Inlägg från: Lupiner |Visa alla inlägg
  • Lupiner

35+ som har bf våren/sommaren 2009 del 6

Yes jag blev först !

Tack Chocolatecookie för att du startade en ny tråd! Vad hade vi gjort utan dig

• Lupiner

Hej Ninth Välkommen till fl:s bästa tråd

Yatzt: Grattis på 2-årsdagen Samuel! När jag läste igenom tråden fattade jag också som det var logoped det var frågan om. Kan det inte vara så att hennes andra "problem" är en följd av hennes tal"problem"? Vet att jag tidigare refererade till en kompis barn när du berättade om din dotter. Han fick ju operera mandlarna och det har blivit mycket bättre men ff är hans tal inte tillräckligt "bra" och även han leker mycket för sig själv på dagis. När vi i kkompisgänget träffas leker han iofs med de andra barnen men han går gärna undan och leker själv. Han får extra tid på dagis med en lärare som läser böcker och spelar spel med honom och det går framåt Så klart det är jobbigt för dig att de vill koplla in specielpedagog men det är ju väldigt bra att det görs så tidigt.

Sol och klarblår himmel här idag Blir dock mestadels inne förutom lämning och hämtning på dagis. Ska på babyrytniken idag men Elina Är så mysigt ! 

Nu är det bara knappa 2 v till vi får vårat hus! Kök är beställt och vi har valt de flesta tapeter och även börjat röja och packa en del här hemma. Kul, jobbigt och spännande på samma gång Hur går det med era husplaner Chippichoppi ?

Å tänk, Sverige har redan 2 OS guld!!! Jiippiie

• Lupiner

Hur mycket snö finns det egentligen? Å mer är på väg, helt otroligt! Snörekordet (från 1966) där vi bor är nära nu och efter helgens snöande lär vi ha ett nytt rekord

Hoppas Lukas blir bättre & din intrvju ger jobb Fia!

Ninth: Elina körde också stilen att från sittande övergår till krypning/hasning Hon hasar ff med ena benet under sig och lär knappast krypa riktigt någon gång. Hon bli 9 månader nästa vecka.

Förutom snöskottning väntarinhandling av tapeter, kakel och diskbänk i helgen - om vi inte blir insnöade helt och hållet

• Lupiner

Trist chippi att budgivningen skenat iväg. Vi hade nog tur på vårt hur, för de andra hoppade av ca 400000 innan det pris mäklaren trodde det skulle gå för. Vi "vann" på ett pris bara 55000 över utgångspriset.

Våra förhoppningar om diverse inköp snöade verkligen inne i helgen. Min man och min pappa tog sig till Ikea idag för inköp av våra garderober (som av någon konstig anledning inte gick att få hemkörda ihop med köket och möbler som kommer nästa vecka), resten får vänta. I fredags pratade jag om att snörekordet i vår stad låg löst och nu är det krossat, tror vi har närmare metern nu och isande kallt också, minus 17 just nu.

• Lupiner

Nu vräker snön ner igen! Lagom till att de börjar komma i fatt med skottningen i vårt område. Har fått gå längs bilvägen till dagis denna vecka, även om det kör lite bilar tycker jag det är lite läskigt iom att vi alltid går på gångbana annars.

Idag är Elina 9 månader Ny vikt på BVC var 9360 gram och 70,5 cm lång.

Jippie för Svreiges alla guld! Var ju tokkul och så nervöst att kolla på stafetten igår. Å gott åt Northug att "bara" bli tvåa. Han är ju kanonduktig men häromdagen gick han ju lite över gränsen i sin kaxighet.

• Lupiner

Nä men usch CC vad läskigt att ramla i trappan! Tur det gick bra o ni inte skadade er allvarligt.

Angående vikt o längd är Elina kort och tjock som hon varit hela tiden Vägningen förra veckan visade på 9,3 kg och 70,5 cm. Men hon ser då inte tjock ut utan propotionerlig, hon har, liksom sin storasysterr hade, ett väldigt runt och ganksa stort huvud vilket passa mycket bra ihop med resten av kroppen. Hon har för övrigt lärt sig två "ord" som hon använder på rätt sätt Mamma & dää (där) samtidigt som hon pekar eller tittar på något, ex om man frågar var lampan är. Hon kämpar för fullt för att resa sig men hittills är gumpen för tung

I måndags blev vårt nya hur vårt Bild finns i mitt galleri om någon vill se. Har varit hektiska dagar och kommer så att vara ett tag framöver, jobbigt men både roligt och spännande. Jag gör iofs inte så mycket, fixar mest med mat till jobbarna och tar hand om Elina och Emma (när hon inte är på dagis) Köket är nu urblåst liksom Emmas o vårt sovrum. Taken är målade och imorgon börjar tapetsering och golvläggning. Nya köket kom igår. Min man har semester och våra pappor hjälper till varannan dag vilket ju gör att man kan arbeta på olika fronter och det går framåt. Flyttlasset går nästa helg, tror vi kommer vara rejält trötta då....

