Har du också ett barn med litet sömnbehov???
Vår son sover ca 9 timmar per natt (ibland 8 timmar, ibland 10).
Han får ihop sina 9 timmar oavsett om han sover hela natten fram tills morgonen eller om han är vaken flera gånger under natten.
Han är 18 mån, men såhär har det varit i över ett år nu och jag börjar sakta vänja mig vid tanken att han helt enkelt inte är ett barn som sover.
Det har inte varit helt lätt att alltid acceptera, speciellt när detta är första barnet för oss och barn "enligt böckerna" inte sover så lite samt att alla (!) mina vänners barn sover 12 timmar/natt.
lbland önskar jag bara att han fick lite mer dygnssömn , jag tror att han skulle bli en gladare kille då och vi föräldrar skulle få mer tid för oss själva om kvällarna... men det funkar helt enkelt inte att lägga honom kl 19 för dels är han inte trött och sen skulle han göra morgon kl 04...
Han har tills nyligen sovit exakt 2 timmar på dagen, men nu har han precis börjat på dagis och där sover han mellan 40 min och 2 - 2,5 timmar, det blir olika varje dag. Fast oavsett hur mycket/lite han sover dagtid ändras inte nattmönstret.
Har du/ni ett barn som också sover få timmar/dygn? Hur tänker/känner ni?