• Anonym (gråhårig)

Mitt hår blev grått hos frisören - ska jag gå tillbaka?

Jag vet inte riktigt var jag ska lägga tråden men provar här.
    Jag var hos frisören igår. Klippte mig och gjorde slingor i två nyanser.
    Jag är ljusblond i mig själv men gav frisören fria händer när det gällde färg på slingorna. Så det blev en brun färg och en blond färg.
    Redan där ser jag att jag tycker att undre halvan av håret - främst framtill skiftar i grått. När jag kom hem så tycker jag att det är ännu mer grått. Det första maken säger när han kommer hem - Oj du ser ju grå ut i håret.

Jag ska ner på stan idag i ett annat ärende - ska jag gå in till frissan och visa upp håret? Säga att jag tycker det skiftar i grått och fråga vad man ska göra? Jag betalade nästan 2000 spänn för att fixa iordning håret.

Jag klagar väldigt sällan så det känns otroligt jobbigt för mig.

Vad bör jag göra nu?

• Svar på tråden Mitt hår blev grått hos frisören - ska jag gå tillbaka?
  • LuMa

Gå tillbaka och klaga.
    Jag har gjort det nån gång och dom har då gjort om det, utan kostnad.

• Anonym

Ja du ska gå tillbaka och säga att du inte vill vara grå.

• ludentass

Har du gett frisören "fria händer" så är det svårt att få igenom något rättsligt vad det gäller färgen. Jag tycker du ska gå tillbaka och prata med frisören och ge denna en chans att fixa till det om du inte är nöjd. Är frisören intresserad av att ha nöjda kunder som kommer tillbaka kommer han/hon nog att åtgärda misstaget.
    Lycka till
    {#lang_emotions_sunny}

• Mana08

Tycker absolut att du ska gå tillbaka och förmodligen be att dom gör om det eller få en del av pengarna tillbaka.
    2000 kr är jättemycket pengar för att fixa håret och inte bli nöjd.
    Klart du ska säga ifrån!

• Anonym (gråhårig)

Jag tycker det känns så otroligt pinsamt. Vad säger man? Och vad gör jag om hon inte ser det grå?
    Funderar på att tvätta håret innan jag åker dit och säga att det såg ännu mer grått ut efter det?

fy

• LuMa
    Anonym (gråhårig) skrev 2010-02-11 09:04:40 följande:
    Jag tycker det känns så otroligt pinsamt. Vad säger man? Och vad gör jag om hon inte ser det grå?Funderar på att tvätta håret innan jag åker dit och säga att det såg ännu mer grått ut efter det?fy
    Du behöver inte alls göra det komplicerat och "hitta på saker" utan säg som det är bara att både du och din man tycker att det ser grått ut och så vill du inte ha det.
    Du är inte den enda som går tillbaka och klagar, min nuvarande frisör (och dom andra jag gått till) säger alltid att jag ska höra av mej om jag inte är nöjd.
    Ofta brukar dom ha att man får det gratis inom två veckor.
Svar på tråden Mitt hår blev grått hos frisören - ska jag gå tillbaka?