Inlägg från: Love is everything |Visa alla inlägg
  • Love is everything

Carlanderskatöserna del 19

Majsanna: Jag håller tummarna för dig och att det blir ett syskon inom en snar framtid!

Vinterland: Härligt! Då kör du ostimulerat FET eller? Kul att vi är fler som ska sätta in inom en snarlik tid!! Hoppas allt gick bra på VUL med andra ord.

Hemflyttad: Enligt VUL låter det optimalt tycker jag!! Jag hejar på för många fina stora äggblåsor!!! 

Ego:  Pratade med doktorn igår och han tyckte jag skulle fortsätta till imon, då det är dags för VUL igen! Får helt enkelt se hur det ser ut då om vi ska fortsätta eller avbryta. Hade varit skönt om allt gick som planerat, då jag har fixat 12 dagar ledigt under planerad insättning... Men men. Vi får se imon!
  • Love is everything

Härligt majsanna!!!! Nu är vi måååånga som satt igång karusellen igen!!

Var på VUL idag och slemhinnan har ökat till 8.6 mm OCH var treskiktad!!!! Jippi! Den perfektaste slemhinna jag haft! Det bådar väl gott? Så insättning blir nästa vecka, får tiden imon!! Jippi!! Skrattande

• Love is everything

Grattis Strawerrymilkshake!! Underbart, hoppas också på att plusset vill stanna!!

mmia: Om de gör ET på söndag så innebär det ju långtidsodling! Flört

Hemflyttad: Grattis till så många ägg!! Hoppas du får många fina blastocyster nu då!!! Kul att vi är flera som ruvar ungefär samtidigt!

EGO: FET blir på torsdag!!! Håll era tummar, nu är det bannemej vår tur! Tredje plusset gillt!!

• Love is everything

Blastisen överlevde och ligger ombonad i mig nu!! Vi hade Margareta för första gången och hon var kanonbra!! Håll era tummar allt vad ni kan nu!! Nervös är som sagt bara förnamnet mmia!!!!

Det värsta är att när jag var på apoteket för att hämta ut nya Progynon så var det en annan färg på förpackningen än de jag tagit innan. Fattade ingenting. Då kom jag på att när jag vid förra FET skulle ta Progynon så var 2 mg-förpackningarna slut, så jag fick en 1 mg-förpackning. Det innabar att jag fick ta 6 tabletter istället för 3 per dag. Och detta glömde jag givetvis bort till denna gång så jag har bara tagit 3 tabletter/dag av 1 mg-förpackningen hela tiden..... Fick fullständig panik! Det är ju hälften av dosen VARJE dag!! Men pratade med dr. och han sa att så länge allt såg bra ut på mitt VUL så är det ingen fara. Inte konstigt jag hade lite mellanblödningar förra veckan....

Pjuu!! Nu ska jag gotta mig i sängen 1 vecka och titta på film och bara mysa med mitt gryn!

• Love is everything
    vinterland: Hur går det för dig, några känningar ännu? Vilken RD är du på?

Härligt med så många som ska bli ruvare nästa vecka!!! Vilket gäng! Skrattande Det bådar ju gott!!
  • Love is everything
    Majsanna: Lycka till i Götet! Glad Härligt med hotellövernattningar och träffa vänner! Ta hand om varandra!

Hemflyttad: Grattis till blastisen!! Nu håller vi tummarna för dom vi har hos oss!!

Vinterland: Har du inte tjuvtestat än?? Jag tänkte tjuvtesta på fredag, ska jobba då efter 8 dagars ledighet så då vill jag gärna veta! Annars hade jag tänkt vänta till på söndag (RD11). Känner heller ingenting... Inga symtom! Lite tidigt kanske för min del. Jämför lite med mitt förra FET, då jag faktiskt plussade!!

Olivia3mars: Lycka till idag!! {#emotions_dlg.flower}
  • Love is everything

Usch, vad jobbigt det är att ha känslan utav misslyckande hela tiden.... Tänker hela tiden att det inte funkat! Varför gör man det??? Och så denna evinnerliga väntan................... Rynkar på näsan
    Minus Har inga symtom
    Minus Tror inte att blastisen var tillräckligt bra. Då vi satt in 2 toppenblastocyster och detta var den 3:e vi hade som var av lite sämre kvalitet.
    Minus Testade minus på RD5 (Ja, jag vet att ni skrattar åt mig nu!)
    Minus Tror inte att vi har sån tur att det ska ta sig på sista blastocysten vi har kvar.
    Minus Tror inte att det kan bli pluss 2 gånger i rad, utan att det blir max varannan gång. Eftersom det är 50% chans att lyckas.
    Minus Tror inte vi har sån tur att vi får ett maj-barn som faller helt pefekt i livet nästa år.....

Vilken muntergök va??? Usch och fy vad jag deppar här hemma.... Om man bara kunde förutspå framtiden lite så att man vet om det kommer fungera  nu eller nångång i livet. Så slipper man gå och undra så förbaskat!
    Och så är det det här med hur man går vidare egentligen.... Ska man hosta fram 25.000:- till nu då och börja om med allt igen??

Fy, fy, fy för dessa känslor som är under ruvningen....

• Love is everything

Tack vad gulliga ni är! Hjärta Jag vet att jag inte är ensam om mina tankar och känslor.... Idag är jag på RD6, har tänkt testa på söndag (RD 11) men blir nog ett tjuv-tjuvtest på fredag redan! TD jag fick av CA är nog 1/9, nästa torsdag. Men då jag fått mens dag 12 och 13 efter ET/FET så väntar jag ju inte till dag 14 direkt...

Nu ska jag åka och boosta mig med bebis-baciller, snusa nackhår, klämma på rultiga lår och pussa på lena och tjocka kinder!! Drömmer

• Love is everything

Nä, 14 dagar exakt efter FET blir det.... Är det sent menar du?? Obestämd De brukar väl ha omkring 14-20 dagar som testdag efter insättning? Ja, jag vet inte, jag testar på fredag i vilket fall!!! Glad Håll era tummar så hårt ni kan!!!

• Love is everything

Nu är det 40 timmar kvar till vi ska testa..... Drömmer (Hihihhi) Tror ni det är för tidigt RD9? (Testade plus RD10 vid förra FET!)

Om vi inte lyckas denna gång så har vi bestämt att vi ska gifta oss i oktober!! (!) Whaaa!!! Skrattande Men då har vi nåt att lägga tankarna på iallafall.... Så får vi fixa pengar till en ny IVF efter det.

Vinterland: Skickar en bamsekram till dig!!! När gjorde du insättningen? Förstår frustrationen över att behöva börja om med allt igen... Kram på dig!! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19