tid eller haft mens ett visst antal ggr???? 
    Mig frågade de efter om amningen var avslutad (antar att prolaktinnivåer kan störa om det inte gått tillräckligt tid) och om mensen blivit regelbunden igen men inget visst antal ggr
  • Strawberry3
    FruNaftra skrev 2010-08-14 10:58:18 följande:
    Heeeeej tjejer. Guess what....I'm back!
    Hur är det med er allihopa? Berätta berätta berätta!!! 

    Hoppas ni har haft en bra sommar. Här njuts det för fullt. Lilla Ella växer och frodas. Hon är 6 månader nu på måndag. En riktig glad, social och okomplicerad tjej. Älskar att leka tittut-lekar och läsa tidningen (eller ja...riva sönder den).Full fart i gåstolen är det också. Världens bästa uppfinning om jag får säga dte själv.

    Min mens har kommit tillbaka och vi längtar så enormt efter ett syskon så nu planeras det för fullt. Gäller bara att hosta upp pengar först, men det ska nog gå på något sätt. Vi vill gärna köra igång med IVF,en nu när jag är hemma med Ella, så man slipper kombinera föräldraliv med IVF och jobb på en och samma gång. Vad tror ni om det?

    Säger CA att man måste vänta 3 månader efter första mensen innan man kör igång med IV? Men så länge orkar vi ju inte vänta. Jag har fått tillbaka mensen nu iallafall. Och amningen slutade jag precis helt med. Testar med ÄL-stickor för att få koll på ÄL. Borde få stegring nu i dagarna...hoppas jag.

    KRAM!!
    Hej Naftra, kul o se dig igen! Härligt att höra om din lilla tös! Det är ungefär tre månader efter avslutad amning som gäller, endel får ju aldrig regelbunden mens. Man kan också be dem ta prov på prolaktinnivån,för det är den som måste ner efter amning (kan bli MF och skit annars).
  • Strawberry3

    Hej alla!


    100818 kom ännu en CA-bebis till världen. Den 11 november 2009 plockades jag på ETT ägg som nu klarat hela den skakiga  vägen och resulterat i en efterlängtad  LILLASYSTER  . Kämpa på flickor - mirakel kan ske!

    Har inte hunnit läsa så noga i tråden men såg någon kommentar om vaggisar eller crinone, så jag vill bara säga att efter 3 ET med efterföljande tidiga MF då jag tog vaggisar, så fick jag nu sista gången 2*crinone/dag. Vet inte om det var det som gjorde skillnaden men det funkade ju den gången. Hade även ändrat protokoll + trombyl så det behöverju som sagt var inte vara det som gjorde skillnaden men nog känndes crinone bättre att ta. Det stannade liksom kvar.

  • Strawberry3
    Finns ingen ledig signatur skrev 2011-02-09 09:08:47 följande:
    Oj vad det händer mkt i tråden nu, jag har inte hunnit läsa igenom allt, så grattis till dom som plussat, lycka till till er som ruvar och givetvis massor av styrkekramar som forstätter kämpa.
    Själv så sitter jag i startgroparna hemma och hoppas snart få föda två små CA bebisar.....
    Lycka till!!!
  • Strawberry3
    Love is everything skrev 2011-08-03 13:14:01 följande:
    Jag har det ganska bra! Började jobba då det fina vädret kom... Men jobbar lite kvällar och helger så ibland får jag med sola & bada! Nästa år har jag tänkt vara ledig heeeela sommaren, så det gör inte så mycket.... Cool 

    Grattis till sprutstart!!! Vad tar du för lkmdl och i vilken dos? Hur har det gått tidigare? (Förlåt att jag inte har koll på alla!) Flört

    Ska på VUL på måndag, längtar....... Hoppas allt ser bra ut då!
    Har funderat på det här med Trombyl, nån annan som fått eller testat det?? Undrar SÅÅÅ varför mina bästaste blastocyster bara vill sitta ett tag!

    Hej på er!
    Hej på er kämpare! En f.d. CA-tös här! Ville bara säga att TH skrev ut Trombyl till mig utan att jag hade någon diagnos som krävde det. Hade då haft 3 tidiga MF på raken så man gjorde en liten koagulationsutredning på mig som inte visade något fel. Fick trombyl ändå och det blev fjärde gången gillt och en lite CA-bebis kom ut 9 mån senare  så det var lyckat för mig!  (Man kan ju också ta ca 1/4-dels barnalbyl receptfritt men det känns väl alltid bäst att inte självmedicinera)
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19