Inlägg från: Linusida |Visa alla inlägg
  • Linusida

    TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 15)

    Anna: Grattis till den 5:e som är på G. Fantastiskt med människor som verkar ha energi för ett helt fotbollslag, själv känner jag att jag verkligen är på gränsen med vad jag pallar med 2... Jag är helt klart imponerad!

    Simma: På tal om imponerad så är jag imponerad av dig som tagit steget att börja plugga! Modigt! Vilket nytt liv ni lever nu. Jag vill så gärna komma ut och hälsa på någon dag. Vi får försöka hitta en lördag el söndag som passar!

    DrKejs o OiO: Ja ridning eller siming är nog det bästa. Ridning känns mer lockande för mig även om jag vet att simning är minst lika bra för Vilmer, om inte ännu bättre. Tycker själv dock att siming är ett sånt projekt, man måste själv byta om och det ska duschas före och efter och kallt är det också (fryslort som jag är). Jag gillar dessutom djur väldigt mkt och tror att kontakten barn-djur är bra. Jag ska nog kolla upp det, men känner ingen panik. Egentligen räcker nog nästa vår då han fyllt 4 år. Lisa är ju tidig för sin ålder så för henne är 3 år en bra tid att börja med aktiviteter.

    Romanova: Vad mysigt det låter med skidåkningen. Jag är så himla sugen på att få åka iväg på en "riktig" skidresa som man gjorde innan barnen. En vecka i Frankrike och åka offpist med guider och hitta de bästa ställena! men det lär ju dröja .

    Yret: Skönt att det börjar närma sig slutet med behandlingarna. Jag tänker på dig mycket och sänder massor med positiv energi!

    Nu måste jag få något gjort här hemma...

  • Linusida

    Förresten, en dum fråga kanske, men finns det någon aktiv träfftråd? Jag har en som jag tittar in i bland, men det händer absolut inget där. Kan det verkligen stämma?

  • Linusida

    Det var tråkigt Anna, men samtidigt bra att kroppen tar hand om det som inte bär bra av sig själv...

    Pico: Exakt samma sak hände en kollegas pappa i helgen. Han hade också änglavakt och fick samma skador som din mamma. Har nu fått komma hem från sjukhuset, dock med enorma ryggsmärtor och en träkorsett (?!). Varför ska de alltid upp på taken och dessutom tro att de klarar sig utan linor etc?! Tur att det gick bra trots allt för din mamma!

    Imorgon är det sista dagen för Lisa på skidskolan och hon har varit så duktig. Tapper och envis och tycker det är jättekul! Ett tips för andra 3-åringar kanske?

  • Linusida

    Tvmamma: Grattis till Milo. Härligt att allt gått bra. Hoppas febern ger sig snart också!

    Heoo: Vilken påfrestning för er lilla tjej. Skönt att det ändå verkar gått bra. Håller alla tummar för att det rullar på som det ska framöver också. Gissar att infektionsrisken är hög framöver...

    Simma: Vårfest låter supermysigt. Ni är duktiga som tar tag i saker!

  • Linusida

    Tänkte önska er alla en Glad Påsk. Vi ska försöka komma iväg till vårt landställe någon dag över helgen, annars blir vi hemma i stan och försöker fixa lite med allt som man annars aldrig hinner. Hoppas man får lite sol på sig, skulle sitta fint...

    Tänkte också skvallra om att jag otroligt nog är gravid. Till skillnad från L&V så är detta väldigt oplanerat och chockartat, men nu är jag i v 15 och moderkaksprov är gjort som såg bra ut så nu börjar man väl så smått förstå även om det ändå känns jättekonstigt att vi ska börja om. Samtidigt så vet man ju vilket mirakel det är när ett barn blir till så man är ju ändå tacksam och börjar se fram emot det. Även om jag så klart redan nu får smått panikångest när jag tänker på förlossningen med tanke på vad som hände oss förra gången... Livet blir inte alltid som man tänkt sig - det kan jag skriva under på!

  • Linusida

    Tack snälla ni. Ja - vi har redan nu planerat ett snitt. Kan inte tänka mig att föda vaginalt efter det som hände. Känns ändå läskigt.

    Pico: Min mans första kommentar var: Är du säker på att jag är pappan. Med tanke på hur ofta vi får till det nu för tiden så kändes det helt osannolikt att vi skulle ha blivit gravida, jag förstår faktiskt att han tänkte så. Trodde aldrig att jag skulle kunna bli gravid utan att ens ha koll på när i månaden jag är, så som jag räknade o hade koll förr...

    LakritsFia: Ja vi har verkligen följt varandra. Konstigt hur det kan bli. Första graviditeten var väl typ 1 på miljonen i sannolikhet och denna känns minst lika osannolik . För er andra som inte kommer ihåg; men både jag o Fia satte ju in endast ett embryo vid insättningen och båda fick tvåäggstvillingar!!

  • Linusida

    Simma, som jag skrev till dig så kommer vi gärna! Tack snälla för inbjudan!! Ska bli jättekul att träffa er alla som kommer!

  • Linusida

    Yret: Kul att även du kommer till Simmas träff. Skönt att läsa att livet rullar vidare, om en med lite lägre tempo, vilket ju är förståligt och klokt. Jag hoppas att försäkringskassan inte sätter käppar i hjulet för dig! Härligt med Järna, det kommer att vara precis vad du behöver för en nystart!

