• MammaMia10

Biomamma vänder upp och ner på vårt liv

Finns det någon som känner igen sig?
    Jag har två barn,min sambo har tre barn. Hade barnen varannan vecka förra året. Själv arb jag varannan helg då flickorna är hos sin pappa.
    Det funkade jättebra med barnen då vi hade barnen samma veckor. Dom trivs ihop.
    Men biomamman säger plötsligt i dec att hon vill byta vecka,hon vill ha fortsatt jämna veckor. Eftersom hon vägrar byta helg så har vi barnen nu på olika helger men jämna vardagar. Barnen tycker detta är fel och förstår inte. Det är ju på helgerna man kan ha riktig tid med dom,hitta på saker ihop som man gör i en familj. Det är helt upp och ner. Vill inte ha mitt liv så här. Inte bra för barnen o min sambo o jag får ingen bra tid ihop heller. Vi mår dåligt av detta.
    Vad göra?

• Svar på tråden Biomamma vänder upp och ner på vårt liv
  • MammaMia10

Tycker jag med. Men min sambo säger att han inte har en chans mot henne

• MammaMia10

Hon är väldigt dominant,och styr barnen. Han vill inte att dom ska stå emellan

• MammaMia10

Hon skyller på arb men vet ju att hon vill ha samma helger som sina vänner. Kan jag också förstå att man vill ha. Men är det rättvist att en människa ska förstöra för så många för att hon ska ha sitt liv som hon vill ha det?

• MammaMia10

Det är verkligen svårt detta! Det finns inget bra lösning för alla.
    Arb.tider 11-14 lörd och stängt sön för henne ( inte varannan lörd). 
    Det blir fam.rätten. Men vad kan dom göra egentligen om hon vägrar?
     Tack för stödet!

Svar på tråden Biomamma vänder upp och ner på vårt liv