Hosta bara på natten?
Hej!
Vi har varit magsjuka här i några dagar,dotter (2 år,6 månader)blev sjuk i måndags natt, spydde som en gris ,vaknade så fort hon försökte sommna och spydde igen, stackars liten :(
Tillslut grät hon bara och ville sova på badrums golvet
Ville inte tillbaka till sin egen säng, antagligen för att hon förknippade den med att spy
Men iallfall visa till henne att det är OK vi har bytt i sängen och vi måste sova nu, pappa sov bredvid henne(vilket vi aldrig har gjort förut)
Hon tillfrisknade ganska snabbt tycker jag en och en halv dag och sedan var hon pigg på dagen,sprang omkring och lekte, ville inte äta så mycket men det är ju normalt.
Pappa blev då sjuk, och sedan jag också, pappa var bara sjuk drygt en dag som tur var så han kunde ta hand om dottern för jag orkade då inte.
Iallafall så trodde vi att hon var frisk,la henne som vanligt, hon sov och sov utan problem, väckte henne vid 04 tiden för att byta blöja och då gav pappa henne en flaska varm mjölk som hon brukar fråga efter(jag vet vi måste sluta med det men det är svårt) 15 minuter senare hör vi på monitorn att hon spyr ! blääää
Hon sommnade om igen som vanligt efter det och har inte spytt sen dess
Så jag vet inte om det var en eftersläng eller vad det var men nu har hon börjat hosta också, enbart på natten! undrar varför det bara är nattetid?
Hon vaknade vid 3 tiden och hostade väldigt mycket,pappa la sig med henne igen eftersom det inte ville sluta..trodde hon skulle spy igen ,försökte sommna om, var 3o:e minut var det samma sak igen,hosta hosta,gick upp och gav henne lite saft i hennes flaska, hon tog en slurk men ville sen inte ha för det var ju inte mjölk.. suck
Hon sommnade sedan efter några timmars bökande
Inatt var det samma sak ,vaknade vid 22 tiden, fick en flaska och blöjbyte,sommnade om, vaknade kl 03 av hosta igen :/, jag kan inte sova ,igen kan sova när hon hostar sådär heller så det är urjobbigt,höggravid som man är också så behöver man mer sömn än vanligt.
Hon var vaken i flera timmar,pappa låg med henne igen för hon ville det... hjälp vi har väl skapat en vana av det nu?
Någon som har tips?