Inlägg från: majsanna |Visa alla inlägg
  • majsanna

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-10-26 15:42:41 följande:
    Välkommen hit "på riktigt"   Kul med ytterligare en kämpare i skaran.
    När tror du mensen kommer?
    Tack!
    Skulle tro någon gång runt den 7 november och sedan ska jag börja med sprutor på cykeldag 2. Min menscykel varierar ganska mycket i längd.

Hela min historia kan ni läsa på min blogg: langtantillbarn.blogspot.com
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • majsanna

Fru Nafta: Jag vågar mig också på ett grattis!!

Jag känner att jag inte riktigt har "koll" på er alla än, men det kommer nog med tiden.

För min del känner jag ett lugn nu när jag vet vilken plan vi har att gå efter. Nu är det bara att vänta på mensen och det är ju inte alltid som man vill att den ska komma...

Idag fick jag ett första utkast på en artikel som kommer publiceras med oss i Svenska dagbladet. De ska göra en artikelserie om längtan och reportern hittade min blogg och undrade om vi ville ställa upp. Det var en väldigt märklig känsla att läsa en text om sig själv skriven av en helt okänd person.

Önskar alla en trevlig helg.

• majsanna
    akita06 skrev 2010-10-28 22:20:07 följande:
    Vet du när artikeln kommer publiceras?? Vill ju gärna läsa.

Släggan: Ha det så skönt på semestern! Själv ska jag ägna helgen åt tentaläsning, har stor anatomi o fysiologitenta på sönad!!!
    Frunaftra: FDet låter bra det här...lite pluss i tråden är verkligen på sin plats! Håller tummarna för ett fint sådant imorgon.
    Den kommer inte publicers förrän vid jul fick jag veta igår.
  • majsanna

Hej tjejer.

Har läst men inte kommenterat på ett tag. Skickar kramar till alla som behöver.

Jag har idag börjat med Puregon 200 enheter så nu är vi igång.
    Vet ni om CA gör äggplock på söndagar eller blir det på måndagen då? Min hemortsläkare har pratat om att äp normalt sätt brukar bli 12 dagar från spurtstart och det blir då söndag den 21 nov. Blir det då istället måndagen tro?

• majsanna

Sitter här och försöker planera vår göteborgsresa fast vi knappt vet vilken dag det blir Hur dags på dagen brukar äggplocket vara? På Rmc i Linköping som vi gått förut skulle man ju vara på plats väldigt tidigt. Funderar på om vi kan åka ner samma dag som äp eller om vi måste ha hotell natten före.

När får man vet ifall det blir tvådagarsodling eller femdagarsodling?

Ursäkta alla mina frågor...

Hoppas ni alla får en bra dag.

• majsanna
    amorosa skrev 2010-11-12 10:16:43 följande:
    cotton: åh, vad härligt! Hoppas verkligen räkan stannar kvar! Håller tummarna! Viskar ett litet grattis!

majsanna: jag kan inte säga nåt om tid för ÄP, men jag har också funderat på det där. Därför letade jag lite hotell i närheten av CA häromdagen och hittade det här: www.hotelnice.se/. Verkar hyfsat bra och absolut bra priser. Även frukost ingår i priset. Och så ligger det bara en liten bit från CA, med promenadavstånd. Blir det så att vi övernattar innan ÄP, så blir det definitivt där.
    TAck för tipset. Ska kolla upp det.
  • majsanna
    cotton skrev 2010-11-12 13:14:02 följande:
    Nu har jag testat igen. Köpte ett clearblue plus test på lunchen och höll mig från klockan sju till kl ett. Fick ett plus!!! Ett svagt sådant men ändock ett plus. Så till dess motsatsen bevisas tänker jag faktiskt betrakta mig själv som GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Stort grattis!
  • majsanna

34an: Vad tråkigt med minus.

Jag ska göra allt jag kan för att vi ska få ett plusregn...
    Ska på VUL hos hemortläkaren i morgon och hoppas att det har vuxit till många äggblåsor.

Hoppas ni alla haft en bra helg.

• majsanna

Har idag varit hos läkaren på ultraljud. Hon hittade åtta äggblåsor av varierad storlek. Troligen ska jag höja puregondosen ikväll till 250 EI (har haft 200 i fem dagar nu).  Vid förra behandlingen i augusti hade jag på samma dag 10 äggblåsor så lite sämre resultat den här gången, tyvärr.

Nytt ultraljud på onsdag.

• majsanna
    Vädur 78 skrev 2010-11-15 16:55:37 följande:
    behöver inte vara sämre bara för man har färre blåsor, är säkert bättre kvalité istället Härligt att du är igång!! är det korta metoden du kör nu??? Kram
    Ja, det är korta metoden jag kör. De tidigare två gångerna på Rmc i Linköping har jag också kört den korta metoden.

Eftersom min läkare inte ringt så ska jag höja dosen till 250 EI ikväll. Hon skulle ringa om jag inte skulle höja.

Känner igen det där med med telefontid/besökstid på Rmc... Efter första minuset tog det väl en månad för att få telefontid.

Efter andra minuset ringde den privatläkare vi går hos nu och bad om en besökstid och fick då efter en vecka...Helt klart skillnad på privat och landsting. I alla fall i det här fallet.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19