Inlägg från: Hemflyttad |Visa alla inlägg
  • Hemflyttad

Carlanderskatöserna del 19

Majsanna - Konstigt att det blir färre äggblåsor med högre dos. Det är verkligen svårt det där, man fattar inte riktigt hur det fungerar. Men ibland får man fler ägg än man tror, så jag hoppas att det blir så för dig. Dessutom så gäller det ju att få ett riktigt bra ägg... Bra att ÄP har bokats in. Det är ju inget att vara glad över, särskilt i ditt fall, men jag hoppas och tror att ni kommer att känna glädjen några veckor senare. Kram.

Mmiaa - Här går det undan! Det blir säkert inga problem med upptiningen, håller tummarna.

Love - Härligt, grattis! Men vad jobbigt att du tog fel dos, jag hade också fått panik! Skönt att höra av läkaren att det gick bra ändå. Är du ledig en hel vecka nu? Skönt!

Själv glömde jag min telefon hemma idag. Om det hade varit dagen efter ÄP eller två dagar efter hade jag åkt raka vägen hem och hämtat den, men eftersom det är dag tre räknar jag iskallt med att det inte blir något samtal utan att det blir ET på söndag som planerat ... Har mejlat dem i stället och även min sambo för att höra om han kan ringa dem och kolla läget.
  • Hemflyttad

Sötisa - vad skönt! Lycka till på måndag!

Mmiaa - låter lovande! Självklart måste det gå bra då.

10 av mina 12 ägg befruktades och delade sig normalt. Så det ser bra ut för söndag. Hoppas hoppas...

Ska bli roligt att ruva tillsammans, tjejer

• Hemflyttad

Olivia - Hoppas du har det lugnt och skönt idag! Har du hört något eller ser det fortfarande ut att bli femdagars? Hoppas det har gått bra hittills! Jag förstår precis vad du menar med att man inte kan låta bli att grubbla på det ena och det andra. Det är så svårt att släppa taget och låta läkarna göra sina jobb. De borde ju veta bäst men samtidigt vill man göra allt man kan för att få bästa möjliga chans. Kram.

Hej alla andra, många ruvare och soon-to-be ruvare på tråden nu. Vi får hoppas på baby-boom i maj!

• Hemflyttad
    Olivia - lycka till! Hoppas Sötisa hjälpte dig med sitt utförliga svar, för jag har tyvärr ingen aning.

Körsbärspajen - Göran var där idag.

Angående progesteron, någon annan som har provat Lutinus-tabletter? De är smidiga men om än inte lika kladdiga som vagitorierna så mer "blöta" - jag fick en blöt fläck på mina jeans en gång när jag var på jobbet, inte kul!!! Förvånad

Nu har jag en blastis ombord, vet ännu inte om det blir några till frysen. Eventuellt två, men han lät inte så positiv. Hoppas bara de har satt in rätt nu så blir jag nöjd oavsett. Detta är IVF nr 4, återföring nr 5 och embryo nr 6, så nu tycker jag att det är dags!

Kram alla
  • Hemflyttad
    Sötisa - Grattis till 14 ägg! Jobbigt att det gjorde ont, hoppas att det känns OK nu efteråt. Håller tummarna för bra befruktning osv så att ni har minst en toppenblastocyst på lördag.

Ja, jag fick en blastis till frysen också och det är jag väldigt nöjd med. Nu har jag två stycken i frysen så en av dem borde väl överleva om och när vi gör FET ...

Love och Vinterland - Ser fram emot att få läsa om fina pluss från er! GladFörstår att det börjar kännas otåligt. Jag kommer nog att testa någon gång i helgen även om det blir lite tidigt.

Majsanna  - Inte underligt att det känns konstigt, hoppas att det inte blir alltför jobbigt och att ÄP går bra med fina ägg. De kommer säkert att ta väl hand om er.

Förresten, någon som vet hur graderingen av blastisar fungerar på CA? Och om 5- och 6-dagars frysta har lika stor chans?

Eller förresten, glöm det - ska försöka att inte vända ut och in på allting just nu! Flört
  • Hemflyttad
    Love is - stackare, jag förstår precis hur jobbigt det känns! Men tänk på att det snarare är större chans att det fungerar för att du plussade förra gången - 50% gäller ju inte per person utan alla som helhet. Det är så mycket upp och ner när man ruvar, men än så länge finns det ju inget som faktiskt tyder på att det inte har funkat. Så håll fast vid det. Kram!

Sötisa - Grattis till 12 befruktade! Håller tummarna för att det inte blir några dåliga nyheter imorgon. Visst är det lätt att jämföra med tidigare omgångar men mycket kan ändå ändras från gång till gång. Hoppas att smärtan snart går över.

Strawberry - hoppas, hoppas att det inte blir några mer blödningar. Men som du vet så är det ju vanligt med blödningar under graviditeten. Men man känner väl sig inte lugnare för det!

Amorosa - hur är alltid med dig? Verkar som att allt har gått strålande hittills!

Olivia - visst är det dumt att man alltid försöker hålla sig från att klaga och vill verka stark? Trots att man egentligen borde säga till! Härligt att höra att allt har gått bra och att du verkar så positiv. Nu ska det plussas!

Ego - Ja, i söndags var det ju ET och igår fick vi veta att en blastis frysts ner. Nu är det alltså inget kvar att göra förutom att vänta och jag börjar redan klättra på väggarna! Jag kommer inte att kunna hålla mig till td, men ska försöka hålla ut till söndag, då man i alla fall borde kunna få en fingervisning ...

Kram på er alla!
  • Hemflyttad
    Love is - jag är testdag den 1/9 (16 dagar efter ÄP, 11 dagar efter ET med blastocyst) så du borde väl ha tidigare? Eller är det senare med FET av någon anledning? Det borde väl vara samma sak?
  • Hemflyttad

Jaha, jag trodde det alltid var 16 dagar efter ÄP på CA. Det har jag haft i alla fall, både med tvådagars och femdagars ET. Men jag har inte gjort FET där, så det är möjligt att de lägger testdagen något senare då. Någon som vet varför i så fall???

• Hemflyttad

Intressant! Ja, jag har lärt mig min läxa att alltid testa på testdagen oavsett om man tror att man har fått mens och testat negativt innan td. Ännu viktigare med FET då alltså. Hade jag gjort det när jag hade utomkveds efter FET på min tidigare klinik så hade jag kanske inte behövt bli av med äggledaren. Rynkar på näsan Men jag trodde att det var negativt.

Hur är det med dig Vädur?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19