• Anonym (Ledsen)

Är min pappa en pedofil?

Har mitt barn blivit sexuelltutnyttjat?

Det här är riktigt svårt men nu måste jag få veta om hans \"trots\" är vanligt treårs trots eller har det hänt nått?
    Jag blev sexuelltutnyttjad som barn och har under alla år tror att det varit barn som gjort det med mej men under förra veckan insåg jag att det låg fruktansvärt mycket mer bakom som jag inte riktigt kan minnas.
    (jag har gått hos psykolog i flera år för detta) och när jag insåg det kunde jag även berätta saker som jag aldrig talat med någon om. Jag och sambon (barnets pappa) och han har sett saker som tyder på att även våran son kan ha varit utsatt... Sambon befara min pappa...... Och om jag tänker efter är det den enda som haft kontakt med både mej och min son........ Men för att du ska kunna svara mej överhuvudtaget så ska jag dra det vi tänker på när vi drar denna hemska slutsats.....

1. han höll på att bli blöjfri när min pappa började bada med honom och nu bajsar han på sig i sömnen (så det är verkligen en tillbacka gång, och han var torr på natten)
    2. han är rädd när någon annan än jag tar på hans skärt och reagerar oroligt på det.
    3. han är ovanligt aggressiv och \"trotsig\" (men han funkar jätte bra med sin pappa)
    4. han blir annorlunda när min pappa kommer till oss.
    5. Han är jobbigare nu än förr med att byta blöja.
    6. min pappa ska alltid sitta och gosa och pussa han på munnen trots att han hatar det (har slutat nu efter vi sagt att han absolut inte får eftersom min son HATAR det)
    7. Dom köper alltid saker, mest kläder och byter om på honom trots att vi talat om att nu får det räcka med saker..... (han får alltid grejer för ett par hundra och innan vi började misstänka det här träffades dom en gång i veckan... sonen är inte tacksam utan bara tar det för givet och vi vill att han ska vara tacksam för det han får)
    8. Han är hårdhänt och elak mot dom andra barnen på dagis vilket också började i samband med baden med min pappa
    9. han har gått tillbacka med tal, räkning och allmänt beteende som han hade när han var 1-2 år
    10. Han har varit jätte jobbig varje gång min pappa varit barnvakt och jätte harmonisk när hans pappa har honom.

kommer säkert på mer om jag får tänka men snälla svara så fort du kan.... Hoppas ¨så att det bara är vanligt trots....

• Svar på tråden Är min pappa en pedofil?
  • Barnpsykologen

Hej, jag förstår verkligen att detta är svårt, men du utrycker en stark oro och du känner ditt barn väl och har märkt att han har förändrats. Det du beskriver är absolut anmärkningsvärt. Om det finns minsta misstanke så ska ni se till att er son inte hamnar i en situation där han kan utsättas, alltså inte lämnas ensam med din pappa så länge misstanken finns. Ta kontakt med BVC för att ta reda på vilka rutiner det finns där ni bor. Er pojke kan behöva undersökas och att ta upp detta med din pappa blir nödvändigt, men du ska se till att få ett professionellt stöd i detta.
    Du ska inte vänta!
    Om det inte handlar om övergrepp så har du ändå försäkrat dig om detta och fått en förklaring som förklarar din sons beteende. Som förälder är du ditt barns beskyddare i första hand.

Hälsningar Anneli 

Svar på tråden Är min pappa en pedofil?