Inlägg från: Love is everything |Visa alla inlägg
  • Love is everything

Carlanderskatöserna del 19

Hemflyttad: Åh, vad mysigt med RUL, tänk att få komma dit! Drömmer Känns som en evighet! Förstår att du är orolig.... Här sitter man och nojjar över ägg, slemhinnor, ÄP och blastocyster. Du bär ju runt på den riktiga skatten, inte konstigt du känner så här! Jag är jättenervös över att bli gravid, för allt som kan hända under tiden. Och vi ska inte ens tala om förlossningen.... De lär få veta vem det är som bestämmer DÅ iallafall! Skrattande

Nej, tar inte prednisolon, hade velat det, men lade energin på att bearbeta min läkare till att få Fragmin iallafall (trots att mina koagulationstester var tipptopp) Alltid något! Blir mycket sprutor nu framöver; Puregon, Orgalutran, Ovitrelle och Fragmin. Obestämd
    Hoppas nu allt går bra i e.m. Och glöm inte uppdatera oss, så håller vi tummarna nu! {#emotions_dlg.flower}
  • Love is everything

Heja heja Olivia3mars: Är också på sprutdag 5 idag!! Skrattande Dags för starten med Orgalutran ikväll! Ajajaj...... När ska du på det inbokade VUL:et? Jag ska dit imon.... Har inte tänkt så mycket på detta, men det måste erkännas, nu känns det pirrigt inför morgondagen! 

Grattis Lito!!!! Vad underbart..... {#emotions_dlg.flower} 

• Love is everything

Hej hej!
    Varit på VUL idag, 6:e sprutdagen, och det var nog helt okej? Kommer knappt ihåg hur det ska vara såhär ett år efter vår första IVF. Skäms Har massvis med ÄL-sekret (bra eller?), en baouta-slemhinna på 11 mm, som var jättefint treskiktad!! Och massa äggblåsor. Han tyckte det såg mycket ut, men jag har ju ändå PCO och vid alla VUL jag gjort genom åren har det varit lika många, bara att de alla är en liten aning större nu. Största runt 10 mm tror jag, resten runt 7-8 mm. Hoppas de växer på sig allihopa lite grann så att det blir många äggisar....

• Love is everything
    Olivia3Mars: Oj, vilka stora äggblåsor!! Låter ju kanon! Hoppas att äggen är tipptopp även om de skulle vara lite färre!!! Härligt med ÄP imon!! Glad Hoppas allt går bra!! 
    Vad säger dom om den som är ca. 4 cm? Jag hade en sån stor en gång, var också 4 cm, men då fick vi inte köra (tror det var med Pergotime). Kanske inte spelar nån roll då man tömmer blåsan förresten?  Obestämd

Ja, visst är det tråkigt när de inte läser ordentligt... Vår läkare var jätteglad då vi kom och skulle göra VUL (var tänkt som ett tidigt grav.VUL i v.5, men hade ju fått MF) och det var skitjobbigt då man var tvungen att förklara det som hänt.... Det borde inte hända på en mottagning där det arbetar 3 personal! Ändå hade jag ringt dom och till och med varit där och lipat i lite panik.... Fyy, när sånt sker!!!!! Rynkar på näsan

Var på VUL idag (det andra) och jag hade ca. 10 äggblåsor på ca. 13 mm/styck så jag är jättenöjd!!! Och det bästa var att högra äggstocken vaknat till liv och hade massa stora, de syntes knappt i måndags! Däremot såg slemhinnan sämre ut än i måndags (enligt mig alltså)! Hade räknat med ÄP på onsdag, men nu blir det på måndag istället 7:45! Skrattande Jippi!! Nu måste det bara gå den här gången!!!! Jag SKA bli gravid OCH få vårt barn detta året! Därmed basta!
  • Love is everything

Jag håller med Vädur, skulle också köra på ett i taget om det går att frysa!  Satte ni in idag eller blir det imon?? Lycka till i vilket fall!!! Skrattande

Önska mig nu lycka till inför morgondagen!!! Behöver alla tummar man kan få.... Glad 

P.S. Hur är det vid ÄP nu igen? Ska man vara kissenödig innan eller är det vid ET/FET? Har inte fått nån lapp om alla förberedelser denna gång.... 

• Love is everything

Varit på ÄP idag, fick ut 16 ägg!! Jättenöjd! Imon ringer dom om hur många som befruktats.... Insättning på lördag!! Skrattande

• Love is everything
    olivia3mars: Härligt att vara ruvare nu!!! Underbart! Jag är också livrädd för att äggiset ska åka ut när jag hostar eller nyser, att baja ska vi inte ens prata om... Tungan ute Hade ni några kvar nu eller hur var det? Glömmer ju allt runtomkring än själv när man gör sånt här... Håller tummarna för dig!! 

majsanna: Hur går det, har dom ringt? Hoppas det löser sig och att det blir insättning!! {#emotions_dlg.flower}

Dom ringde från CA nu och alla 16 ägg som var utplockade var mogna OCH 14 (!) utav 16 ägg är befruktade!!! Skrattande När jag haft sån här tur hela denna resan, så ska det väl ändå fungera hela vägen? 
  • Love is everything

Dag 3 idag för mina odlade ägg och 13 stycken som delat sig finfint! Låter som bra förutsättningar va?

Majsanna: Hur gick det idag?! Håller tummarna för dig!!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19