• inga76

Du som är gravid, dricker du kaffe?

Jag läser att kaffe kan öka risken för mf, och att fler än 3 koppar inte är att rekommendera när man är gravid. Har hittills druckit min enda kopp om dagen, men börjar nu luta åt att lägga av helt under graviditeten, för att vara så säker som möjligt. Hur gör ni andra - dricker ni kaffe?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som är gravid, dricker du kaffe?
  • sandraa21

dricker kanske kaffe 1 gång i veckan och då handlar det om ca 2 koppar .. Tycker det är grymt tråkigt att göra kaffe åt sig själv så gör aldrig det hemma. Åker vi bort kan jag ta mig en kopp om det erbjuds

• carola1977

I början av graviditeten drack jag nog 3 koppar/dag, men efter några veckor när jag börjar må illa kan jag inte med kaffe längre. Nu när jag är i v 25 dricker jag några koppar/vecka.

• Livshlädje

Nej, men jag önskar jag kunde dricka lite kaffe. På något underligt sätt smakar det bara äckligt när jag är gravid, var likadant förra graviditeten.

Mamma till världens bästa 3åring o längtar efter lillebror - Bf mars 2010.
  • Matillin

Jag lärde mig faktiskt att dricka kaffe när jag var gravid då det var enda alt för att bota tröttheten innan hade jag druckit redbull jämt

Men jag drack kaffe sällan max 1 kopp i veckan.

• 8Viola2

Jag drack ca 3koppar/dagen i början men tappade suget efter ett tag och har bara druckigt en kopp sedan dess. Är i v 21 nu.
    Saknar kaffet dock då jag var en stor kaffedrickare innan.

♥ BF 25 Juni ♥
  • Höst flickan

nej.
    Slutade när vi planerade att bli gravida.
    Kan ev dricka en latte koffeinfri precis lika go

Allt tyder på att det blir en lillasyster♥
  • Redbit

Förra graviditeten ransonerade jag medvetet till 3 koppar om dagen. Den här gången tappade jag helt smaken för kaffe och är inte speciellt intresserad av det. Har ändå fortsatt dricka en kopp om dagen, i första hand för koffeinkicken som behövs när jag kommer till jobbet på morgonen.

• Anna J01

Drack innan minst 5 koppar om dagen. När jag blev gravid så slutade jag med det och dricker nu bara när man blir bortbjuden på fika el liknande. Skönt att inte vara så beroende av kaffe faktiskt. 

• ladysoul77

Förra gången drack jag inte kaffe alls för det smakade rävgift tyckte jag.. Nån timme efter dottern kom ut på BB sa bad jag maken hämta en kopp, jag var SÅÅÅ sugen! Lustigt!

Denna graviditet har jag druckit 1-2 koppar om dagen. 
  • lövet2

De första 4-5 månaderna av en graviditet mår jag lätt illa av kaffe, så då brukar jag hålla mig till max 2-3 koppar om dagen. Sedan ökar jag på till 5-6 koppar.

Svar på tråden Du som är gravid, dricker du kaffe?