Inlägg från: Glittran |Visa alla inlägg
  • Glittran

BF Oktober 2010 efter IVF

Får jag vara med? Har precis fått plus efter FET nr 2, syskonförsök (har dotter född 08 sedan tidigare, fick henne på tredje IVF-försöket).

Jag har inte räknat ut BF ännu, men det är ungefär 10-15/10 nångång.

Har gjort stimulerat FET och tar fortfarande östrogen och progesteron, är nervös för att få missfall och inte märka nåt för jag tror inte jag kommer att blöda isåfall.

VUL om två veckor, då vet jag.

Jag har lite molvärk då och då, halsbränna på kvällen och är frusen. Får ont i korsryggen när jag sitter länge.

Brösten däremot har inte förändrats ett dugg (förra grav hade jag spända bröst), kanske har amningen gjort att de kopplat bort helt från hormonförändringar.

• Glittran

Ni kanske kan hjälpa till med detta? Jag gjorde ju FET med ett embryo som var odlat två dagar efter ÄP, sedan fruset och tinat och odlat tre dagar till. Betyder det att FET-dagen skall räknas som 2+5? (Eller kanske 2+4, för som du skriver Jelina så la min BM också på en dag förra gången.) När jag pratade med kliniken sa de att jag två veckor efter FET var i 4+2, men jag tror att hon då kanske inte hade koll på att det var en blastocyst jag fått.

• Glittran

Om jag räknar ÄL som 5 dagar innan FET så blir BF 16/10 med familjelivs uträkning.

• Glittran

Jo, just det jag skulle skriva också att jag tänkte inte vänta tills efter VUL att ringa MVC eftersom jag vill vara säker att de får info i tid för att remittera till KUB-test.

• Glittran

Får hoppa av tråden, har tyvärr börjat blöda. Ganska så säker på att det är MF, jag blöder inte så lätt annars.

Lycka till alla ni andra!

• Glittran

Jelina - trist! Hoppas på det bästa. - Kram!

Själv blödde jag ett trosskydd ungefär under en halvtimme, sedan var det ju lite brunt i flytningarna ett tag, men nu syns ingenting igen. Men jag tror ändå att något är fel - det känns så...
    Har dessutom ganska mycket ont - som mensvärk ungefär, ungefär där äggstockarna sitter. Det strålar lite ut i ljumskarna. Ganska jobbigt, det gör ju inte superont, men tyvärr kanske 20/24 timmar på dygnet.
    Hade jag trott att jag skulle få ut något av detta så skulle det ju inte vara så farligt, men nu känns det mest som en långdragen väntan på MF...

• Glittran

Har mycket mindre ont idag - skönt!

Inte så stor idé att göra extra VUL, risken är ju bara att man får ett negativt besked och sedan ändå måste vänta tills det är säkert. Jag får vänta en vecka till...det går ju som det går ändå.

• Glittran

natta: KUB-test är blodprov i ca v 10+0, UL idealt i v12+0 (mellan v11-13 skall det göras).
    Hur tidigt du behöver vara ute beror nog på beläggningen dit du skall, om du går privat kan du säkert anmäla dig redan nu, annars gör väl MVC det.

• Glittran

Chrissy och Gula Pilen: Kram!

Har också VUL imorgon. Då får vi se om blödningen var tecken på MF/MA eller om allt ändå står rätt till.

• Glittran

Grattis natta!

Det gick bra för mig med. V7+5, 13,6 mm och ett hjärta som slog såklart!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF