Inlägg från: spiralling |Visa alla inlägg
  • spiralling

Äggdonation i Malmö...

Åsa: Inget lätt val. Jag är också för ÄD, tycker det känns bra att det finns för egen del men hade jag haft chans att bli gravid hade jag nog försökt fler gånger. Eller kanske köpa IVF:er under väntetiden. I Malmö är väntetiden 1-2 år, närmare 2 om man inte har egen donator. Det är tärande att vänta i 2 år och inget händer....
    Lycka till!

• spiralling

Tack för det o grattis till din graviditet

Så omtänksamt av dig att du funderar på att donera. Ofta vet man nog inte om att behovet finns när man själv inte har svårt att bli gravid. Jag svarar gärna på frågor om du vill. Det är bara att inboxa

Ha det gott och hoppas allt går fint!

• spiralling

Vad roligt Anna

Päronsplitt: Hoppas det gått bra för dig!

Vet ni hur det fungerar om man gjort landstingsfinansierad IVF innan ÄD. Dras dessa bort från de 3 försöken man får? Om man inte lyckas på 3 försök kan man betala fler då eller då är man ute ur systemet?

Vi har stått i kö i ett år nu. Hoppas snart vi får en kallelse....

• spiralling

Päronsplitt: Svårt att svara dig men det beror absolut inte på medicinerna. Så mycket vet jag . Kan vara en graviditet men också ett tidigt missfall. Jag fick tidigt missfall och mitt hcg stannade på 30. Men man kan även ha lågt hcg i början som sedan stiger. Tycker de borde ta nytt blodprov på dig efter 2-3 dygn. Det är hcg höjning som visar om det är en normal graviditet- inte det första värdet man får. På mig såg dem att höjningen inte var normal och jag fick sluta medicinera.

Konstigt att du endast fick ett försök med tanke på att endast 1 IVF räknades? Det är nog bara IVF:er som leder till ET som räknas. Skulle du ha möjlighet att betala för ytterligare en behandling om du ville/orkade eller har de informerat att det inte blir mer?

Kram!

• spiralling

Hur har det gått Päronsplitt? Hoppas lilla bönan fastnat ordentligt!
    Håller tummarna för dig.

• spiralling

Tyvärr kan man inte veta ändå. Eftersom vi medicinerar dröjer ofta blödningen trots missfall men jag har börjat blöda vid båda missfallen. Ska du inte ta blodprov? Jag fick positivt gravtest via urin i 2 månader efter missfallsblödningen så det är intetsägande. Blodprov visar om det är en normal graviditet eller inte.

• spiralling

Hur har det gått Päronsplitt? Tänker så på dig!

• spiralling

Grattis!!!!

Du ska inte dricka något. Du ÄR gravid. Hoppas det utvecklar sig som det ska nu.
    Håller tummar o tår för dig

Kram!

• spiralling

Vädur: Vart tog du vägen?

Härligt att det är på gång Anna

Tänker så på dig Päronsplitt!

• spiralling

Ja det är ju skumt att du inte tagit ett nytt hcg test. Känns som behandlingen t.o.m. är mer kontrollerad när man gör den utomlands.... Du kan också fråga på vårdcentralen eller privat IVF-klinik men om behandlingen hanteras av RMC vill de nog att du ska ta prov där. Men hör på sjukhuset. Alltid värt att fråga

• spiralling

Håller tummarna och tänker på dig Päronsplitt!!

• spiralling

Varma kramar till dig Päronsplitt!! Beklagar

Kram kram

• spiralling

AJB: Härligt . Skönt att det finns så underbara vänner!

Anna o Inkan: Hoppas ni båda ruvar lugnt. Hoppas på många plus i tråden

Kramar!

• spiralling

Vår tråd än nog inte ensam om det tyvärr . Jag tycker också det känns trist. Det är ingen lätt situation vi har och även om vänner och familj stöttar så behöver man stöd från andra som till 100% vet hur det här är och känns. Blir så ledsen Kommer nog också lämna tråden och kanske också familjeliv då jag inte känner mig trygg. Kommer sakna detta stöd, råd o tips. Snyft!

Kram till er alla och stort lycka till!!

Varma kramar!

Svar på tråden Äggdonation i Malmö...