Inlägg från: Lilla fröet |Visa alla inlägg
  • Lilla fröet

Carlanderskatöserna del 19

akita06 skrev 2010-10-06 20:43:38 följande:
    Livet tar tvära kast ibland, tycker ni verkar mkt starka o sunda. Hoppas ni får ett fint avslut och minne att bära med er. Kramar-om!

Calcaneus och 34;an Grattis till ruvningen!! Nu ska här bakas bäbisar!!

Lilla fröet: Jag är världens mest mesiga när det gäller sprutor , men nu efter 8 dagar börjar det faktiskt kännas ok-nästan så man längtar lite till kl 8 för man får liksom en liten kick av att man e så duktig =)
    ja, jag e ju inte så värst förtjust heller så min man får göra det..men då knäpp som man e så ..hm, klarar han detta nu då, så att han gör rätt, men kan man verkligen göra fel? Hur mår du nu efter dessa dagarna?
    Mamma till världens finaste tjej (vill du kolla hos mig så säg till
  • Lilla fröet
    akita06 skrev 2010-10-06 21:01:45 följande:
    Jag mår bra, har mått ganska bra hela tiden faktiskt. Börjar bli lite öm i äggstockstrakten och lite svullen på magen och har fått rikliga flytningar men annrs helt ok.
    Ja man är ju lite av ett kontrollfreak vad det gäller sån där..haha. Tror inte det kan bli fel. Vad har du för injektionslösning/märke?? Jag har puregon penna, hur bra som helst och smidigt!
    då va det gjort, ingen fara egentligen, skönt att ha börjat bara, jag har ibs oxå så jag e lite orolig att min mage ska konstra sig o inte tåla detta.. jag har oxå pennan, så det gick bra
  • Lilla fröet
    akita06 skrev 2010-10-07 15:27:33 följande:
    Wiiiee!! Var på vul idag och hom kunde se 10-12 äggblåsor och äggplock blir på måndag 08.45!!!!!! Har just nu ett adrenalinpåslag som inte är av denna värld...herregud! Jag som vart helt inställd på att det skulle bli på onsdag...måste hitta på nått annat att tänka på-är sjukt nervös och pirrig inför detta.
    Tänk om det bara blir 3-4 ägg och tänk om mannens simmare inte klarar att befrukta dem och tänk om vi inte får några till frysen alls...uff så många tankar.
    åh så kul , spännande säger som dom andra, det kommer gå jättebra!!!!
  • Lilla fröet
    didda skrev 2010-10-07 22:25:37 följande:
    34:an: stort grattis till ruvningen och till eskimån! Vad roligt!

Lilla fröet: tog du också första sprutan igår alltså? Vad festligt, då började du, jag och släggan på exakt samma dag!

akita06: åhhh, grattis! Vad kul! Hahah, det blir till att ställa om fokus till måndag istället då!

dalls: välkommen! Jag är också ny i tråden men känner mig redan jättehemma här i tråden så du kommer helt säkert också att finna dig väl tillrätta Jag tycker jag känner igen dig från någon annan tråd sen förr....gjorde du ivf på RMC i Linköping förut? Jag tnkte om det är från den gamla tråden jag känner igen dig?

Jag är på sprutdag 2 idag! Känner ingenting än men det är väl inte så konstigt å andra sidan...kommer inte ens ihåg om jag kände något öht förra gången...vi får väl se vad som händer!
    japp, jag tog första igår, tyckte jag hade lite dragningar o dylikt, men brukar ha det så det va nog det vanliga bara.. jättekul o spännande att vi e flera som kör samtidigt
  • Lilla fröet
    Släggan skrev 2010-10-08 22:55:56 följande:
    Precis kommit hem från en nykter AW...så blir det när man bor på landet...då får man välja sina taxikvällar väl :) Visst är det skönt att avreagera sig med att spy lite galla åt alla hurtfriska som tycker vi ska slappna av så kommer allt ordna sig... Denna IVF omgång har vi inte pratat med någon. Vi var väldigt öppna de första gångerna, men nu orkar vi bara inte med alla kommentarer.

Va kul att vi  är 3 som sprutar på samma dagar. När har ni tid för VUL för koll? och på vilken dag har ni tidigare fått åka på ÄP? Jag har tid för check sprutdag 8 sedan  kunde det bli äggplock allt från sprutdag 10-14. (under förutsättning att det finns 3 eller fler äggblåsor)

Välkommen Dallas
    Jag har tid på måndag, o det blir dag 9 för mig, detta är första gången för mig..men förmodligen inte sista, o eventuellt äp måndagen efter som jag förstod det, men det kanske ändras efter vul..
  • Lilla fröet

Håller med er alla om detta med att folk verkligen inte förstår...den stora klyshan brukar ju vara "TÄNK INTE PÅ DET, SÅ SKA DU SE ATTD ET BLIR" det e d värsta jag vet...

