Den tråden jag skapade hade tydligen legat fel, så någon på familjeliv flyttade på den, det var antagligen då du hittade den!
Det går väl jätte bra att man skriver här!
Det är väldigt spännande att flytta till hus eller parhus i vårat fall då! Är det stort? Mycket som behöver göra, kanske inte om det är från 2000, som vårat är byggt. Vi ska väl så småning om göra om badrummen och köket men det funkar bra så länge!
Ja de är första barnet för oss, ja det är det ju, men det går lite för fort ibland och lite för långsamt ibland, känner att jag inte riktigt hinner med min egen mage, hehe har redan gått halva graviditeten vilket jag inte riktigt kan få in, men samtidigt så vill man at det ska gå snabbare! :)
Ja då jag har mått super faktisk om man jämför med många andra, liite illamående på eftermiddagen i början men försvann snabbt i vecka 10-12, sen har jag inte vart speciellt trört heller inte mer än någon annan i vintermörkret, dock märker jag ju att jag inte orkar hålla igång och springa runt kanske lika mycket som förr.. men det får man ju ta. Har dock fått en enveten huvudvärk som kom i ca vecka 17, några gånger i veckan, det har dock lugnat ner sig nu och jag kanske får det ca en gång i veckan, men då är det ganska illa, ligger utslagen i soffan, nästan som migrän. Har aldrig haft det så förut. Jag har pratat med barnmorskan men hon menar att det är ingen fara och att det är ändå ganska vanligt med spänningshuvudvärk, vilket jag oxå tror att det är... kommer oftast i slutet av vecka, torsdag eller fredag när jag varit igång hela veckan...så jag kan se ett samband.
Läste att du inte mått så bra denna gången!
Vad kul att det blev så bra med dom du träffade förra "omgången"! Själv så var jag lite orolig för det här med att inte lära känna någon när man är mamma ledig. Eftersom vi går till Barnmorskegruppen och dom har ju ingen föräldragrupp inför förlossningen. Men så pratade jag med en jätte go sköterska på bvc på Läkarhuset (vi är inte skrivna på den vanliga vårdcentralen) att dom startar upp grupper med nyblivna mammor, sen när man väl har fött och man ska på kontroller och dom tyckte det var viktigt, så det är ju bra! Men samtidigt så vet man ju inte hur det blir! När vi gick på vanlilga mvc i torslanda (vi bytte till bmg) så sa hon att man själv fick sätta ihop en grupp på bvc, men att man fick låna deras lokaler, inte så bra tyckte jag. Då är det ju bättre på Läkarhuset.
Ok, ja vi bodde bara där ett halvår ungefär på st pauligatan, innan vi köpte hus och flyttade, vi kom nämligen hem från Usa, Dallas i februari förra året där vi bodde under hela 2008, dock bodde vi i Lunden innan vi flyttade till usa också! :) Så där känner man sig hemma, men mer hemma här i Torslanda! Vi trivs verkligen otroligt bra här! Ångrar oss inte ett dugg! Fast klart drar det lite i resenerverna om att flytta utomlands igen, men det får vänta tills barnet/barnen är större...
Själv så jobbade jag som undersköterska förut men nu pluggar jag till sjusköterska i Borås, så det blir lite pendalande! Men det funkar!
Hoppas ni haft en mysig alla hjärtans dag, vi kom precis hem från en lång prommis i skogen med vovven! Hoppas ni hittade något i tapet väg!