Inlägg från: Love is everything |Visa alla inlägg
  • Love is everything

Carlanderskatöserna del 19

Tack allihopa!!! Känns fantastiskt att få vara fru till mannen man älskar! Hjärta

Hemflyttad: Tack! Jag vet inte vad som ingår riktigt... Ska börja med att ta speciella prover som ska skickas till Malmö. Några av dem är koagulationsprover vet jag iallafalll. Sen får vi se vad det visar, hur vi ska gå vidare och om det är något man kan göra något åt. Nån annan som gjort en missfallsutredning??

Loppan: GRATTIS till er lilla Nova!! Måste kännas fantastiskt med ett sånt resultat... Det är så svårt att fatta när man själv aldrig kommit så långt! Njut ordentligt och kom ihåg tiden med BIM, ÄP, sprutor och tårar av minus i kommande tuffa perioder!! Hoppas du läker kroppsligt så snart som möjligt så att du kan njuta till fullo! 

Majsanna: Tänker på dig! {#emotions_dlg.flower} 

Sushikatten: Lycka till idag!!! Hoppas på positivt resultat! Glad 
  • Love is everything
    Sofisen: Grattis till superskörd!!! Måste kännas positivt? Hoppas allt gick bra idag!! Glad

Sushikatten: Grattis till plusset!! Måste kännas fantastiskt efter en sån lång och hoppig resa? Skrattande Nu ska jag hålla tummarna för att livet eller rättare sagt, liven, ska hålla sig där inne i 9 månader!!! Grattis än en gång!

Mmia: Du och jag är i en snarlik sits... Unga kvinnor där allt ser bra ut men ändå går det inte. Fruktansvärt jobbigt när alla säger att man är ung och har all tid i världen. Man vill ju att det ska funka NU! Men, det är ju faktiskt sant, vi ÄR unga och har oddsen MED oss. Det är klart det kommer fungera för både dig och mig, oavsett när det verkligen sker. Det är tyvärr bara att fortsätta, betala och fortsätta hoppas. "Bara". Jag har lovat mig själv att det verkligen kommer att fungera, på ett eller annat sätt. Herregud, en del gör ju 10 IVFer innan det fungerar. Om det är det som krävs så får det vara så. När man väl kommer vara där kommer det att vara värt ALLT besvär!!!! Det lovar jag dig!! Stoooooor kram. {#emotions_dlg.flower} Ta hand om varandra, det behöver man i pauserna!! (Det hör du väl på min positivitet och energi att det fungerar??)  

Själv åker jag på bröllopsresa om 2 veckor i 15 dagar till Kap Verde, ingen som är avundsjuk va?? Tungan ute 
    Lääääängtar ändå ihjäl mig till att få starta ny IVF i januari!!! Väntar "bara" på missfallsprovsvaren....... Jobbig väntan. Men förhoppningsvis leder den till något positivt! Ska nog självmedicinera med Albyl Minor nästa gång om jag inte får nåt utskrivet. Det verkar ju vara det som är problemet. Till och med de kinesiska akupunktörer och läkare jag pratat med har sagt att mitt problem är blodgenomströmmningen till livmodern, att blodet är för "tjockt". Nån annan som självmedicinerat blodförtunnande? Hur mycket ska man ta och vad finns det för risk???
  • Love is everything
    Mmia: Klart ni ska passa på att resa tillsammans!! Cool Njut av alla de saker man kommer sakna sen när man är småbarrnsförälder. Ibland åker vi till IKEA och går där i timmar, bara håller handen och myser med varandra. Eller tar sovmorgon och äter frukost i sängen långt in på dagen.... Passa på!! Än så länge är ni "bara" ett par, så leeeev som ett och njut utav DET!!! Kramar {#emotions_dlg.flower}

Hemflyttad: Jag väntar på provsvaren från blodproverna, så vi får se. Går inte hos CA på heltid utan gör IVF på distans. Så det är "min" doktor jag pratar med hemma om allt. Ska försöka tjata mig till nånting när vi pratar nästa gång. Vad gör Prednisolonet? Man vill ju testa ALLT, men samtidigt låta kroppen sköta allt. Fast det har ju inte funkat hittils, så det är nog dags för nåt nytt.... 

