Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Shibby: du ska väl ändå ringa den dagen mensen kommer, och snacka in på tfn svararen? Fråga då också vilken dag du ska börja med injektioner, eftersom du är osäker. De ringer säkert upp dig då.

• amorosa
    Shibby 78 skrev 2010-12-30 23:02:27 följande:
    Åh, vad bra att du pratat med henne med! Kan inte du skriva dina datum så jag ser vad som skiljer sig

Mens            Sprutstart
    2/1                 3/1
    3/1                 5/1
    4/1                 6/1
    5/1                 7/1

Så det är ju samma som du! Förutom de två första dagarna, som inte är aktuella för mig.

• amorosa

Gott nytt år till er alla och stort grattis på födelsedagen cotton!

Blev lite konfunderad idag... Elisabeth sa till mig igår att eftersom jag käkat Provera nu för att få blödning, och vi inte vet när i cykeln jag började med dem, så ska jag ta grav test 4/1 om inte mensen kommit då. Är det negativt, så ska jag börja med sprutorna på kvällen. Men det är ju en tisdag...?? Hur går det ihop med att man inte ska börja på en tisdag?? Spelar väl egentligen ingen roll om jag istället tar grav test 5/1 och börjar då? Men det är ju lite förvirrande nu när jag tänker på det... Fast mensen kommer säkert som ett brev på posten på söndag eller måndag.

• amorosa

Härligt att så många är igång nu!

Mulan: stort grattis! Det ger verkligen hopp!

Jag väntar på min mens, efter Provera behandling. Borde kommit i söndags eller igår, men inget. Elisabeth sa jag skulle grav testa idag om den inte kommit. Det var så klart negativt. I ena meningen sa hon att jag inte skulle börja med sprutor på en tisdag, och i andra meningen sa hon att jag skulle börja idag om grav testet var negativt. Jag är totalt villrådig. Ska jag börja ikväll eller inte?? När vi pratade om grav testet sa hon 4/1 och jag tänkte inte på då att det var en tisdag, och att det var tvärtemot vad hon sagt innan. Kan ju inte ringa och fråga heller. Men ska kanske snacka in på svararen och hoppas att de lyssnar av idag och ringer tillbaka. Vad tror ni?

• amorosa

Tar ni Orgalutran 90 grader mot magen, precis som de andra sprutorna? Har för mig att jag läst att den ska stickas in 45 grader. Men det är lite trixigt att få nålen genom huden ibland då. Det gäller att ha den spetsiga sidan på nålen mot huden.

• amorosa

FruNaftra: hehe! Lättare sagt än gjort att gå dit... Bor utanför Helsingborg... Jag pratade in på tfn svararen, men ingen har ringt. Jag tror inte jag börjar med sprutorna ikväll iaf. Känns inte rätt. Men det är konstigt att mensen fortfarande inte kommit... Skit också. När man vill ha mens, så kommer den inte! Är det inte typiskt???

• amorosa

Vädur: första gången jag hade menopur så fick jag börja med 112,5. Men då fick jag också spruta i 17 dagar, eftersom inget hände. Höjde dosen hela tiden. Nu börjar jag på 225. Men det är ju jättekonstigt att han ger dig olika besked.... Frustrerande.

FruNaftra: jag har fortfarande inte hört nåt från CA. Måste ringa imorgon. Men då ringer väl alla andra också, så det är väl telefonkön Arne då... Har ännu inte fått mens och inte börjat med sprutorna. Konstigt att mensen inte kommer.

Hej Loppan! Kul att du också hittat hit! Har du haft en bra jul o nyår? Var befinner du dig nu i behandlingen?

Jag har också massor av oöppnade paket vagitorier i kylen. Glömmer inventera innan jag hämtar ut nya... Förhoppningsvis får man lämna tillbaka dem till apoteket inom snar framtid. Har också fått kanyler till tusen av CA, plus att jag hade kvar från Cura i Malmö, så det har jag verkligen hundratals av! Men bättre för mycket än för lite, eller hur?

• amorosa

Shibby: jag har tagit Orgalutran i samband med Menopur sprutan, dvs på kvällen den också. Ska du på vul dag 6? Jag ska dag 8...

FruNaftra: hade ingen aning om att man kunde lämna läkemedlen till CA istället. Men det ska vi absolut göra, om vi inte behöver dem mer. Bra tips! Kan ju dessutom försöka kolla om det finns något liknande Rosengrenska i Helsingborgstrakten.

Har börjat få lite blodblandade flytningar idag. Äntligen! Men jag antar det inte räknas som dag 1 idag då? Jag ska väl blöda ordentligt?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19