Inlägg från: statisk |Visa alla inlägg
  • statisk

Flåsande jävla människor!

Jag blir så vansinnigt irriterad på flåsande människor. Dom är ju för fan överallt!

Ni vet Alan i två och en halv män? JAG HATAR HONOM!! Han flåsar mellan varje ord han tar, så jävla osmakligt! Jag vill bara spy!!!

Ni måste ha tänkt på det också?

Mitt ex flåsar också.

"Flås pust heeej! Flås flås hur flås mår du? flås flås"

När jag var gravid ,(ja, han är pappa till mitt barn, hur vi fick till det så pass att jag blev gravid är en gåta även för mig), Så blev jag helt skogstokig av han flåsande. Jag kunde knappt vara i samma rum! Det liksom åt sig in i hjärnan på mig kändes det som.
    Det blir som en noija. Helt sjukt.

Min Farmor tar ett irriterande andetag innan hon tar en tugga av sin mat, sen när hon tuggar så blåser hon ut genom näsan! Det gör mig också helt vansinnig.
    Sen pratar hon alltid med mat i munnen så det bara svischar små köttbitar och brunsås lite överallt, om jag har otur så får jag en bit söndagstek i pannan.

Jag blir galen!!!!

Jaha. Då har jag fått avreagera mig lite.

Men är det verkligen bara jag som hatar ljudligt "andande"? (haha hur säger man?)

• Svar på tråden Flåsande jävla människor!
  • statisk
    Vindfall skrev 2010-02-11 11:07:14 följande:
    Leif GW Persson säger jag bara...
    WORD!!!!! Precis det jag menar!!!
  • statisk
    SaddePadde skrev 2010-02-11 11:05:33 följande:
    Ha Ha! Just flåsande har jag inte tänkt på, men när folk liksom stånkar fram orden (kanske är samma sak) eller "möljer" (smaskar med stängd mun) maten som en cementblandare däremot får jag rysningar *huja*
    Ja, men det är ju så otroligt hemskt! Jag ryser av bara tanken!
  • statisk
    PeterOden skrev 2010-02-11 11:17:45 följande:
    jag hatar dom som alltid alltid är täppt i näsan så dom måste flåsa.... kan man inte bah uppsöka en läkare och plocka polyper och halsmandlar så dom blir normala människor som inte flåsar och snarkar som en jumbojet när dom sover usch äckligt.
    Haha ja, vad fan är deras problem! Dom måste ju lida lika mycket av det som vi, så whatafack.
  • statisk
    PeterOden skrev 2010-02-11 11:34:23 följande:
    ellehur.... kan bli hel tokig om man måste äta vid samma bord.... gå å snyt dej förfan brukar jag säga då blir dom sur... då svarar jag ofta men ät nån annanstans eller håll andan då din jävel
    Så sa jag till mitt ex också. Han blev jätte sur.
  • statisk
    PeterOden skrev 2010-02-11 11:39:17 följande:
    men asså det är som om jag skulle tända en cigg och blåsa i ansiktet på dom medans dom käka... det skulle inte vara så trevligt heller å då brukar dom hålla med.
    hmm... Vet inte om jag skulle vilja dra just den jämförelsen, men lätt att det är samma sak som att jag skulle sitta och gnissla med besticken i tallriken hela tiden. (vilket jag hatar också för övrigt.)
  • statisk
    Smultron ett skrev 2010-02-11 13:58:14 följande:
    Nej precis!!!  Varför sitter ni och ondgör er över människor som ni inte vet något om!!! ??? Sånt man höll på med på mellanstadiet och det kallas mobbing.
    Då undrar jag var någon av oss har nämnt en specifik person som gör detta?

Jag gillar inte personer som inte sköter sin hygien heller. Är detta mobbing?

Jag är så JÄVLA trött på er som skriker MOBBING! så fort ni ser någon som uttrycker en åsikt angående ett "fenomen", så jag skulle kunna starta en ny irriterad tråd angående det!
    Men det är väl också mobbing kanske?
  • statisk
    M C skrev 2010-02-11 22:36:10 följande:
    Hur reagerar man på en sån här tråd? Jag garvar ihjäl mig mest av allt. Inte åt flåsandet i sig, utan hur jävla lite det finns i ett huvud som har skogen full av flås och inte skola, jobb, barn, karl, filosofi, matte, nästa lön, kläder, bla bla bla ba... Ja, ni fattar.
    Haha, jag har huvudet fullt av enormt mycket onödiga/viktiga saker. Det ena utesluter inte det andra vet du. I Kategorin "onödigt tjafs som i slutänden enbart drabbar mig själv och biter mig i arslet" hör flåsande människor.

Men såklart, du har säkert fullt upp med relevanta saker att tänka på, så du hinner nog aldrig irritera ihjäl dig på ngt så dumt som en flåsande främmande människa brevid dig på bussen.
    Ja, du fattar.
  • statisk
    Smultron ett skrev 2010-02-11 20:39:49 följande:
    Att tycka att någon ska operera sig så att ni ska slippa höra ljudet av när de andas.... Tja... Hör ni inte hur det låter?
    Ja, det är ju en aning rabiat möjligtvis, det kan jag ge dig, men det är fortfarande inte mobbing.

Nu talar jag bara för mig själv,  jag må ha uttryckt mig på det viset, eller åtminstone medhållit i en sån kommentar, att flås personer ska operera sig, men det menade jag naturligtvis inte bokstavligt.