Lycklig vill ha mer: Supergrattis till plusset!!! Tredje gången gillt för dig? Flört Måste erkänna att jag inte har så stor koll på vilka som ruvat sista tiden. SkämsJag har också haft tidigt missfall, det känns tungt. Hoppas att din lille vill stanna nu! Fick du trombyl nu denna gången då det funkade eller har du haft det vid flera försök? Lycka till i fortsättningen!!

Sofisen: Grattis till blastisen!! Underbar men orolig resa framöver nu då! Lycka till!  Glad
  • Love is everything
    Olivia3mars: Jag gör en jäääääättelång paus enligt mig själv (sista behandlingen var ett misslyckat FET i augusti och vi ska göra ny IVF i januari).  Flört Så vi ska njuta utav december, advent, julmys för att ladda lite extra batterier. Sen i januari, då smäller det!!! Häng gärna på så kan vi följas åt! Glöm inte att rå om varandra mellan varven! Kram till dig!
  • Love is everything

Inatt drar jag till Kap Verde! Ville skicka ett par varma kramar till er alla som kämpar! Hoppas ni hinner fixa lite snö till dess att jag kommer hem! Tomte Ska ladda med massa energi till ny IVF i januari, ska på möte redan 2 januari! Skrattande

Tänker på er!

• Love is everything
    Sofisen: Beklagar ditt minus.... Rynkar på näsan Kram till dig! 

Sushikatten: Jösses, vilken berg-och dalbana! Fy, vad hemskt för dig /er att behöva gå igenom detta! När jag hade mitt MF hade jag ca. 200 i hCg-värde, tycker ditt låter väldigt högt för att vara så tidigt. Hur länge sen gjorde du ET? Är det inte för tidigt med VUL för att kunna se <3 ? Alla styrkekramar till dig! 

Sötisa: GRATTIS frun! Visst är det underbart? Jag lever fortfarande i nygiftasruset... Skrattande  Lycka till nästa år! Hoppas såå för er skull! Ja, visst känns det som om jag verkligen också SKA lyckas i januari? Det kommer att bli min 20:e hormonbehandling. Känns helt galet.... Har också pratat om adoption. Men man måste vara 30 för att få ställa sig i kö och SEN tar det ytterligare ett par år. Helt sjuka regler! Ska jag behöva vänta 6 år för att få ställa mig i kö? Och om jag inte vill vänta riktigt så länge då kan jag ställa mig i kö för att få ett gravt handikappat barn. Det är inte riktigt vår dröm, tyvärr... Önskar oss båda lycka till nästa gång! Det MÅSTE bara gå! 

Vädur78:  Det är inte lätt när det är så många inblandade som ska bestämma om en.... Hade ni vetat att de "bjöd" på det försöket med den nya medicinen så hade det givetvis känts annorlunda än om ni måste betala för det! Tycker om idén om att göra FET i ostimulerad cykel! Hoppas på det allra bästa för er i vilket fall! Några tankar på adoption? 

Mmia: Det låter som en bra återhämtningsplan för er!! Att resa tillsammans och bara njuta är fantastiskt.... Ha det så fint så länge! Och välkommen tillbaka när det är dags!! Hoppas du har power-batteri då! Tungan ute 

