• StarkMamma

Hur föddes din prematur? Vecka 34 och nedåt.

Hur föddes ditt prematur barn? Har funderat mycket på hur olika det kan vara.
    Jag födde min son vaginalt med igångsättning.

Berätta gärna i tråden.

2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • Svar på tråden Hur föddes din prematur? Vecka 34 och nedåt.
  • bananflugan82

Jag valde annat för mina kom med urakut kejsarsnitt.
    I vecka 32+5

• Gul13

Jag hade högtblodtryck, hepatos och dessutom hade jag läckt fostervatten i två veckor och hade infektion i livmodern och nästan 40 graders feber.
    Dottern mådde dåligt och var stressad (dessutom låg hon -30% på kurvan) så det blev akut snitt. Så far så good.
    Väl på operation fick jag för mycket spinalbedövning och bokstavligt talat dog och återupplivades. Dottern var ute på två röda sekunder.

• Ragnelutta

Vaginal spontanförlossning i vecka 29+5 på grund av en infektion.

Gul13: Fy fanken vad läskigt det där lät. Hur länge var du "död"?

• Gul13
    Ragnelutta skrev 2010-02-11 12:13:37 följande:
    Vaginal spontanförlossning i vecka 29+5 på grund av en infektion.Gul13: Fy fanken vad läskigt det där lät. Hur länge var du "död"?
    Jag vet inte riktigt. Ett par minuter. Som jag förstod det var det inte svårt att få liv i mig igen.
  • knutpunkt08

Knut föddes ve. 34+5. Vattnet gick, ett dygn senare satte värkarna igång. Efter 17 timmars värkar, fullt öppen, förlöstes han med akutsnitt pga försämrade hjärtljud. Vid operationen visade det sig att han låg fel, hade inte börjt in nacken, och att det var därför som han inte kom ut.

• S vali s

Kejsarsnitt i v31+0, jag var inlagd i 8v. innan dottern föddes och under den tiden tog man beslut från dag till dag om hon skulle få stanna kvar i magen eller ej, sista kvällen blev läget så akut att man beslutade sig för ett akutsnitt.

Den late får brått när det blir kväll
  • Written Fiction

annat: urakut snitt sk katastrofsnitt

27+3 tillväxthämmat barn, ej fungerande moderkaka, inget fostervatten. Pulsfall på barnet som ej återhämtade sig.

(idag dock 1 år okorr) ;)

• StarkMamma

Jag tackar alla som delat med er
    Ser gärna att fler svarar.

2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
Svar på tråden Hur föddes din prematur? Vecka 34 och nedåt.