Inlägg från: Love is everything |Visa alla inlägg
  • Love is everything

Carlanderskatöserna del 19

Vädur78: Carl-Johan är fantastisk tycker vi! Vi har gått där i 1½ år nu och det har bara varit bra! De är personliga och lyssnar väldigt bra på vad man själv önskar! Sen har han ett väldigt nära samarbete med CA, så det känns skönt! Lite dumma telefontider kanske, men fram kommer man alltid!

mmiaa: Men då har du ju många symtom iaf, det bådar ju gott!!! Ska hålla tummarna för dig!
  • Love is everything

Vågar knappt skriva det men känner att jag måste........... Jag är GRAVID!!!! Skrattande Testade på dag 10 igår och det blev ett fint ljusrosa streck. Samma rosa färg som molnen vi går på här hemma... Men, men, men vi vågar inte tro något än pga mitt utomkveds sen tidigare! Men nu undrar jag lite hur man räknar ut vilken vecka man är i??? Jag satte in en fryst blastocyst! Räknar man ET som 2+0 eller 2+5 då?

Det här är helt sjukt.... Efter 4 år! Är det verkligen på riktigt??? Känns som en dröm.... Och jag är jättenojig, vågar knappt fisa utan att tro att pyret ska åka ut!!Skäms Tänkte vi skulle boka en tid hos Carl-Johan så vi kan få se det lilla livet. Är det för tidigt vecka 5 eller 6? Eller ser man hjärtat då? Det viktigaste först är att det ska sitta på rätt plats! Vi får börja där....

• Love is everything
    Amarosa: När har du TD nu igen?? Har du inte tjuvtestat?? SkrattandeHåller tummarna för dig!!
    Jag hade huvudvärk till och från under hela veckan innan jag testade plus! Hoppas det betyder tur!

Hade lite ljusbeigefärgat i trosskyddet nu när jag kom hem!???? Får panik på sånt här.... Varför kan det inte bara fungera som det ska? Jag skiter i att det är vanligt med flytningar och blödningar i början av graviditeten, jag vill inte ha det!!!!!! Skrikandes Idag är jag på RD 12, samma dag som jag fick min mens förra försöket. Kanske det har nåt med det att göra?

Sen undrar jag.... Nån annan som gjort stim. FET? Ska man verkligen fortsätta med Progynon när man testat plus? Står i FASS att man ska avbryta direkt om man är gravid.... Fattar ingenting! Man tar väl det för bl.a. slemhinnan?

Hoppas nån av er har bra svar!!
  • Love is everything

Grattis Amarosa!!! Skrattande Vad roligt för dig och för oss, vi ligger så lika man bara kan!!! Har du några symtom? Jag fick min mens rd12 sist och är på rd13 idag, så det känns skönt! Hoppas ditt + blir starkare i dagarna! Mitt har bara blivit starkare för varje dag. Ska också testa på onsdag med CB jag fick av CA! Tror du att du hinner göra VUL innan sommaren? Jag hoppas... Ska ringa imon!

• Love is everything

Tog ännu ett test idag från Testlagret och det är lika starkt som kontrollstrecket!!! Plus Känns underbart.... Skrattande 

Men har fortfarande mina "flytningar" och är jättenojig över det!!! Äckelvarning: Det känns som om det är vagiatoren som kommer ut och att det är DET kletet som är färgat, typ sandfärgat, alltså jätteljust. Nån annan som känner igen sig eller som har några kloka tankar om det hela?? Ska jag tänka: så länge jag inte blöder är det ok? Eller: räkna med det värsta? Jobbigt läge..... Förra gången jag blev gravid fick jag bruna flytningar, mörka, i vecka 4+5 och v.5+0 kom blodet, så det var ganska tätt. Dessa flytningar jag har nu har jag haft i 4 dagar utan att de har förändrats.

Pratade med Gallerian idag (privatmott-distans) och bad om ett x-tra VUL så snart som möjligt pga mitt utomkveds sen tidigare och jag ska få komma dit på måndag! Känns otroligt nervöst men jag vet ju att det är första anhalten för att allt ska gå bra. Längre än så har jag aldrig kommit förut!
    Sen blir det "riktiga" tidiga VULet i slutet av juni, då är jag i v.7+? och då borde man ju se hjärtat?

Amorosa: Härligt!!!!! Gillar att det går så bra för oss!! Skrattande Kul att man ligger så lika med! När satte du tillbaka nu igen?/Vilken vecka är du i? Jag har "bara" kännt av molvärk, precis som mensvärk i en vecka nu. Sen är jag jättetrött på kvällarna och vilar ganska mycket. Sen är jag hungrig också allt som oftast! Men inget illamående och inga ömma bröst. Det är väl det jag längtar till för då känns det mer verkligt!

