Inlägg från: Lilla fröet |Visa alla inlägg
  • Lilla fröet

Carlanderskatöserna del 19

tycker ju att det kanske inte verkar så vanligt att man lyckas på första försöket med ivf? Är det ofta som det inte blir nåt embryo som blir befruktat? Jag har ju haft påvisad ägglossning varje mån, i nästan 1½ år..har inte kollat exakt varje månad med nästan...så jag funderar på om det e kvaliteten på äggen som kanske e dåliga, men det ser dom väl nu? Han frågade även om jag hade haft endometrios..hur kunde han se det? Har bränt bort det 1 g..

Mamma till världens finaste tjej (vill du kolla hos mig så säg till
  • Lilla fröet

måste bara fråga, i ena hörnet på protokollet står det som infert. orsak: tubarfaktor..o vad e det? har försökt att googla men hittar inget..

• Lilla fröet
    FruNaftra skrev 2010-10-12 12:05:25 följande:
    Varför skule det inte bli en resa?
    Du ska ju kanske bara komma in 2 ggr, en för VUL och en för återföringen.
    Det är väl inte säkert att det kommer infalla med resan?

Tror lilla fröet läser den där lappen man får i samband med IVF där man fyller i vilka sprutor man ska ta när osv. Då ska alla de uppgifterna stå överst på blanketten. På min står det manlig faktor har jag för mig.
    ja, precis, jag vet ju att det ligger hos mig, men jag har aldrig hört tala om just det ordet, va lite nyfiken bara
  • Lilla fröet

har nu verkligen ett oroande problem...har en puregonampull på 900 enheter, jag har tagit min 7 spruta idag på den o det e fortfarande en del kvar i den...enligt min dos på 150 så stämmer juinte det alls...hjälp, hur blir detta nu då, barnmorskan sa ju att det alltid skulle vara lite kvar..mend et kan väl inte va såhär mycket?????

Nu känner jag mer verkligen stressad över att vi har tagit en spruta eller 2 utan innehållet??

• Lilla fröet

ingen som e vaken??

• Lilla fröet

Idag va vi på CA o dom kollade upp min puregoneampull...o hon sa att den va utländsk så därför kunde det vara mera i den..det kändes ju lite lömskt förstås, men det verkar ju som om det int ehar blivit insprutat nån gång iaf men Torbjörn gjorde ett vul o det hade ju inte växt sådär mycket som jag trodde iaf, höjde dosen nu o ska in på ett till vul på söndag, det blir det 3 på 1 vecka, slemhinnan va på 10 mm..hur mycket bör den va på? Det fanns ju en del ägg, men dom på ena sidan hade inte vuxit till sig, men på den andra va dom större, men det fanns 5 st mellan 10-14 mm, finns det nån gräns som dom sätter på str? Eller som e den optimala? Först sa han att ett eventuellt ÄP skulle ske söndag eller måndag..undra när det blir nu då tro...

• Lilla fröet
    Vädur 78 skrev 2010-10-14 10:15:19 följande:

Nu har jag pratat med CA och fy vilken tråkig Bm jag fick prata med Inte otrevlig, men inte direkt trevlig heller......man är så van vid att de är supertrevliga där

Ja ja ska in på koll måndagen den 25/10 blir på CD 12 var helt omöjligt att få komma på helgen för det var så krångligt ultraljud????? Fattar ingenting.....vad är det de kollar inför FET som är så krångligt????

om det va samma som vi träffade idag så kan jag hålla med dig... vi skulle ingå in nån studie o jag frågade för säkerhets skull så att det inte va så att det kunde bli nån negativ påverkan o hon nästan fräste tillbaka att självklart gjorde dom väl inte som va dåligt för DOM... Nja, gillade nog dom andra jag träffat bättre, annars e dom ju supertrevliga där.

Det kan man ju undra varför du inte kunde få göra ett vul under helgen!!!
  • Lilla fröet
    Skrippo skrev 2010-10-15 17:31:55 följande:
    Hej på er

Har medvetet hållit mig härifrån för jag ville det skulle bli de närmsta som skulle få veta först. Plus att det skulle va lite mer säkert...
    Det var inte alls såhär jag hade tänkt mig...

Gjorde FET 11/9 och testade sen positivt redan på RD7.
    Var ju såklart superlyckliga.

Började blöda i 6+2, eller små bruna fläckar i trosan dagligen.
    V6+4 fick jag komma in till vårt lokala sjukhus här ( min vanliga gyn hade semester ). Fick då träffa en super otrevlig läkares som inte ens klarade av UL-apparaten. Hon kunde inte ens zooma. Hon sa att det "nog" såg bra ut, att man inte kunde se mer så tidigt. Men jag var inne för kontroll när jag väntade Elsa och då kunde de se betydligt mer... Lika långt gången....
    I tisdags var jag på VUL, var då i 7+1 och man såg då tydlig hjärtverksamhet. Men gyn mätte aldrig fostret eller så bara sa att han såg "tydlig foster struktur".
    Men han kunde inte se varifrån blödningen kom men den verkade inte komma från livmodern..
    Är idag i v7+4 och har idag börjat blöda mer och mer färskt blod. Som lättare mens, men jag har inte ont.
    Men det känns som om det är kört även om jag vet att det inte måste va det...

Ska efetr mycke tjat få komma in på kontroll på förlossningen imorgon vid 9...

Bara gråter och mår skit. Vet verkligen inte hur jag ska orka detta.....
    Det har varit skit som det räcker...
    Men visst... jag har aldrig haft mf.....

Håll gärna tummarna för mig...

Kram på er
    Det kommer förhoppningsvis gå jättebra, håller mina tummar för er, så stort lycka till i mon...vet precis hur det känns!
  • Lilla fröet
    calcaneus skrev 2010-10-15 09:52:01 följande:
    Jag har inte läst ikapp, men jag har tjuvtestat Plus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Stort stort grattis..en sån underbar känsla
  • Lilla fröet
    42an skrev 2010-10-15 22:02:13 följande:
    Skrippo: Hoppas det går bra imorgon, förstår att du har det jättejobbigt. Efter att ha läst en del här så verkar det som man kan blöda rätt rejält i början och fortf vara gravid, så ge inte upp! Kram på dig!

Fru Naftra: Positivt, äntligen, håller tummarna för dig imorgon.

Själv tänkte jag testa imorgon bitti. Håll tummarna är ni snälla. Ingen mens i sikte än. Vad tiden går långsamt!
    håller tummarna
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19