Inlägg från: päronsplitt |Visa alla inlägg
  • päronsplitt

Äggdonation i Malmö...

Hej
    Igår ringde Katarina och berättade att vi är inplanerade v 11 !
    Vid nästa mens ska jag börja behandlingen, då flyttar vi också in i vårat hus . det vi tänkt bli "kontor"/gästrum kanske får bli barnkammare iaf
    Inkan, vad tråkigt att höra att du fick mf. Jag är verkligen ledsen för din skull .
    Blir det nåt nytt försök i Malmö ?
    Kram

• päronsplitt

Hej !
    Idag var jag på VUL . Det kan inte se bättre ut, sa Britt . Slemhinnan var 10 mm .
    På Torsdag ska donatorn på vul , sen får vi veta vilken dag det blir !
    Är så glad

• päronsplitt

Hej alla !
    Inkan : vad skönt för dig att ha ett datum att se fram emot !
    Det ser bra ut med donatorn , hon var på koll idag med och vi fick besked att vi ska komma ner på onsdag då gubben ska lämna sitt bidrag
    Sen antar jag insättning blir på Fredan .
    Gud va nervös jag börjar bli !

• päronsplitt

I morgon är det dags !
    6 ägg har blivit befruktade !
    Jag ska dricka mycket innan jag kommer dit för det underlättar tydligen insättningen .. och jag som blir kissnödig så lätt, hur ska detta gå   

Canin, så trist att det inte blev nåt denna gången .
    Hoppas du kommer igång snart igen. Lycka till och även alla andra här som det snart är dags för !

• päronsplitt

Hej !
    Nu har jag en liten "knodd" i mig !
    Allt gick bra förutom att Britt hade lite svårt att få in katetern eftersom jag har gjort en laserkonisering för några år sen. Hon bad den unga labkillen att hämta nån annan sond eller nåt , men medans han var iväg funkade det ! Blev lite nervös där att det skulle göra ont och kissnödig som jag var ! Men, det gick ju bra iaf . Fick se en bild på ägget och jag fick även se den lilla pricken när den var på plats .
    Så den 30/3 ska jag ta ett blodprov .
    låång väntan ...

• päronsplitt

Hej !
    Jag tog blodprov idag , men jag gjorde det på "hemmaplan" och skickade det med post till Malmö , så det är väl framme imorgon lr Torsdag .
    Jag tror inte jag känt några symptom direkt, fast lite konstig och svullen i magen , men man kan väl bli lite konstig med medicinerna . Så jag förväntar mig inte ett plus . Jag tror jag är mer mentalt förberedd på att det är ett - än ett + .
    Vi hade 4 ägg vi kunde frysa, men tackade nej . Vi har hållt på så länge nu och blir ju inte yngre, sambon är snart 48 . Vi känner att nu orkar vi inte längre .
    Jag frågade Britt om det blev några ägg till det andra paret men det kunde hon inte svara på.

• päronsplitt

Hej alla
    Inkan : detta är mitt 1:a äd-försök .
    Spiralling: Vet inte riktigt hur de räknar eller tar hänsyn till , men vi har gjort några ivf-försök varav bara ett räknades, och vi fick bara ett äd-försök . Vet inte om det beror på landsting eller ålder . Vi tillhör Halland och jag ska fylla 39 .

Anna : Vad skönt att du äntligen är på gång !

Igår ringde Katarina ang plodprovet .
    Hon sa att det visade negativt , hcg-värdet skulle vara på 50 men jag hade bara 12 eller 15 tror jag (det gick in i ena örat o ut i det andra). det måste tydligen ligga på minst 10 . Hon sa att jag bör få en blödning inom de närmsta dagarna . Sen sa hon att det är svagt positivt så jag ska fortsätta med behandlingen och ta ett gravtest om en vecka .
    Så lite hopp har jag än ...
    Igår köpte jag 2 gravtest och kunde inte låta bli att testa idag, det var positivt :)
    Vet inte vad jag ska tro . Kan medicinerna visa falskt tro ?
    Jag har varit dålig i magen i 2 veckor nu och det känns som mensen är på gång.
    Jag är ju på ruvardag 13 nu.

Vad tror ni ???

• päronsplitt

Hej spiralling
    Ingen blödning än iaf . Om jag haft mf skulle jag inte fått en blödning då ?
    I morgon ska jag ta ett nytt test, eller ska jag vänta några dagar till...
    Vi hade inte haft möjlighet att betala för ett nytt försök då vi nyss köpt hus och tagit ut maxlån . Vi kanske kunde tömt sparkontot och betalat för en frysis, men vi kände att nu har vi provat allt , först ville vi inte göra äd, men så fick vi veta att vi fick göra genom landstingt så tyckte vi att ett sista försök kan vi ju göra ändå...

• päronsplitt

Hej
    Tog ett nytt test igår som också var positiv . När man för första gången har ett fint + så kan man inte glädjas åt det ... Ringde rmc idag, men Katarina har semester så jag ska återkomma på Måndag . Ännu en helg i ovisshet... Har inte vågat ta ett glas vin ens i fall att ...
    Tack för omtankarna !

• päronsplitt

Hej Anna . Snart dags ju ! spännande...
    Spiralling och Inkan ; tror ni det är så ? vågar inte hoppas för mycket än ...
    Nä , jag får låta bli vinet ;)
    Jag ringde Katarina i måndags och hon skulle skicka ett nytt rör , det har inte kommit än :(  . Vi får posten vid 2-tiden här och provtagningen dit man kan gå utan tidsbeställning stänger kl 13 . Vill ju ha svar innan helgen . Funderar på om jag ska gå till gyn och be dem ta ett prov och faxa svaret till malmö hmmm...kan man göra så tro ? jobbar på sjukhuset så jag kan gå dit och höra . usch vad invecklat det blev.

• päronsplitt

Idag har jag skickat iväg ett nytt blodprov , jag fick inte röret förräns i torsdags , det var skickat till min gamla adress . Får se om jag får svar imorgon, jobbar hela dan . Inte så kul att få ett negativt svar på jobbet . Jag känner inga gravsymptom så det är säkert negativt ...

• päronsplitt

Hej tjejer
    Provet var negativt {#lang_emotions_cry} Lite jobbigt att få beskedet på jobbet , försökte att ignorera det under resten av dagen , vill ju inte börja gråta på jobbet...
    Det är bara till att acceptera situationen som den är , känner att nu har vi iaf gjort ett sista försök .
    Mensen har kommit igång ordentligt , hade fruktansvärt ont inatt, tillbringade flera timmar på toaletten och låg på toagolvet i kramper och kallsvettig , var riktigt rädd faktiskt funderade på att väcka gubben o åka till akuten. Men vid 7-tiden klarade jag av att resa på mig och stoppa i mig några panodil och värma min riskudde, sen sov jag till kl 15 . Nu känns det som mer normal mensvärk . Undrar om jag hade tjockare slemhinna än normalt att det var därför det gjorde så ont ...
    Hemskt var det iaf {#lang_emotions_yell}

Lycka till ni som är på gång !
    Kommer att kika in här då och då och se hur det går för er .

Svar på tråden Äggdonation i Malmö...