• Parasitens mamma

Tandkräm utan mintsmak ??

Mår så rysligt illa av allt som luktar och smakar mint... tandkräm, halstabletter, tuggummin. Klarar inte ens av att vara i närheten av någon som tuggar tuggummi eller suger på minttabletter. Och värst av allt är att jag har börjat må sämre och sämre varje gång jag borstar tänderna med tandkräm.

NÅGON SOM VET OM DET FINNS NÅGON TANDKRÄM SOM INTE ÄR SMAKSATT MED MINT?? Vill ju gärna fortsätta borsta tänderna.

• Svar på tråden Tandkräm utan mintsmak ??
  • Carisma

Du kanske skulle testa barntandkräm? Finns väl i olika smaker? Jag har själv köpt en tandkräm med apelsinsmak en gång men det var ingen hit.

• Silversaga

hehe på Djuraffärer har det tandkräm med levermak...kan det vara något kanske??{#lang_emotions_wink}

Näää skojade...skulle oxå titta på barntandkrämer de kanske har med lite olika smaker.

• Tesselajnen

Jag körde med barntandkräm första 15-20 veckorna, klarade inte av vanlig tandkräm eller ens tanken på den.

• Bellis73

Barntandkrämer som de tidigare skrivit, men även Sensodyne Vital som smakar eukalyptus.

• Bellis73

Det finns förresten en specialtandkräm som heter Salutem också, den är helt utan smakämnen. Får nog beställas på nätet, osäker på om det finns någon butik som säljer den.

• Strumpan08

Blörk, påminner mig om min förra graviditet, kunde inte borsta tänderna utan att kräkas. Har inga tips att ge, förutom att jag ibland gjorde som så att jag gurglade munvatten istället, sen åt jag frukost och så och borstade tänderna senare när det värsta illamåendet lagt sig.

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • 2små2stora

Weleda har en tandkräm utan mint smak.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Parasitens mamma
    Bellis73 skrev 2010-02-14 18:27:05 följande:
    Det finns förresten en specialtandkräm som heter Salutem också, den är helt utan smakämnen. Får nog beställas på nätet, osäker på om det finns någon butik som säljer den.
    Tackar för goda tips! Har provat två olika barntandkrämer, en med jodgubbssmak och Bamse-tandkrämen, men de funkar dåligt för mig. Ska beställa Salutem, hitade den på nätet! Stort tack för alla tips!
  • Parasitens mamma

Salutem-tandkrämen är den som smakar minst. Inga tillsatta aromer, endast lite lite lite xylitol.
    Tackar för tipset ännu en gång! :D

Svar på tråden Tandkräm utan mintsmak ??