• Anonym

Hur slipper jag blodtryckfall?

Jag har lågt blodtryck och får blodtrycksfall ibland, det är riktigt obehagligt och det begränsar mig. På vc säger de att det inte är nåt farligt men jag tycker det är väldigt jobbigt.
    Jag äter regelbundet, likaså mortionerar samt dricker mycket. Men får ändå blodtrycksfall. Någon som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Hur slipper jag blodtryckfall?
  • Chris Cross

Jag har tidigare haft problem med blodtrycksfall om jag reste mig snabbt. Särskilt när jag klev ur sängen på morgonen. Det liksom svartnade för ögonen och sen kände jag mig ostadig och illamående/svimfärdig mest hela dagen. Nu tar jag det lugnare och ser till att inte rusa upp...och jag har inte haft dessa problem på väldigt länge nu faktiskt.

Jag har en väninna som fått blodtryckshöjande medicin, vet inte vad den heter. Trodde inte det fanns sådan, men tydligen...annars ska ju motion vara bra.

Själv äter jag faktiskt betablockerare numera i förebyggande syfte mot migrän. Var väldigt skeptisk till en början då jag var rädd för att blodtrycket skulle bli ännu lägre men det ligger kvar på typ 90/60 (förutom när jag är hos doktorn då). Men däremot har min vardagspuls sänkts från 80 till ca 65 vilket jag bara ser som positiv.

Svar på tråden Hur slipper jag blodtryckfall?