EGO: Fått tid den 2:a januari hos doktorn. Skrattande Hoppas blodsvaren kommit på de jag tog i missfallsutredningen. Fick tillbaka de "vanliga" proverna innan jag åkte på semestern och sköldkörtelvärdet var 1.55, liiiite högt i önska-bli-gravid-syfte, eller? En del säger att det ska ligga runt 1,0 fastän det normala är 2,0.  Ska tvinga mig till lite annat smått och gott i läkemedelsform nästa gång (Prednisolon och nåt blodförtunnande med). Känns ju hopplöst om man ska behöva gå igenom både IVF och missfall upprepade gånger... Fick reda på att våra kompisar väntar tvillingar nu. Och ett annat par "råkade" bli gravida men valde abort pga den absurda livsstilen de hade under tiden barnet blev till....  Kan man bli tokig på den här världen eller?? Skrikandes För exakt ett år sen hade jag mitt X, jobbiga känslor nu kring jul, då man påminns.... Kan ju knappast bli ett sämre år 2012 än vad detta varit, utomkvedhavandeskap, dödsfall i familjen och missfall? Har också haft det fantastiskt nu på senhösten, då jag blivit fru till den vackraste mannen i världen. Och vår bröllopsresa är helt oförglömlig... Det bästa vi gjort i våra liv! Kan tipsa er alla att åka till Kap Verde! CoolHelt underbart land, ska åka dit igen så snart vi bara kan! Men det lär nog dröja, för nu handlar det om att skrapa fram ca. 25.000:- till det nya IVF-försöket i januari..... Önska mig lycka till med den biten! Tungan ute

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR till er alla därute!!! Får hoppas på lite mer snö till imon (iaf för oss som bor här i småland). Ses nästa år!! KRAM till er alla! Hjärta

• Love is everything
    Olivia3mars: Jag hoppas också att 2012 är vårt allas år! På något sätt tror jag långt in i hjärtat att det verkligen kommer att fungera detta år! Nu kommer vi att göra vår 20:e hormonbehandling, det bara MÅSTE gå!! Jag ska göra IVF nr. 2 nu i januari! Hur ligger du till? Håller inte koll på alla Skäms (knappt mig själv heller!)

Amarosa: Jo, vi gjorde bruttolöneavdrag förra IVF:en, via mannens företag. Men de har bytt ägare så vi får se om det går igenom nu. Men det är ändå ca. 20.000:- som ska håvas fram nånstans... Hur går det för dig??

Majsanna: Håller tummarna för din mens och ÄL!! Flört 

Var hos doktorn idag, han tyckte definitivt att vi skulle köra på samma protokoll som sist. Det tycker jag med fram till ET, för det är där det skiter sig. Min livmoder vill inte ta emot något embryo... Så tillsammans kom vi fram till att jag ska ta Fragminsprutor (gör att blodet inte levrar sig så mycket) from ET och fram till vecka 12-16 ungefär. Pirrar i hela kroppen när man hör veckotal sådär i IVF-sammanhang. Glad Var på apoteket och "handlade" för 8.000:- innan. Tur man har högkostnadsskyddet! Guld värt! Köpte Folsyra, mitt val kvinna och omega-3 som jag också ska ta! En riktig dunderkur nu med andra ord! Börjar med Provera ikväll och i slutet av januari är det dags för ÄP!!!! Jippi!! Skrattande
  • Love is everything

TACK! Ska genast kolla upp det där med Omega-3! Skäms Man vill ju inte riskera något så onödigt! Läste här på FL att det kunde vara lite blodförtunnande o tänkte att lite extra omega-3 behöver man ju alltid! Men så dumt det kan bli!

Nån som vet om ständiga förkylningar påverkar resultatet vid IVF? Tycker jag snorar jämt och nu har jag åkt på tandköttsinflammation, hoppas bara jag slipper antibiotika, det vill jag inte ha såhär inför IVFen! 

Ha det fint allesammans!!  

• Love is everything

2012 är definitivt det år då vi med ska få ett levande barn!!! Det bara ÄR så!!! Håller tummarna för att det blir FET för din del om 2 veckor och att du blir FET på riktigt den gången, att allt går väl!! Flört

Fick mens dag 8 med Provera, brukar komma 2-3 dagar efter avslutad 10-dagarskur. Så nu börjar jag med sprutandet imon redan!!! Skrattande ÄP om ca. 2 veckor!!

Kollade upp det här med Omega3 och blodförtunnande och det var absolut ingen fara enligt min läkare!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19