    Pico: Jag skrev ett inlägg och morrade över hur sjutton de behandlat dig, men jag förstår inte vart det tog vägen. Tror det aldrig lades upp... Man blir stum av att läsa vad du skrivit, du förtjänar helt klart en bättre arbetsgivare!!!

    Annars rusar tiden. Var på Mallis en vecka i mitten på maj och det var skönt att komma iväg, även om det inte var en latsemester direkt. Det var rena semestern att börja jobba sen på måndagen . Två 3-åringar som kräver all uppmärksamhet hela tiden är rätt intensivt. Dessutom kräver ju Vilmer en hel del extra, så det blev inget pressa i solen direkt... Nästa resa får nog Mormor o Morfar följa med...

    Magen växer sakta men säkert (hoppas jag). Är livrädd för att få förtidigt igen och har redan nu rätt mkt sammandragningar... är i vecka 23. Men mår annars bra!

  • Linusida

    Heoo: Skickar en stor kram. VIlken jobbig process att gå igenom, hoppas det löser sig på bästa sätt!

  • Linusida
    Jag kan bidra med lite fikabröd!! Ska bli jättekul att träffas. Hoppas ni inte blir sjuka...


    Välkomna hem till SimmaL, Dr Kejs, Manda & Basse Lördag 12 juni!
     {#lang_emotions_heart}

    Vi träffas 11.00, börjar med lunch.
    Fikar sen och firar våra 3-åringar
    Sen hänger den som vill kvar så länge ni har lust.
    Sovplatser till 2 familjer kan ordnas hos oss.

    Halvknytis;
    Ta med något ni vill grilla till lunch
    Vi fixar sallad, bröd, dricka etc.
    Ta gärna med något fikamums också. Vi ordnar kaffe och dylikt.
    Har någon lust med vin eller något till kvällen, ta med vad ni önskar inta.

    Meddela mig i inboxen om ni kommer. (gärna senast 8 juni), 
    så får ni vägbeskrivning och telefonnummer. 
    Hoppas så många som möjligt kommer. Vore så kul att fira sommar med er viktiga, härliga människor! {#lang_emotions_heart}



    Simmas & Kejs Sommarträff 12/6 
    Kommer:

    LINUSIDA m fam (tar med mig fikabröd)
    KOMANDIVA m fam
    ANNA X & DOCCEN m fam
    PICO m familj
    YRET m vättar -tar oxå med Kalamataoliver
    ROMANOVA m fam (tzatziki är stor favorit efter 3 år i Grekland!!!!, men vi kan ta med frukt, jordgubbar eller vad som finns för handen för dagen)
  • Linusida

    Yret: bra att du uppdaterar så vi vet, framför allt inför lördagen. Om du orkar så måste du meddela efter beskedet idag. Man blir ju lite orolig för dig! Kram

  • Linusida

    Grattis Yret, va härligt att allt såg bra ut!!! Nu börjar livet igen

  • Linusida

    Stort tack till Simma o DrKejs som bjöd in så många galna tvillingfamiljer till ert hus i Sigtuna!!! Ni bor verkligen jättefint och jag förstår att ni trivs bra där! 

    Vi lämnade ju relativt tidigt, men jag förstår av inläggen ovan att det vart en fortsatt bra träff! Det var jättekul att träffa er alla!

    En träff i början på september låter supertrevligt, men passar tyvärr inte oss då vi väntar 3:an i mitten av september... 

  • Linusida

    Kul att se lite aktivitet på tråden igen. Vi har sen semester i år och precis som Basse så brukar vi ha otur med vädret. Vi missade det superfina semestervädret, men å andra sidan passar detta mer normala sommarvädret mig mycket bättre eftersom jag nu endast har en månad kvar av graviditeten. Värmen passade mig inte alls i år, detta vädret är toppen för mig!

    Precis som för dig Komandiva så upplever jag vissa dagar med barnen som en kamp. De testar alla gränser och kan vara riktigt jobbiga. Jag är väl inte den mest energifyllda personen just nu heller så vissa dagar är tuffa. Jag har fått riktigt ont i ryggen (mer som ischias) den senaste veckan och haltar när jag går. Har så jäkla ont så tårarna kommer ibland. Går som jag är typ 80 år...

    Ska faktiskt bli bra för alla när barnen börjar dagis nästa måndag (23:e). Vi har det bra här på landet (varvat med stan), men jag behöver nog några timmar för mig själv på dagarna och ligga och vila och barnen behöver lite mer stimulans.

    Hoppas ni alla mår bra!

  • Linusida

    Då bryter jag radiotystnaden med att berätta att Lisa o Vilmer har fått en lillsyster. En i mina ögon väldigt stor tjej på 3.200 g och 49 cm lång och det viktigaste av allt - frisk och välmående!!! Tjejen ska heta Lova och det känns oerhört skönt att hon är ute och att allt gått bra denna gång. Inser så här i efterhand att jag knappt vågat sett fram emot det med tanke på hur det gick förra gången så har man inte vågat ta ut något i förskott! Det är så rysligt enkelt med en och helt fullgången bebis (so far) fantastiskt att få uppleva detta!

  • Linusida

    Tack för alla grattishälsningar! Det är en snäll o trött tjej vi fått, hon bara sover o äter. Vi njuter!

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 15)