Inlägg från: inkan70 |Visa alla inlägg
  • inkan70

Äggdonation i Malmö...

Hej Asa,
    Jag vet inte hur dåliga resultat ni fått vid IFV, vi hade 3 dåliga resultat och gick då vidare med äggdonation.
    På ett sätt ångrar jag mig då det tar lång tid för doantion. Vi skulle fått hjälp i höstats men det blev "avbokat" 2 ggr.
    Under tiden hade man ju hunnit med att testa IFV många gånger..
    Vi har även under väntan gjort en äggdonation utomlands som tyvärr slutade med missfall.
    Fundera ordentligt på det ett bra alternativ men det tar lång tid.

• inkan70

Hej Asa,
    Blev det alltså inget insättning för dig?
    Du har ju lyckats få befruktning vilket vi aldrig lyckades med.
    Min syster har endometrios och efter 5 försöket fungerade det, mitt råd är att inte ge upp kanske försöka med tex akupunktur i samband med IVF.
    Du har ju rätt till 3 st insättningar visar det sig att det är helt kört efter det hade jag då i stället vänt mig till en klinik utomlands, inga köer och bra resultat.
    Då det är få donatorer i Malmö kan man nog räkna du räkna med ca 1 års väntan sen kanske 1 donation under höst eller vår och om man har tur 1 till senare under året vissa verkar få vänta 1 år.
    Kramar Inkan

• inkan70

Hej alla tjejer,
    Först och främst LYCKA TILL päronsplitt, har ni hört något i dag hur det gick för donatorn?
    Själv har jag haft en tuff månad efter missfallet med många tårar och stor sorg. 
    Fick min mens i dag snacka om att vara regelbunden..exakt 28 dagar..
    Ringde Katarina och fick besked om att vi är inplanerade v 20{#lang_emotions_smile} blev så glad och skönt att ha något att se framemot.
    Hoppas ni andra snart får besked om när ni är på G.
    Kramar Inkan

• inkan70

Hej tjejer,

Så spännande päronsplitt, förstår att du börjar bli nervös men bestämd dig för att nu skall det lyckas! Många positiva tankar hjälper.
    Det har hjälpt lite nu när man vet att det finns ett ev hopp, sen är jag ju fullt medveten om att det kan bli strul igen..men då har vi ju alltid våra frysisar i Riga som vi kan använda.

Vädur vecka 20 är den veckan då dom planerar plock men i denna värld kan det bli veckan innan och veckan efter eller inte alls.
    I ditt fall då du har en donator så borde det vara lite mer säkert, såvida hon inte ändrar sig eller hon inte svara på behandlingen. Så underbart att du har någon som kan hjälpa till.

Många kramar Inkan

• inkan70

Hej Canin,

Så himla tråkigt och snopet, det verkar inte gå så bra för RMC och donationer.
    Är det någon som har tagit reda på deras "successrate"? Skulle vara intressant att veta.

Det jag vet och varit med om är för min del 2 inställda donationer förra hösten, en som började blöda innan insättning och nu du och ett par till som blev drabbade.
    Med tanke på att det finns så få donatorer så är nog inte statisken så lysande.
    Vet du hur många ägg det plockades från donatorn?

Inkan

• inkan70

Päronsplitt så spännande fick ni 6 ägg var? Eller delar ni på dessa ägg?
    Det känns helt ok att sätta in ägg eller nästan inte alls.
    Var med om en hemsk upplevelse i dag, skulle kolla mina äggledare med kontrast röntgen shit vad ont det gjorde.. känner mig fortfarande skakis.
    Kramar

• inkan70

Päronsplitt vad roligt att det gick bra i fredags, nu håller jag alla tummar och tår att det fungerar. Fick ni några ägg till frysen?
    Kramar Inkan

• inkan70

Hej tjejer,
    Hur mår ni alla? Är det någon som fått något besked positivt eller negativt?
    Päronsplitt hur har det gått för dig, hoppas på ett jätte plus!
    Kramar Inkan

• inkan70

Hej Päronsplitt,
    Håller tummarna att det faktiskt är ett plus.
    Du skrev att ni fick 6 befruktade ägg, hur många ägg hade ni att försöka med? Det verkar som donatorn fick många ägg.
    Hur många äggdonationer har du gjort?
    Kramar Inkan

• inkan70

Hej Päronsplitt,
    Hoppas hoppas att du är gravid, som spralling sa ta ett blodprov det är absolut bäst. Antar att det är positivt att du inte blöder, jag fick ju så sent missfall så jag kan inte heller hjälpa dig. Vi har nu fått nytt besked och blivit framflyttade 1 vecka, så det är snart dags. Fick min andra mens efter missfallet, dock 3 dagar tidigt men allt är som det skall med den biten, skönt.
    Kramar Inkan

Svar på tråden Äggdonation i Malmö...