• Anonym (Dissad tjej)

Var är hans sexlust????

Arg nu, skriver kort så hoppas jag ändå på lite kreativa svar...

Jag är gravid 24v med min kille. Jag har alltid haft mer sexlust än honom och är så sjuuuukt less på att bli dissad hela tiden. Jag behöver verkligen sex för att trivas i förhållandet, tycker att man därigenom har ett starkt band utöver de små sakerna i vardagen.

Så trött på att ta initiativ... aldrig ha spontant impuls-hett sex.

Trött på att han släcker lampan och lägger sig bakom mig o skedar och ibland när jag putar tillräckligt, fattar vinken och kör på som en galning. han verkar inte gilla att kyssas, retas, ingenting. Han är så plain.

Och extra jobbigt är att killen är HUR snygg som helst, han retar mig till vansinne med det här, jag vill bara ut och leta en älskare nu :( (Inte medan jag är gravid SÅKLART)
    Känner mig INTE bekräftad, men vet att jag ser bra ut och kan få de killar jag vill, så VAD är hans problem, det här kan komma att verkligen ställa till det för oss i framtiden... orolig!...

Snälla ge lite kreativa förslag nu. Någon i samma sits?

• Svar på tråden Var är hans sexlust????
  • Anonym

Har du provat att prata med honom?
    En vink är inte tillräckligt.
    Agera vuxen och diskutera.
    Om ni ska ha barn ihop borde ni väl lärt känna varandra tillräckligt för att kunna prata?

• Anonym (äh)

du är gravid? de e kanske de han inte tänder på

• Anonym

Finns killar som blir rädd att ha sex med sin tjej då hon är gravid. Vet inte hur de ska hantera situationen och tror att de kan skada tjejen eller barnet.
    Håller med första inlägget, prata med honom så får du reda på varför han inte vill.

• Oh Susie

Naturligtvis är han otrogen! Du verkar vara en sån där typisk "hej-kolla-på-mig!"-tjej. Jag kan inte klandra honom.

• Anonym (Dissad tjej)

Såhär var han innan graviditeten också,,,, han tycker jag är vacker som gravid säger han, det är det som är så konstigt, han verka rinte intresserad av sex i överhuvudtaget liksom? Har tagit upp deet så många gånger och pratat om det men han tycker inte det är nåt konstigt. Jag får till svar: "Vi behöver väl inte ha sex tre gånger om dan???" Ehm nä... men ett par gånger i v iaf?
    Jag älskar honom så på alla plan, det här är bara så jobbigt, dead end liksom.
    Känner varann gör vi ju utan och innan men även i början var han såhär, så jag har nog inte uppfattat hur viktigt det är för mig förrän nu.

• Anonym (Dissad tjej)

hahah ok jag ger upp det här med hjälp här, hoppades på något bra förslag.

Vi har varit tillsammans i två år, jag har två barn med min förra man och vi var tillsammans i tio år, gifta i fem, jag älskar min sambo och vill verkligen dela livet med honom och lösa det här. Skulle aldrig vara otrogen och han är det inte heller, det vet jag. Jag betackar mig verkligen för såna påhopp OhSusie, du är nog LITE för snabb att döma folk, och framförallt varför ens skriva nåt sånt när det var RÅD jag ville ha? Det sårar bara!

Jag ville bara ha lite support, inga påhopp. Det är ett problem, och hade jag inte redan försökt lösa det vuxet och prata så hade jag väl inte hängt ut mig med det här heller, som nån slags sista utväg?

• Anonym (ingen lust...)

Ingen lätt sits ts, men jag lovar att det inte är det för honom heller. Min man känner sig dissad totalt av mig när det gäller sex. Jag har tappat min lust totalt. Men bara för att lusten är borta, så är inte mina känslor för honom det. Älskar honom massor, men det är såååå jobbigt att inte ha lust. Nu vet jag inte om du pressar honom eller liknande, för då uteblir lusten ännu mer. Vet ärligt talat inte hur 17 jag ska hitta min lust, o han kanske har samma problem. Var inte otrogen! Prata med honom! Kanske kan ni hitta nån lösning. Om ni hittar den, berätta gärna

• Anonym (Dissad tjej)

Åh tack för samhörigheten :) Egentligen bedrövligt men bra att få respons!

Nej jag har också haft svackor vad gäller lust när man fått barn osv förut, så jag vet hur det är, och därför tjatar jag inte, emn då blir man som nästan ÄNNU mer frustrerad. Jag brukar ju kunna träna bort sånt här annars, men när man sitter med magen i vädret så kan man inte det heller... :P

Jag tror jag ska göra en pakt med mig själv om att börja hälsa på mer kompisar och försöka fördriva mer tid IFRÅN honom så får han också känna efter.
    Men då tror han direkt att jag är sur..  men får väl så vara då.

Ja jag vet inte. Att man kan bli så knäpp av SEX liksom?? :D
    Jag kommer inte att vara otrogen, där har jag en spärr, men när tankarna börjar flyga iväg sådär så har man ju verkligen bekräftat problemet!

Tack!

• FredrikBBB

Visst är det jobbigt att alltid vara den som tar initiativ. Hur funkar det om du tar initiativ, vill han då oftast eller inte?

Om du väntar in honom, hur länge dröjer det innan han tar initiativet? Du kanske inte orkar stå ut så länge?

Jag tror ni skall sätta er ner och prata lite om det här att du behöver lite uppvaktning någong gång då och då där han tar initiativet till sex och du kanske även har andra önskemål som han kan uppfylla?

Vad har han själv för drömmar och önskemål vad gäller sex?

Tag snacket i en mer avspänd situation och när ni har tid. Anklaga inte, skuldbelägg inte, utgå från ett "jag-perspektiv" Jag känner, jag tycker, jag vill osv. Fråga vad han känner och vill.

Du kanske kan väcka hans lust tidigare genom att säga att du vill bli uppvaktad på kvällen, så hinner han själv tänka lite på det och bli mer villig, kittla hans fantasi. Det har betydelse att också hjärnan är med även för män.

Det är lättare att väcka lusten om man först får ha lite fantasier i förväg.

Hoppas att det här gav dig någon tanke eller idé.

• Anonym (Mister)

Hej på dig!
    Jag är man men i samma sits som du. Jag är så otroligt trött på att alltid ta initiativet till ett sex som (om det överhuvudtaget blir av) är platt och trist.

Varför kan inte den som har mindre lust åtminstone försöka? Jag tycker din situation är värre än min på så sätt att vi män faktiskt har 'roliga' piller att ta. Jag kan tyvärr inte argumentera med detta med min fru eftresom det inte finns något som hon kan göra..... har hon inte lust så.... ja vadå?

Sen vill jag bara säga: det finns inget sexigare än en gravid kvinna!!!! Glöm inte det! 

Svar på tråden Var är hans sexlust????