Skriker när pungkulan ska ner i pungen???
Har en liten kille som bara har ena testikeln nere i pungen, den andra sitter lite ovanför och är förhoppningsvis på väg ner (han är 1 månad). I torsdags när jagskulle byta blöja så såg den testikeln som inte är i pungen såg väldigt svullen ut, men efter en väldigt kort stund så var svullnaden borta och allt var som vanligt. Den var antagligen inte svullen utan bara det att den flyttat lite på sig och hamnat på en sena eller muskel som gjorde att den "stack ut" mer än vanligt.
Nu så skrek lill-killen och var helt otröstlig i 20 minuter och inget dög, han är aldrig sån annars (mat är det enda han skriker efter...) Jag skulle testa att byta blöja och såg då att det var likadant som i torsdags. Jag rörde väldigt försiktigt på den och då flyttade den på sig och han slutade vara ledsen och somnade...... (Visst är det underbart och se när de kommer till ro och kan somna efter att ha varit så ledsna, det värmer i hjärtat!)
Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan den åker ner (om den nu gör det) och brukar det göra ont? Han äter, sover och mår prima annars!! Vi ska till BVC och mäta och väga på måndag men jag tänkte att det kanske är någon som vet?