• Semlan10

KompiSHarna på Drömkliniken (del 4)

KompiSHarna på Drömkliniken (del 4) I begynnelsen fanns några IVF:are på Sophiahemmet som delade tankar, metoder och känslor i en tråd för kliniken. Sedan dess har vi haft en juste invandring från andra kliniker. Flera har fått barn, andra är gravida och en del av oss kämpar vidare.

Gemensamt för oss är att vi känner till varje form av smärta som det innebär att inte få barn så lätt. Vi har alla genomgått minst ett IVF-försök. Vi stöttar och peppar varandra genom olika sorters problem och det finns en djup förståelse mellan oss. Det finns också en hel del kunskap samlad i trådarna.

Nya medlemmar är alltid välkomna så länge man är lyhörd för att de flesta av oss härinne har kämpat väldigt länge och har gått igenom mkt svåra stunder! Det är inte en ruvartråd.

Låt del 4 innehålla de flesta graviditeterna och trådbebisarna i mannaminne!

Föregående tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m48630759.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 15:50
    Kalendern: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m50709687.html

• Svar på tråden KompiSHarna på Drömkliniken (del 4)
  • Strix

Stort grattis Aloha! Tänk att du och syrran följer varandra igen. // sylvie - mitt första ivf-plus kom sent - RD 16 eller 18 tror jag det var. Hoppas på sent plus för dig också.

• Skruttefia
    Alohapingla skrev 2012-04-30 07:30:39 följande:
    Nej Sylvie, jag håller i alla fall tummarna och hoppas på en seg start. Hoppas vi kan få följas åt!

Då var jag inte helt senil Skruttefia, det var under den tiden jag i te hann kolla några andra trådar än denna. Nu läser jag också en tråd för 40 plus. Mycket bra kunskap i den tråden också.

Nu på väg till jobbet, känns som att alla andra är lediga utom jag. Härligt väder till alla lediga!

Jag har för mig att jag inte riktigt ville spamma tråden med mina syskonförsök när jag redan hade två små underverk...  
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • TeresaJ

Aloha: Grattis!!! Visste du innan du testade att det hade tagit sig? Jätteroligt ocg grattis igen!

Sylvie: Jag håller tummarna stenhårt. Kram!

• Alohapingla

Sylvie, tänker på dig! Håller alla tummar stenhårt.

Jag är nojjig, mår inte alls så illa som när L kom till utan mer som sist då det slutade i MA. Jag vet att alla graviditeter är olika men är orolig i alla fall. Jobbigt!

Nej, kände inget före testet och inga tecken, möjligtvis att resterna av Crinonet inte blev mer rosa, fast jag har ju fått minus förut utan tillstymmelse till rosa. En annan sak var att en läkare trodde jag var gravid efter att ha tagit tempen när jag sökte för bihåleinflammation på RD 8. Det avfärdade jag bara med att han har ingen aning, han är en sådan som tror att Ivf alltid funkar....

Förstår det Skruttefia! Måste kännas skönt art veta att du i alla fall försökt.

Roligt att vara synkad med lillsyrran igen! Typ samma beräknad ankomstdag. Lustigt. Skillnaden är väl att detta är deras fjärde försök...
    Önskar er alla en trevlig helg!!

• Semlan10

Grattis Aloha!! Förstår att det är nervöst, jag håller tummarna stenhårt att det går hela vägen!

Sylvie, hur har det gått? Håller tummarna!

• sylvie

Tack alla för era tummar, men tyvärr är det fortfarande minus. Gråter Dag 17 i dag så nu borde något ha visat sig tycker jag. Känns tråkigt att acceptera att man aldrig kommer att få några genetiska barn. Nu blir det ÄD om det blir något mer försök. Känns som om chansen är betydligt större med ÄD, så det kanske finns hopp om ett barn ändå i slutändan. Kram till er alla!

• sylvie

Jag har nu stängt min profil för alla. Vill ni komma in där så säg till så lägger jag till er i adressboken.

• Alohapingla

Nej Sylvie! Usch vad jobbig! Och orättvist!! Men tänk vilken möjlighet och fantastiskt det är med den möjligheten! Du får ju fortfarande vara nära i nio månader. Ja kanske lätt för mig att säga men jag har läst lite i ett par trådar, en som heter något med våra chanser över 40 och en för tjejer med lågt amh och där har ett par tjejer sagt väldigt bra saker om tankar runt ÄD. Genetik och biologi har också diskuterats. De har skrivit så bra, läs dem! ÄD är en underbar möjlighet!! Många kramar till er nu när ni har det tungt.

• sylvie

Jag har läst i de trådarna du nämner Aloha. Håller med om att de säger bra saker där. Det är väl det som har fått en att orka igenom alla försök och som har gett en hopp om att det nån gång ska lyckas. Och ert stöd i den här tråden förstås. Men nu orkar jag inte kämpa längre med dåliga odds. Alla läkare rekommenderar ÄD och säger att chansen är större då, så då vill man förstås pröva det innan man ger upp helt. Jag ska bara sörja klart först och samla krafter.

Svar på tråden KompiSHarna på Drömkliniken (del 4)