Inlägg från: Hemflyttad |Visa alla inlägg
  • Hemflyttad

Carlanderskatöserna del 19

God morgon!

Vinterland - Hur gick det igår, blir det insättning i veckan? Hoppas det löser sig med foten.

Majsanna - lycka till imorgon! Håller tummarna för syskon!

Love is everything - jag har tyvärr inte heller några bra råd, tycker det låter konstigt att läkaren inte visste så mycket. Det är väl inte meningen att man ska behöva fatta sådan här beslut själv? Hoppas att det har löst sig på bästa sätt.

Mmiaa - hur går det för dig?

Vädur - hur ser era planer ut?

Idag är jag på dag 7 med sprutorna, snacka om att tiden går fort. Igår hade jag mitt första VUL. Såg väl OK ut, ungefär som förra gången. Sex äggblåsor kring 11 mm och några mindre. Förra gången fick jag bara fyra ägg, så jag hoppas att det finns fler ägg i dem den här gången. Men att få 12 ägg som jag fick förrförra gången kommer jag väl aldrig mer att få ... Ska på VUL igen på fredag och ÄP borde bli måndag eller tisdag. Här går det undan! Korta protokollet och högre dos den här gången, så jag hoppas på ett bra resultat. Jag tror att ännu ett minus kommer att kännas väldigt tungt.

Kram till alla!

• Hemflyttad

Lycka till i morgon, Love is everything!  Klart du vill fortsätta som planerat, så jag hoppas att det blir så!

Sydney - tack och grattis till v 25 - inte så långt kvar!

• Hemflyttad

Vinterland - Oj, vad spännande! Lycka till, bara några dagar kvar. Är det ett embryo du har i frysen? De har ju väldigt bra upptiningsstatistik, så det går säkert bra. Skönt att foten är bättre också.

Ja, då blir det väl du som har testdag först nu efter sommaren då. Ska hålla tummarna! Glad

• Hemflyttad

Oj oj oj! Nu var det mycket på gång här!

Love is everything - insättning nästa vecka, härligt! Har du hört vilken dag det blir? Måste kännas skönt att hinnan såg så fin ut, verkar ju väldigt lovande.

Mmiaa - härligt att du också är på g. Tiden kommer att flyga iväg!

Majsanna - Lycka till med sprutstarten idag, hoppas det känns OK. Jag tar också 300 nu, fast Gonal-F.

Olivia - Har aldrig använt Menopur men hoppas att det går bra! När har du VUL?

Strawberry - Välkommen! Tråkigt med överstimuleringen men bra att du har två blastisar i frysen. Jag har aldrig gjort ostimulerat FET, men tror inte att man brukar ta extra progesteron. Men du kan säkert få om du vill. Jag har också alltid haft problem med spottings och småblödningar och det brukar försvinna när jag tar extra progesteron. Lycka till!

Vinterland - Hoppas foten blir bättre (jobbigt!) och lycka till imorgon!

Själv hade jag VUL nr 2 idag (sprutdag 9) och det såg OK ut. Några fler äggblåsor men de verkar rätt små. Nu blir det i alla fall ÄP på tisdag! Usch, vad nervös jag kommer att vara. Jag hoppas att det blir tillräckligt många för att odla vidare till blastocyster, hade känts skönt.

Kram på er allihopa och ha en skön helg!

• Hemflyttad

Vinterland - Grattis, låter ju jättebra!

Loppanlängtan - Ja, visst är det roligt med lite action på tråden. Och elefantstadiet låter inte så tokigt trots allt!

Jag ska ta sista Gonal-F och Orgalutran ikväll och imorgon blir det ovitrellen. Skönt att bli av med sprutorna efter det, fast det har verkligen gått snabbt den här gången. Vill aldrig mer göra långa protokollet (helst inte något protokoll alls...)

Hoppas alla har det bra!

• Hemflyttad

Strawberrymilkshake - vad jobbigt med örterna, hoppas att det löser sig snabbt. Men kanske göra ett gravtest om mensen inte kommer idag?

• Hemflyttad

Strawberrymilkshake - Grattis! Vad underbart!

Jag är tillbaka från ÄP, fick hela 12 ägg! Det gick så fort där inne att jag var säker på att jag inte fått fler än de fyra jag fick förra gången, men jag hade visst fel. Så jag är jättenöjd med det. Hoppas bara att de flesta är mogna och att de befruktas OK med standard-IVF. Hade hellre gjort ICSI men det behövdes visst inte. ET blir söndag om de inte ringer innan. Usch, nervöst...

• Hemflyttad

God morgon!

Är det någon som vet när de ringer från CA om tiden för ET ändras? Jag hade ju ÄP igår och hoppas så klart att tillräckligt många befruktas för att vi ska kunna göra ET på söndag. Ringer de någon gång på förmiddagen annars eller hur går det till? Jag bad dem ringa och ringde själv förra gången men de var så dåliga på att ringa tillbaka så jag blev bara stressad. Tänkte köra på en mer laid back approach den här gången. Det verkar ju gå bra...Obestämd

Mmiaa - ja, det är inte lätt att hålla reda på dagarna. Hur känns allt för dig, är du laddad inför FET senare i månaden?

Love - tack! Jag skulle bli glad för en enda fin blastocyst på söndag. Men någon till frysen skulle ju inte vara helt fel... Lycka till imorgon!!! Klart det är er tur nu!

Amorosa - tack så mycket. Kul att allt har gått så bra för dig den här gången.

Majsanna - redan sprutdag 5 (eller 6 idag då), tiden går fort. Inte är det konstigt att det känns jobbigt för dig. Det var ju inte så här det skulle bli. Men ett syskon vore ju en fantastisk födelsedagspresent. Många kramar.

Olivia - lycka till idag! Vet inte hur många som kör på långa protokollet, men det verkar som att de använder korta som standard, alltså om det inte finns anledning att använda det långa.

Strawberry - hur känns det idag?

Hoppas alla får en fin dag!

• Hemflyttad

Tack för informationen Sötisa! Jag har inte hört något så håller tummarna. Jag tror jag struntar i att ringa den här gången och hoppas på det bästa. Visst kan det hända mycket än, det måste ha känts otroligt jobbigt för dig förra gången. Hoppas verkligen att det går mycket bättre den här gången. Kram!

Strawberry - har du hört något från CA?

• Hemflyttad

Olivia - Innan jag började på CA i maj gjorde jag mitt senaste IVF försök 18 månader tidigare, långa protokollet. Då fick jag 12 ägg och flera fina blastisar. Mitt första försök på CA använde jag exakt samma protokoll med något högre dos och fick då bara 4 ägg. Nu använde jag korta protokollet och fick 12. Så det verkar vara väldigt svårt att gissa hur det ska gå, det är väl så mycket som spelar in. Jag är 35 nu förresten.

Tänk på att det inte spelar någon roll för slemhinnan vilken dag det är insättning, embryot börjar väl ändå inte fästa förrän tidigast när det är sex dagar gammalt eller så. Så du behöver inte oroa dig för att hinnan skulle bli sämre för att du sätter tillbaka 3- eller 5-dagars. Eller missförstår jag dig?

Lycka till på ÄP!!!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19