• Lupiner

Hej Fjälltjej! Välkommen tillbaka :) Ja, man blir allt lite orolig när någon försvinner.... Skönt allt är bra med er! Våra tjejer, både stor o liten, är ju väldigt jämna i ålder, kul o läsa din beskrivning av dem för mycket stämmer överrrens Elina älskar också bada med storasyster men några 8 tänder kan hon verkligen inte stoltsera med. Här är det 2 som kommit fram o fler verkar inte vara på gång.

Yatzy: Huset är 150 + 30 kvadrat fördelat på kök, 4 sovrum, vardagsrum o allrum. Möjligheten finns att dela ett sovrum till2 (har varit så tidigare). Tomten är väldigt normal stor för o vara där vi bor ca 900 kvadrat men vi har ängar o skog på baksidan (den sida ni ser på kortet) vilket ju gör att det blir fritt o tomten känns större

Ja Chippi, det är gott vara i gång nu, väntan blir lång från köp till tillträde. Men som sagt samtidigt stressigt, mycket kan man ju inte planera innan utan man får ta det när det kommer

Snart dags att gå bort till huset

• Lupiner

Här är våren låångt borta -12 grader ute och fortfarande 50-60 cm snö o ingen barmark, förutom en del vägar som fått fram asfalten nu. På gatorna i området där vi bor är det tjocka lager med is o mer eller mindre livsfarligt att ta sig fram. Hoppas verkligen det får töat till nästa helg då flyttlasset går - vill ju inte att flytthjälpen ska bryta nen o annat.

Trevligt se dig storstrut!

Vad är det för jobb du fått Fia?

• Lupiner

Hu Hannol en sån hemskt händelse! Påminner mig allt flr väl om när Emma välte Elinas vagn när Elina var 1 vecka gammal. Hjärtat stannar i en för en stund när något sådant händer. Skönt det gick bra för Tage. Gissar att ni slapp vänta på akuten iaf? Vi fick gå raka vägen in med Elina o de sa att de alltid tar fallskador på bebisar direkt, oavsett om barnet är påverkat eller inte. Minns att en av läkarna sa att han i stort sett varje dag blir fövånad över hur mycket/högt/hårt/illa ett litet barn kan falla och ändå klara sig välbehållna. Däremot väldigt kul att Tag äter själv! Stort men vansinnigt kladdigt.... Jag har för mig att Emma åt bra o "kladdlöst" när hon var ca 1,5 år, kanske något tidigare. Jag tror dock hon var/är väldigt tidig med såna finmotoriska saker.

Här hemma är det full kaos nu och faktiskt rejält jobbigt. Renoveringen i nya huset går enligt plan men ändå såklart mycket saktare än man trott, även om vi tyckte vi inte var tidsoptimister. Här hemma blir det rörigare dag för dag o allt mer packat. Ena stunden känns det som det är mycket kvar, nästa som det nästan är färdigt. Jag har känt/känner mig rätt frusterad över att inte få gjort något o "bara" passa barn... Gillar ju att greja själv men Elina har tvär vägrat sova när jag varit i huset o varit tok mammig med följd att jag har fått ha henne på armen mest hela tiden o inte gjort någon nytta alls....bara lite småplock. Resultatet blir att han får stå för grejande i nya huset o jag har packat samtliga lådor här... typiskt kvinnligt/manligt eller hur? I eftermiddag var min mamma här o vi packa o plockade ner o fick gjort så mycket. Guld värt. Elina sov o när jag hämtat Emma på dagis lekte hon o Elina med mormor o jag fick greja. Mannen ser jag inte mycket av nu, han sover i stort sett bara här hemma nu. Vi har fått mycket hjälp av min pappa, hans pappa o bror samt en kompis till min pappa.På lördag går iaf flyttlassen de ca 2 km till huset o det ska bli skönt även om det lär vara helkaos.... Emma ska sova hos mormor p morfar fredag till måndag så hon slipper förhoppningsvis det värsta kaoset.Får se hur Elina tacklar alla nya miljöer...hittills har hon ju inte varit på topphumör i när vi varit i huset.

För övrigt sällar jag mig till alla som är trötta! Skulle somna på 5 sek om jag la mig ner....

Hoppas alla sjuklingar i tråden friskaat på sig.

• Lupiner

Jag får väl också lägga in lite bilder när de olika rummen blir färdiga

Svar på tråden 35+ som har bf våren/sommaren 2009 del 6