• ElsaT

BF Oktober 2010 efter IVF

Kan man få vara med här? Har enligt uträkningen här på sidan BF 3/11 men det kan ju lika gärna bli i Oktober{#lang_emotions_smile}.
    Har gjort mitt fjärde IVF men det första på Sophiahemmet och nu tog det sig!!!! Var tydligen inte meningen att det skulle vara gratis{#lang_emotions_money_mouth}. Var där i dag och fick bekräftat även av dom att jag verkligen ÄR gravid. Helt sjukt... blir 38 i år och det är min första graviditet. Vi har kämpat i fyra år.
    Ska tillbaka till SH den 17/3 för VUL, spännande. Fick tillbaka två fina ägg så man vet ju inte hur många det är där inne...

• ElsaT

Tack alla!
    När det gäller att berätta är det ju lite svårt att hemlighålla under IVF. På jobbet vet mina två närmsta chefer och en väninna. Har varit lite småjobbigt med bortförklaringar för alla andra då man är borta mkt. Speciellt delar av dagar så det snackas säkert... Som tur är har jag mått hur bra som helst under alla behandlingar, har lyckats hålla humöret i chack{#lang_emotions_laughing}.
    Våra föräldrar och närmsta vänner har varit med hela vägen, skönt tycker jag oavsett hur det går.

• ElsaT

Börjar också bli nervös inför VUL. Vill det ska bli Onsdag NU! Är dessutom tokförkyld, håller på att hosta lungorna ur mig så det känns sådär. Magen är dock svullen, det sticker och moler lite om kvällarna och inga blödningar så nu gäller det bara att bli frisk. Enligt uträkningen här på sidan BF 4/11, får se på Onsdag om det stämmer.
    Är ju vårat första så det är väldigt spänt och nervöst{#lang_emotions_laughing}.

• ElsaT

Grattis till alla lyckade VUL! Längtar såå till vårat. Min mage är hemskt stor... börjar undra om min sambo har rätt som tror dom är fyra stycken där inne{#lang_emotions_surprised}. Haha det är väl bara gaser av allt stillasittande under förkylningen.

• ElsaT

Gjort VUL i dag!!!! Det såg jättebra ut, ett litet hjärta som slog jättefort{#lang_emotions_heart}. Vi fick ju tillbaka två embryon men "bara" ett hade tagit sig, känns bra, är ju större risker med tvillinggraviditeter. 7,7mm långt var det!

Lena74 och lilltotten: Håller tummarna för er, vet precis hur nervöst det är. Trodde jag skulle svimma därinne i dag.

• ElsaT

Tar och uppdaterar listan:

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet, vul 3/3: V7+5= 13,8mm!
    BF 17/10, Glittran 38 år, Gbg, andra barnet VUL v7+5 = 13,6 mm!
    BF 19/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet, vul 5/3
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet, vul 1/3
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet, vul v.6+6 = 7mm
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet, vul 7+0 = 9 mm
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet, vul 15/3
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet, vul 18/3
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet, vul 17/3 6+6= 7,7mm

• ElsaT

Har ångest inför det där med KUB/NUPP. Är ju vårat första barn och jag blir 38 i år. Skulle man få bra siffror vore det ju värt det men om inte... Usch vad jobbigt... Här har man kämpat i över fyra år och blivit gravid på fjärde IVF försöket, vill bara kunna njuta ju...

• ElsaT

Min mage är riktigt stor... som tur är har jag alltid kjol och har lyckats dölja på jobbet ännusålänge. Vet inte hur länge till dock för jag är komatrött på eftermiddagarna och har jättedålig ork på våra lunchpromenader (som jag annars brukar driva upp tempot på) så några har nog börjat undra.
    Min chef och två kollegor har vetat under hela IVF-resan eftersom jag varit borta en del under våra 4 IVF-er... Andra kollegor har undrat väldigt över min frånvaro, har fått skylla på allt möjligt.
    Hoppas kunna vänta med att berätta ett par veckor till.
    Föräldrar och syskon har också vetat under hela resan och är nu lika lyckliga som vi{#lang_emotions_laughing}.
    Mår inte illa på morgnarna men på em/kväll om det går för långt mellan måltiderna. Kan inte äta godis, kräks upp det direkt{#lang_emotions_surprised} tänk om man alltid kunde vara så{#lang_emotions_tongue_out}.

• ElsaT

Mrs Sara: Min mage ser ut ungefär som din, roligt att se en till, känner mig lite onormal med så stor mage så tidigt med första barnet. Jättefin!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF