• Semlan10

    KompiSHarna på Drömkliniken (del 4)

    KompiSHarna på Drömkliniken (del 4) I begynnelsen fanns några IVF:are på Sophiahemmet som delade tankar, metoder och känslor i en tråd för kliniken. Sedan dess har vi haft en juste invandring från andra kliniker. Flera har fått barn, andra är gravida och en del av oss kämpar vidare.

    Gemensamt för oss är att vi känner till varje form av smärta som det innebär att inte få barn så lätt. Vi har alla genomgått minst ett IVF-försök. Vi stöttar och peppar varandra genom olika sorters problem och det finns en djup förståelse mellan oss. Det finns också en hel del kunskap samlad i trådarna.

    Nya medlemmar är alltid välkomna så länge man är lyhörd för att de flesta av oss härinne har kämpat väldigt länge och har gått igenom mkt svåra stunder! Det är inte en ruvartråd.

    Låt del 4 innehålla de flesta graviditeterna och trådbebisarna i mannaminne!

    Föregående tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m48630759.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 15:50
    Kalendern: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m50709687.html

  • Svar på tråden KompiSHarna på Drömkliniken (del 4)
  • Semlan10

    Jag har inget bättre för mig så jag skapade en ny tråd! Hoppas alla hittar hit! Och att jag inte åker dit för spammande när jag skickar meddelanden till alla...

  • Caribe

    Kanonbra jobbat Vera hade tänkt fixa men inte hunnit! Tur att vi har er blivande mammor som går i väntans tider och hinner se till oss! Ngt nytt på igångsättnings-fronten?

    Har en hälsning från Fru Hagelin:
    "Då tråden hade dött ut inatt så kunde jag inte skriva där så jag låter hälsa genom dig att nu försvinner jag ner till Östersund och vet inte om vi kommer att ha tillgång till internet. Vi bor på hotell fr o m idag och tills det är dags (funkar så här uppe i obygden)då det inte ska bli alltför långt om det sätter igång."

    Och hon har ju mina "hårda hårda tummar"

  • Semlan10

    Jag blev avstängd ett par timmar för spammande men nu är jag tillbaka! Får väl skicka meddelanden i omgångar...

    UL etc idag gick bra - bebisen mår bra med bra hjärtljud och lagom med fostervatten. Men tyvärr visar den inga tecken på att vilja komma ut Jag är helt stängd fortfarande och livmodertappen ganska lång. Så om inget händer spontant innan dess så blir det igångsättning på söndag (då är jag 41+2). Är jag fortfarande "omogen" då varnade läkaren för att det kan ta ganska lång tid, typ ett par dygn... Det känns iaf skönt att veta att det snart kommer sätta igång på ett eller annat sätt!

    Antibiotikan verkar börjar få effekt på min eländiga böld, den gör fortfarande ont men jag tror den ändå är på tillbakagång, hoppas den försvinner ännu mer till på söndag!

    En av nackdelarna med igångsättning är att de inte gör det på Södra BB som jag riktat in mig på, så det blir vanliga SÖS. Men bara bebisen kommer ut och mår bra så är jag glad

  • Lilli77

    Hej pa er!

    Jag följer er ska ni veta, nästan varje dag. Glädjs med er alla som har varit pa lyckade VUL och KUB, haller tummarna för vara ruvare, är spänd för er som snart snart ska bli mammor, läser om Kalimeros dejter och allt annat.

    Själv mar jag bra. Slipper äntligen kryckorna inomhus och det är bara en tidsfraga innan jag kan lägga bort dom helt. Vi mar inte daligt längre över missfallet även om vi är ledsna sa klart. Det har gatt 6 1/2 vecka men det kunde lika gärna varit 6 ar. Känns som nan overklig och obehaglig dröm. Jag tror att jag fatt min mens nu, svart att säga da jag har egentligen haft spottings oavbrutet. Verkar vara dömd till livstid med spottings {#lang_emotions_wink} Har ingen som helst längtan att sätta igang igen, inte mannen heller sa vi far se när det blir. Bävar nästan även om det "bara" blir FET. Tidigast i april för den 30 mars sticker vi tva veckor till Vietnam och det sista jag vill tänka pa da är hormoner!

    Anledningen till att jag inte skrivit tidigare är att den enda gangen jag känner mig lite ledsen är när jag varit inne pa FL. Inte i traden, men FL generellt. Det är sa mycket som paminner.. Vet inte hur jag ska förklara, hoppas ni förstar.

    Men kanske är jag redo nu? Jag hoppas det för jag saknar er här inne. {#lang_emotions_heart} Pa tisdag ska jag pa VUL, har aldrig varit pa aterbesök för att se att allt verkligen var ute. Det var liksom lite jobbigt att ga pa gynundersökning när man inte kan böja benet {#lang_emotions_wink} Och om jag ska vara ärlig sa ville jag inte ens tänka pa det. Är trött pa gynundersökningar.

    Stor stor kram till er alla!! {#lang_emotions_heart}

    Och oj vad spännande för Fru Hagelin!!!


  • Caribe

    Aj då Vera, mitt trick brukar vara att skicka ömsom till inbox och ömsom till GB och att inte skicka samma meddelande för då åker man fast för spamning!

    Spännande Vera med igångsättning på söndag, hoppas det inte blir alltför långdraget innan bebis kommer ut och att bölden går tillbaka tills det är dags! Hoppas vanliga SÖS tar hand om Er ordentligt! Lycka till vännen min {#lang_emotions_baby}

  • Strix

    Toppen med ny tråd Vera! Det låter både spännande och skrämmande med förlossning så nära. Några dygn...

    Tänk om vi får två trådbebisar samma dag? Veras och Fru H:s alltså.

    Varför har inte Teresa rapporterat ännu?

  • mikania

    Hej Lilli! Vad kul att se dig!! Jag har tänkt mycket på dig och undrat hur ni mår! Jag tycker du gör klokt i att pausa FL om du blir ledsen. Hoppas allt ser bra ut på VUL och att ni får en toppenresa till Vietnam! En härlig avkopplande resa innan FET tror jag är det bästa ni kan göra. Vi gjorde så och det var jätteskönt att åka bort, koppla bort allt vad IVF heter och sedan när det fanns kraft i både kropp och själ göra vårt FET.

    Vera vad skönt att bebis mår bra, att antibiotikan börjat verka och att du har fått ett "sistadatum" när du blir igångsatt (kanske väntar bebis på att mammas böld ska gå bort ). Jag födde ju på Södra BB (eller födde och födde André kom ut där iaf ) men jag har hört väldigt mycket gott om SÖS vanliga förlossning och om du vill kan du önska eftervård på Södra BB även om du föder på stora förlossningen....

  • Semlan10

    Lilli, vad skönt att du snart slipper kryckorna! Semester i Vietnam låter underbart, det blir nog en väldigt bra uppladdning inför ett FET

Svar på tråden KompiSHarna på Drömkliniken (del 4)