Idag ska jag börja med den andra sprutan, orgalutran..tycker att jag har haft ont i huvet o mera dragningar o spänningar i äggstockarna o ryggen..e det vanligt? I mon ska jag på vul 8:45 (sprutdag 6) o se vad dom säger, hur går det för er andra som började samtidigt? o alla andra självklart

• Lilla fröet
    didda skrev 2010-10-10 20:47:24 följande:
    Lycka till imorgon! Själv känner jag inte ett dugg, är nästan lite nervös för att det inte ska vara någon aktivitet alls i mina äggstockar. Om jag ändå kunde komma ihåg hur det kändes förra gången...tänk att man glömmer så fort! Nå på torsdag ska jag ju på vul så då lär man väl få veta.
    tack, tog min andra spruta nu precis, tjockare nål o den svider o kliar lite..men vad gör man inte Skulle eventuellt även dit på torsdag!  Har du gjort ivf förut?
  • Lilla fröet
    cotton skrev 2010-10-10 14:32:21 följande:
    Lilla fröet, lycka till på ditt VUL imorgon. Och det är vanligt att känna spänningar som du gör, det är dina äggstockar som växer lite och det blir tungt för dem att bära så många fina ägg.

FruNaftra, förstår att det känns jobbigt. Gnäll på du. Men det är värt det sedan, den där dagen då du har ditt barn hos dig. Men skit trist rent ut sagt att denna cykel inte verkar vilja bjuda på ÄL. Varje månad, ja, varje vecka är ju tortyr för oss att vänta... FY!
    Tack jag hoppas att det ser bra ut iaf, känns som om man räknar med att det ska gå bra, jag som aldrig har gjort detta förut, men med alla grejer som ska klaffa när man tänker på det...så jag försöker att inte tänka så mycket men det e ju lättare sagt än gjort...
  • Lilla fröet
    cotton skrev 2010-10-11 16:31:37 följande:
    FruNaftra, grattis till ett så positivt VUL! Och jag tror som du, att det är IVFen som ställer till det!

Idag har vi haft en jättefin minnesceremoni och namnsceremoni för Cornelius. Vi fick bädda ner honom i filt, med sina nallar, foton av oss och ett fint hjärta i sten. Sedan välsignades han, vi läste upp våra personliga brev för honom och sedan spelade vi lite musik och därefter pratade vi lite med honom bara Carl och jag (prästen gick ut och gav oss tid med honom på egen hand). Det var väldigt fint och jag känner mig starkare som fått säga '"på återseende" till min son. Nu skulle han kremeras förhoppningsvis redan i efermiddag, senast imorgon, och sedan ska han begravas i askgravlunden på Östra Kyrkogården inom en vecka eller två.

Vi har tagit avstamp i det och nu bär vi med vår son i våra hjärtan hela tiden, livet ut.

Till dess vi ses igen ska vi leva våra liv fullt ut och en del av det livet är att försöka ge honom ett syskon. Och därför vääääntar vi på att min mens ska komma igång. Det är snart fyra veckor sedan Cornelius föddes, och jag får antagligen vänta på mensen ytterligare någon vecka eller två (i värsta fall någon månad till, men det hoppas jag inte!!!). Men sedan ska vi köra igång med FET. Å vad jag hoppas att min ÄL inte strular då!
    Det låter som en fin stund med erat barn! Önskar er lycka till
  • Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-10-11 16:13:11 följande:
    Hur går det för alla här inne med sprutor och ÄP och allt annat?

Var på VUL idag och Torbjörn tyckte det såg bra ut. Borde få utslag snart. Kanske i morgon. Kanske lite senare. Jag är på dag 17 idag och äggblåsan är 15 cm och växer på väldigt långsamt. Vid mitt förra FET fick jag inte utslag förrän på dag 20 tydligen (minnet är kort). Han pratade om hur känslig kroppen är och att den kan reagera på något så enkelt som höjda förväntningar. Vet inte om han försökte säga att ÄL dröjer för att jag längtar efter den så mycket. Jag skyller helt på IVF,en istället

Fick nya stickor och får testa vidare. Känner mig sååå lättad över att vi slapp avbryta allt   Det blir nog FET denna månad ändå!
    Jag vet inte riktigt hur det gick, men antar att det gick ganska bra, mina ägg hade vuxit o va iaf över 10 mm men kommer inte ihåg exakt, fick fortsätta med samma medicinering, o det e väl ett bra betyg eller? Ska tillbaka på fredag på nytt vul, o äp redan på söndag eller ev måndag, hade 7-8 ägg på ena sidan o bara 2 på den andra..e inte det konstigt?
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19