Inlägg från: RottisTina |Visa alla inlägg
  • RottisTina

Carlanderskatöserna del 19

Hej
    Skriver här för det är mitt första försök på Carlanderska och än så länge verkar det gått toppen!!!
    Har tidigare gjort 4 äggplock på RMC i Malmö men ett MA som "bästa" resultat. Alla gånger har de använt sig av ICSI. På CA så blev det standard IVF efter äggplock då 13 ägg kunde plockas ut och till dagen efter var 11 befruktade och 9 st hade delat sig dag 2. Därav försökte de långtidsodla. 
    Fick idag tillbaka en superfin blastocyst som nästan var på väg att kläckas :) Nu väntar man otåligt på testdatumet den 7/6..
    Sååå glad över att jag bytte klinik och håller alla mina tummar å tår för att det ska gå vägen denna gången <3  

• RottisTina

Eliezer4: då får vi hålla tummarna att allt går bra för oss båda :)
    Har du gjort många försök tidigare? Fick du något till frysen?
    *nyfiken*

• RottisTina

Hemflyttad: har du fått något plus då så tidigt som 10 dagar efter äggplock ?
    Man är ju rätt så nyfiken på om blastocysten fastnat så här dag 8 efter ÄP / ruvardag 5 ;)
    Får väl hålla mig några dagar till innan jag tjuvtestar :)

• RottisTina

Caroline: när vi var i Gtb verkade det som att de aldrig kör den långa metoden utan enbart den korta. Däremot i Malmö på RMC så gör de enbart den långa metoden. Anledningen verkar vara att man då kan starta igång x antal varje vecka och att det är lättare för kliniken att planera sitt patientunderlag vecka för vecka. Ett ytterst dåligt skäl då det långa protokollet är mkt större påfrestning på både kropp o humör ( har sambon fått erfara efter 4 st långa protokoll)
    Trots detta har jag själv aldrig tyckt att hormonsprutorna samt nässprayet varit speciellt jobbigt å jag har mått rätt bra hela tiden. Lite svullen om magen är man allt men man vet ju att det är för en god sak :)
    Det korta protokollet fick jag prova nu på Carlanderska å det var ju toppen!! Endast 10 dagar med hormonsprutorna å sen var det dags för äggplock. Hur smidigt som helst !!!

Lycka till på mötet. Dom är toppen :)

• RottisTina

Caroline: om du får ägg till frysen så är det självklart att det är dem du använder innan nästa äggplock för då slipper du ju gå igenom all hormonbehandl samt äggplock en gång till.
    Tror att det är samma resultat oavsett färska eller frysta men det kan säkert variera från individ till individ. Har en kompis som bara blivit gravid på frysförsök. Då har de gjort 11 återföringar å blivit gravida på nr 9

• RottisTina

Samt nr 11.

Vi har dock inte fått något till frysen förrän nu. Så det känns skönt att veta att vi har 4 st ägg som ligger å väntar på oss om detta inte fäster som vi fått tillbaka :)

• RottisTina

Jaaaa ett plus !!!!

Kunde inte hålla mig längre trots att TD är på fredag ;)
    Sååå skönt att man äntligen är på väg mot ett lyckligt slut på denna 4 åriga resan.
    Får dock hoppas att den slutar lyckligt denna gången å inte i ett MA som förra gången.
    Men detta är ju iaf ett steg i rätt riktning ÄNTLIGEN ❤❤

Nu drar jag å sambon till Spanien i en vecka för lite sol å bad â??â??

Kraaaaam

• RottisTina

Då ligger vi hack i häl Eliezer för vi kommer den 28 juni till Göteborg. Kunde fått göra UL på hemmaplan men de hade semester till mitten på juli å så länge vill jag inte vänta. Väntan är ju olidlig ändå speciellt när vi förra gången fick en missed abortion som upptäcktes i vecka 9 men då hade ju embryot redan slutat växa i vecka 6. Blev skrapning till slut efter som abortpillren inte funkat fullt ut.
    Någon mer som varit med om detta? Erfarenheter?

• RottisTina

Caroline B: detta är vårt 5:e försök. 4 st gjordes på RMC i Malmö via landstingsIVF samt ett privat på Carlanderska. Har fortfarande ett gratis försök kvar i Malmö men valde att byta klinik då jag hört mkt gott om Carlanderska. Så här i efterhand visade det ju sig vara ett MKT klokt val :)

För att vara berättigad till landstingsIVF så bör man i vårt landsting iaf uppfylla kraven för vad som räknas som barnlös dvs inte några barn sedan tidigare, försökt i minst 2 år samt inte vara äldre än 39 år.

• RottisTina

Eliezer: börjar du känna av något ännu? Jag känner mig lite tröttare än vanligt samt lätt illamående på dagarna. Dagarna går sakta nu fram till den 28:e tycker jag ...

• RottisTina

Känner precis likadant som du ... Är såå overkligt men vill inte riktigt hoppa jämfota av glädje än förrän jag ser det lilla hjärtat slå på ultraljudet.

• RottisTina

Det gick finfint för mig oxå på ultraljudet. Det var ett litet hjärta som slog å allt såg bra ut sa doktorn. BF 2014-02-12

• RottisTina

Förstår din frustration "en som inte orkar mer" men....
    Själv har jag gjort 5 försök där jag gjort 3 återföringar där ett inte tog sig, ett resulterade i en missed abortion å skrapning och på mitt femte försök är jag nu äntligen gravid i v 17 så det kan gå vägen oxå trots många försök å tråkiga besked. Tror att det viktigaste är att inte ge upp hoppet hur klyschigt det än må låta.
    Jag har en kompis som gjort 4 äggplock och totalt 11 återföringar och fått en son på återföring nr9 samt nr 11. Så ge inte upp men förstår dig om det känns hopplöst.
    Kraaaaam

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19