• The Maria

Färga håret när man ammar?

Hej!

Jag vill färga mitt hår men vet inte om jag vågar när jag ammar. Kan ämnena i färgen gå över i bröstmjölken? Frågade när jag var hos min frisör och hon trodde inte att det var någon fara. Tror och tror... Jag vill inte att sonen ska drabbas av att jag färgar håret. Speciellt inte när man kan få allergiska reaktioner...

• Svar på tråden Färga håret när man ammar?
  • trädgårdstjejen

Färga på du. Frågade min bm om härfärgning då man var gravid och det var ingen fara, och inte då man ammar heller. Annars så skulle man ju få info om det precis som med tex vilka fiskar man får äta och sånt.

• Becko

Jag har färgat mitt hår under amning... och det blev samma reslutat som innan =)

• EmmaRoSa

Ts jag undrade precis samma som du..så det ska inte vara några problem att färga/tona sitt hår då? /Emma

• The Maria

Det verkar ju som att man kan färga håret. Ska till BVC idag så ska passa på att fråga där också.

• EmmaRoSa
    The Maria skrev 2010-02-17 12:02:50 följande:
    Det verkar ju som att man kan färga håret. Ska till BVC idag så ska passa på att fråga där också.
    vad sa bvc angående färgning o toning???
  • ellinormaria

vad jag har hört så är det ingen fara för barnet, men ditt hår påverkas ju av hormonerna så resultatet kan bli lite annorlunda än vanligt, typ inte rätt färg eller att det inte fäster lika bra, men jag har som sagt bara hört det. är ju så mycket som man hör som inte stämmer med..

Svar på tråden Färga håret när man ammar?