• Anonym

Fläckar framför ögonen?

jag har så med, fick gå till läkaren och kolla för det blev bara värre och blev större fläckar. jag fick då reda på att jag hade toxoplasmos i ögat.

• Anonym
    Anonym (Pricken) skrev 2010-02-12 15:15:41 följande:
    Vad innebär det? Hur länge hade du det innan det blev värre? Blev du av med det?
    det är en parasit som lagt ägg i ögat, ja jag vet det låter skit äkligt. men det är därför man inte ska hålla på med katter som gravid. jag fick det när jag var liten, antagligen för jag lekte typ i sandlåda där det fanns aföring från katt. jag fick medecin. äggen är ju döda men dom blev inflamerade, och nu är det ärr kvar bara.
    kolla pp det. det är inte så vanligt så det kan ju va något annat. lycka till
  • Anonym

så tror jag de flesta får?

• Anonym
    Anonym (jag med) skrev 2010-02-12 20:50:57 följande:
    Hej, jag har också ett par sådana. Gick till ögonläkare och han sa att det är glaskroppen. Det är jättevanligt. Ögonen åldras efter 25 tror jag det var och då blir det såhär. Bara att leva med det. Tror inte på maskar och vad det var någon skrev. Dock sa läkaren att ögonen vänjer sig så man inte ser det efter ett tag - bara mot vit snö mm - men jag störs ofta av det. bara hoppas det inte kommer mer...
    vadå tror inte på maskar? läs i stället de va inga jävla maskar!!
Svar på tråden Fläckar framför ögonen?