• Andreas tjej

Vad kostar en symaskin på IKEA?

Vår 60-åriga symaskin strular och jag funderar på att köpa en ny.

Sökte på IKEAs hemsida men får inte upp några träffar på symaskin trots att jag vet att de säljer det där.

Någon som vet vad deras symaskiner heter elelr vad de kostar?

• Svar på tråden Vad kostar en symaskin på IKEA?
  • ELHU

Visste inte att de säljer symaskiner där?? Aldrig sett..:)

• TezzyBump
    ELHU skrev 2010-02-12 22:29:31 följande:
    samma här :)
  • AnotherSunnyDay
    ELHU skrev 2010-02-12 22:29:31 följande:
    dom har slutat sälja för några år sen, precis efter att jag hade bestämt mig för att köpa en, såklart. tyvärr.
  • Liten Mjau

De är skit. Min syvmamma har en och den funkar inte att sy på. Möjligen att lägga upp gardiner. Själv köpte jag en singer från 1986, den kan sy i skinn och 4(!) lager jeans. dDen är stark som ett as Den kostade 2000:- när jag köpte den 2003. En ny maskin med samma styrka och kvalitet skulle kosta 7-8000

• Mrs Charles

De såldes förut men utgick sedan, för ett tag sedan kom det in en ny variant som var ett tillfälligt parti men jag tror inte alla varuhus haft inne dom. Det kan finnas kvar en del på i vissa hus och kostar 699:- tror jag det var.

• Aurora Borealis

Jag har en sån KÖP INGEN!! Den är kass. Som nån sa ovan, den duger kanske att sy upp gardiner på.
    Min knäcker nålar på löpande band, och man kan knappt sy 2dm innan den sliter av tråden.

• Mrs Charles
    Aurora Borealis skrev 2010-02-12 22:39:49 följande:
    Jag har en sån KÖP INGEN!! Den är kass. Som nån sa ovan, den duger kanske att sy upp gardiner på. Min knäcker nålar på löpande band, och man kan knappt sy 2dm innan den sliter av tråden.
    Jo, den förra var det tydligen många som tyckte var skit. Den som kommit efteråt har varit en helt annan och en "enklare" variant, den har jag då inte hört några klagomål om öht.
  • ELHU
    Mrs CkE skrev 2010-02-12 22:37:15 följande:
    De såldes förut men utgick sedan, för ett tag sedan kom det in en ny variant som var ett tillfälligt parti men jag tror inte alla varuhus haft inne dom. Det kan finnas kvar en del på i vissa hus och kostar 699:- tror jag det var.
    Okii.. aldrig sett den i Linköping iaf.. men verkar inte vara nån vidare kvalite på den som ovan skriver..
    Skulle oxå behöva en.. lämnar alltid bort mitt för nån söm :)
  • Liten Mjau

en symaskin för 700:- låter inte som är bra idé. säkert nån billigt Kina-skit. När det gäller maskin så får man nog vad man betalar för. Köp en bättre begagnad ist!

• jmynt

jag tycker du ska leta reda på en husqvarna 2000 på blocket eller nåt, de håller i evigheter, måste ju finnas en anledning till att de flesta skolor kör med sådana.

lycka till

Svar på tråden Vad kostar en symaskin på IKEA?