Sofisen: Beklagar ditt minus....

Kram till dig!
Sushikatten: Jösses, vilken berg-och dalbana! Fy, vad hemskt för dig /er att behöva gå igenom detta! När jag hade mitt MF hade jag ca. 200 i hCg-värde, tycker ditt låter väldigt högt för att vara så tidigt. Hur länge sen gjorde du ET? Är det inte för tidigt med VUL för att kunna se <3 ? Alla styrkekramar till dig!
Sötisa: GRATTIS frun! Visst är det underbart? Jag lever fortfarande i nygiftasruset...

Lycka till nästa år! Hoppas såå för er skull! Ja, visst känns det som om jag verkligen också SKA lyckas i januari? Det kommer att bli min 20:e hormonbehandling. Känns helt galet.... Har också pratat om adoption. Men man måste vara 30 för att få ställa sig i kö och SEN tar det ytterligare ett par år. Helt sjuka regler! Ska jag behöva vänta 6 år för att få ställa mig i kö? Och om jag inte vill vänta riktigt så länge då kan jag ställa mig i kö för att få ett gravt handikappat barn. Det är inte riktigt vår dröm, tyvärr... Önskar oss båda lycka till nästa gång! Det MÅSTE bara gå!
Vädur78: Det är inte lätt när det är så många inblandade som ska bestämma om en.... Hade ni vetat att de "bjöd" på det försöket med den nya medicinen så hade det givetvis känts annorlunda än om ni måste betala för det! Tycker om idén om att göra FET i ostimulerad cykel! Hoppas på det allra bästa för er i vilket fall! Några tankar på adoption?
Mmia: Det låter som en bra återhämtningsplan för er!! Att resa tillsammans och bara njuta är fantastiskt.... Ha det så fint så länge! Och välkommen tillbaka när det är dags!! Hoppas du har power-batteri då!
EGO: Fått tid den 2:a januari hos doktorn.

Hoppas blodsvaren kommit på de jag tog i missfallsutredningen. Fick tillbaka de "vanliga" proverna innan jag åkte på semestern och sköldkörtelvärdet var 1.55, liiiite högt i önska-bli-gravid-syfte, eller? En del säger att det ska ligga runt 1,0 fastän det normala är 2,0. Ska tvinga mig till lite annat smått och gott i läkemedelsform nästa gång (Prednisolon och nåt blodförtunnande med). Känns ju hopplöst om man ska behöva gå igenom både IVF och missfall upprepade gånger... Fick reda på att våra kompisar väntar tvillingar nu. Och ett annat par "råkade" bli gravida men valde abort pga den absurda livsstilen de hade under tiden barnet blev till.... Kan man bli tokig på den här världen eller??

För exakt ett år sen hade jag mitt X, jobbiga känslor nu kring jul, då man påminns.... Kan ju knappast bli ett sämre år 2012 än vad detta varit, utomkvedhavandeskap, dödsfall i familjen och missfall? Har också haft det fantastiskt nu på senhösten, då jag blivit fru till den vackraste mannen i världen. Och vår bröllopsresa är helt oförglömlig... Det bästa vi gjort i våra liv! Kan tipsa er alla att åka till Kap Verde!

Helt underbart land, ska åka dit igen så snart vi bara kan! Men det lär nog dröja, för nu handlar det om att skrapa fram ca. 25.000:- till det nya IVF-försöket i januari..... Önska mig lycka till med den biten!
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR till er alla därute!!! Får hoppas på lite mer snö till imon (iaf för oss som bor här i småland). Ses nästa år!! KRAM till er alla!