• wiesio

Nässelutslag över hela koppen en vecka efter förlossnigen

För nio dagar fick vi vår son (genom akut kejsarsnitt). Bara någon dag efter det fick jag nässelutslag som blommar ut lite här och där på kroppen. Ibland på ben, ibland mage och ibland armarna. Det har inte direkt blivit bättre och jag håller på att bli tokig på detta kliande. Någon annan som har varit med om något liknande? Vad sjutton handlar det om, håller kroppen på att gå bananas eller vad? Hjälp!

• Svar på tråden Nässelutslag över hela koppen en vecka efter förlossnigen
  • Kajak

Reaktion på nåt läkemedel om du fick nåt efter kejsarsnitt?
    Prata med MVC om detta.

• Tualisa

Jag har exakt samma och det är två veckor sen nu och det kliar fortfarande jätte mycket. Jag undrar om det är alvedon och diklofenak.. vad har du ätit för smärtstillande efteråt?

Mina småtroll: Alva 080514, Tor 100130.
  • MrsRappne

Låter som det är någon reaktion på läkemedel. Jag får t ex så när jag tar pencillin.

It´s nice to be important, but it´s more important to be nice!
  • ruskpricken

Hej!
    Efter att han ätit diklofenak och panodil i ca 5 veckor i samband med min förlossning fick jag nässelutslag.
    Efter mycket om och men märkte jag att de var diklofenaken som gjode det.
    Jag hade jätteont, men fortsatte med endast panodil en och en halv månad till.
    Nu efteråt fattar jag inte varför jag inte fick något annat, min läkare sade något i stil med att om jag klarade mig utan de så behövde jag inget annat.
    Kändes som jag inte hade ork att säga imot då, nu skulle jag gjort det!
    Jag smörjde sporadiskt med kortison för att få det att gå över, man får inte använda det mer än så när man ammar.
    Problemet var att det inte kom mera när jag slutat med diklofenak, men det som jag hade vägra ge sig innan jag använde kortison.
    Blev lite långt:) Men onödigt att någon mera ska behöva lida...
    Hoppas det ger sig!

• molinca

Hej!

Jag fick likadant efter förlossningen, jag trodde jag skulle bli galen tillslut. Jag har faktiskt ingen aning varför jag fick det, åt inte några läkemedel eller så. Nu är min flicka snart 2 år, så jag kommer inte riktigt ihåg hur länge jag hade det. Men det var ett bra tag (tyvärr... ) och just då kändes det som att det aldrig skulle ta slut. Det hjälpte ibland att smörja in med något svalkande.
    Det hände nån gång då och då att jag fick tillbaka det, men inte alls i samma mängd. Kan det ha något med hormoner att göra?
    Nu har jag inte haft det på jättelänge, peppar peppar

• CarlHerman

Jag fick också utslag över stora delar av kroppen och även ansiktet ca två veckor efter förlossningen. Kommer inte ihåg hur länge det höll på, några veckor kanske.
    Jag åt inga läkemedel.

• wiesio

Tack för alla svar. Jag har ätit diclofenac så det är kanske det då, eller hormonomställnigar. Men jag har smörjt in mig med kortisonskräm. Frågade bvc-sköterskan om det och hon sa att det var okej.

• MrsRappne

Just nässelutslag är en ganska vanlig biverkning av diklofenak så jag skulle om möjligt sluta ta medicinen.

It´s nice to be important, but it´s more important to be nice!
  • ont2

Är det någon av er som tagit eda i samband med förlossningen??

• Smillas

Jag har likadant men äter inga läkemedel och har inte gjort under grav/förlossning heller.

Svar på tråden Nässelutslag över hela koppen en vecka efter förlossnigen