Finns det nån gravid-tråd för oss CA-töser??? Hittar ingen lämplig att vara med i....

Ha en underbar dag allesammans!!!! Snart ska jag åka och jobba, bara 9 pass kvar innan semestern.... Cool

• Love is everything

Det var väl för att jag precis börjat njuta ordentligt av mitt + och inskrivningen i en gravid-tråd som jag började blöda idag.... Livet är verkligen för jävligt!! Kom lite brunare flytning än den beiga idag vid lunch. När jag duschade fick jag ut ägglossningssekretliknande slem med röda blodstrimmor i. Och efter det har jag blött när jag torkat mig. Nu har jag kunnat samla mig lite och hulkar inte av tårar längre......  Ringde KK och gynnmott. och de sa att det är jääääääättevanligt med blödningar och att jag inte behövde oroa mig aaaaalls. De ville jag skulle boka tid för häslosamtal. Då la jag på! Gick upp till min distansläkare och fick prata med barnmorskan där och då bröt jag ihop igen... Hon sa att jag nog skulle räkna med ett MF iom blödningarna och grav.längden.

Så nu sitter jag här med blödningar och molvärk och väntar på mer blod..... Gråter

Ska gå på VUL på måndag ändå som planerat och se hur det ser ut!

Lito: Måste erkänna att du ger mig mer hopp än vad jag hade kunnat ana....... Tänk så kan det bli så??? STORT grattis till er!!!! Måste kännas underbart!! Blödde du verkligen färskt blod??? Märkte du att blodet var lite slemmigt nångång? Eller var det bara klarrött som näsblod ungefär? 1000 frågor till dig nu känns det som.......

• Love is everything

TACK alla, vad ni är underbara!!!! Hjärta Hoppas era tummar och lycka till verkligen hjälper mig!!!

Har inte blött sen igår e.m.... Peppar, peppar (Knackar mig själv på huvudet). Men när jag torkar mig kommer det sådär ljusbeiget igen. Officiell TD idag (rd15), så jag tog det jag fick av CA och det visade givetvis ett starkt Plus. Testlagrets sticka visar "nog" samma som igår, kanske liiiiite liiiite svagare? Känner inte att det är kört, men känner heller ingen glädje, är i nåt slags ingenmansland.......

Känns som om det är en evighet till på måndag! Rynkar på näsan

Amorosa: Härligt att allt går bra!!! Jag har inte heller haft några speciella symtom, det behöver man ju inte ha såhär tidigt! Bara kännt av molvärk ett bra tag nu och trötthet på e.m. och lite ökad hunger. Kram på dig!!

• Love is everything

Nu blöder det igen.... Kan det inte bara vara antingen eller??? CB visade idag förresten 2-3 (4-5 v.) och jag är bara i v.4+0. Märkligt... Barnmorskan har inte ringt om svaret heller! Rynkar på näsan Nu är jag jättesur och ledsen!

• Love is everything

MF är ett faktum... Gråter Började blöda igår kväll och hade jättemycket mensvärk. Idag kom det ut klumpar och massa koagulerat blod.... Ska ändå gå och ta hCG imon och gå på VUL på måndag. Skönt att få det bekräftat rent fysiskt! Ett härligt sommaruppehåll innan vi förhoppningsvis gör ett nytt FET i augusti. Försöker se framåt...

Ta hand om er och om varandra!! Hjärta Själv ska jag o sambon tok-renovera på huset i sommar så vi har nåt att göra och tänka på! Skönt med när man väl sitter där med en bäbis att slippa bo bland sågspån och damm!

Kram till er alla!!
    (Kommer givetvis titta in här allt som oftast - jag är ju faktsikt liiiite beroende av Familjeliv) Flört

• Love is everything

Hej!

Underbart att ni tänker på mig, det känns i hjärtat!! Hjärta
    hCG var 198 i onsdags och 134 i fredags, alltså über-lågt!!! Inte mycket till graviditet kvar där inte... Har blött ganska mycket, idag börjar det bli brunt så jag hoppas det är på väg över nu. Många omtumlande känslor, tankar och dagar. Mycket gråt och frustration.... Vi försöker ändå se det som nåt positivt att det faktiskt lyckats. Och om man bara räknar med IVF så har det faktiskt lyckats 50% och det är ju ingen dålig siffra! Vi får försöka att inte räkna alla andra metoder o försök som vi gjort...... Vår dröm i alla år har huvudsakligen inte varit att sitta med en bäbis i famnen. Utan att verkligen få plusset på stickan, det har varit det allra första!! Och nu har det faktiskt lyckats! Så NÄSTA gång blir det bäbis!! Skrattande

I augusti räknar vi med nytt FET! Försöker se fram emot det!!

VUL imon, hoppas allt ser bra ut!!!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19