Jag vet inte hur du är, men jag kan uttrycka mig klumpigt när jag är irriterad/arg över något.
  • statisk
    Grizelda skrev 2010-02-11 22:25:57 följande:
    Jag har också många saker jag hänger upp mig på. Människor som slår besticken mot tänderna när det äter, som snyter sig vid bordet, som sitter och rafsar sig i håret i tid och otid. Dock har jag lärt mig att världen inte kretsar kring mig, och att jag säkert gör saker som irriterar andra också. Det går säkert jämnt upp till slut.
    Nej, det är sant, världen kan ju omöjligt kretsa kring dig, när den ,självklart, kretsar kring mig!

Simpel logik.
  • statisk
    Ankiz skrev 2010-02-11 23:05:04 följande:
    Jag sitter i soffan och väser "Tyst!" åt min sambo hela kvällarna till han ger upp och går och sätter sig vid datorn. Han är en sån som låter mycket när han andas, men däremot stör det mig inte när han pratar, då flåsar han inte.
    hahahahahahaha
  • statisk
    M C skrev 2010-02-12 00:07:15 följande:
    Jo, ATT det gör. Utesluter varandra alltså.
    Hur tänker du då?
  • statisk
    M C skrev 2010-02-12 08:49:35 följande:
    Att med mera empati, sympati och medmänsklighet så försvinner så här ytliga irritationsmoment. Jag menar, vem faaan orkar bry sig om hur folk ser ut, låter eller klär sig? Lukten kan jag begripa om den stör, men resten? *bry* Man kan ju tänka på hur man kan göra dem glada istället.
    Okej. Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara på det inlägget.
    Det är så självklart för mig att livet och människan är mer nyanserad än svart/vitt, så när någon kläcker ur sig att man saknar empati och medmänsklighet pga en onödig och totalt irrelevant noija, så känns det som att ingenting jag säger kommer nå fram i vilket fall som helst, så det vore totalt bortkastat att sitta här och intala dig att det ter sig på ett annorlunda vis, att jag visst är en empatisk person bl.a.

Det förstår du säkert.

Men du, som har som livsfilosofi att göra folk glada, kan du inte försöka med det nästa gång du ramlar in i en sån här tråd, istället för att peka på trådstartaren och kalla den för osympatisk?
  • statisk
    Sofiero skrev 2010-02-12 16:06:47 följande:
     så man tycker ju att hon borde försökt ändra sej lite, men inte en chans...!
    Haha, men hur skulle hon ha ändrat sig menar du? Slutat andas?
    Sofiero skrev 2010-02-12 16:06:47 följande:
     En del andas ju så man nästan tycker att de borde störa sej själva!
    Ja, det har jag också tänkt på. Då framförallt med mitt ex. Men han sa att han inte stördes alls.
    Jag blev ju orolig att han hade det tungt med andningen först, att han kippade efter luft liksom. Men, nej, han är skapt sån bara.

Märkligt.
  • statisk
    Suck och suck skrev 2010-02-12 17:59:45 följande:
    När ni säger det så, Leif GW Persson flåsar nog, men jag stör mig inte på det. Det kan väl låta lite charmigt.
    Ja, men han är ett undantag som bekräftar regeln.
    Han är ju så släpig på andra sätt också, så flåsandet hör ju till på något vis...
  • statisk
    Sofiero skrev 2010-02-12 17:51:55 följande:
    Det jag tänkte citera gick inte att citera... Givetvis inte sluta andas, men inte flåsa som en hel profylax-kurs!!
    HAHAHA
  • statisk
    Venna skrev 2010-02-13 19:36:07 följande:
     Minst lika illa, fast egentligen ännu värre är ju alla radiopratare som smaskar när de pratar. Förekommer oftare i typ P3 och såna kanaler än Mix megapol osv och förekommer oftare i nyhetssändningar och väderrapporter än annat. Jag blir galen. Spotta ut all saliv INNAN du börjar prata!!!
    Åh, gud vad jag HATAR när dom gör det!!! Det hör kategori " mördande irriterande på gränsen till avsky". hahah

En sak till som stör mig är dom som säger bokstaven S i varje ord med ett litet visslande ljud. Det enda jag hör då, är det där S´et. *ryyys*
  • statisk
    Legewiel skrev 2010-02-13 19:21:26 följande:
    Haha, denhär tråden ska jag visa åt min sambo så han får se att det är inte jag som är puckad för att jag stör mig på folk som flåsar och suckar, det är faktiskt ett riktigt i-landsproblem! Framför allt stör jag mig nog på suckare, faktiskt. Brukar ha oturen att hamna bredvid dem när jag ska sitta i skolan att jobba. Oftast är det också samma personer som bankar OTROLIGT högt på tangetbordet när de skriver! *bank* *BANK* *bank*...paus....*djup inandning* och så *SUUUUUUUUCK*. *bank* *suck* *suck* *bank*..... Jag blir fullkomligt VANSINNIG, det är som att hela världen runtom mig försvinner och allt som finns kvar är den suckande/bankande personen och så jag med mina öron som förvandlats till hyperkänsliga sensorer! Det slutar alltid med att jag måste avsluta mitt arbete och gå hem, innan tvångstankarna där jag hugger min vassa blyerts i deras nacke tar över helt. För inte kan man ju säga åt folk att andas tystare heller
    Hahaha ja, det är ju en lättnad att det finns fler av oss, så att säga.

Eller oroväckande.... hmm... Tål att fundera på.
  • statisk
    Venna skrev 2010-02-13 23:34:18 följande:
    Åh nej...Det hade jag förträngt! Visslande S är ungefär i samma klass som de som visslar genom näsan när de andas. Det hade jag också glömt att jag får rysningar av. De som visslar varje gång de andas in eller ut har jag lust att gå fram och tvångssnyta!
Svar på tråden Flåsande jävla människor!