• Gaytjej

Att komma ut med flickvän

Det var roligt att berätta för våra gemensamma vänner att vi hade blivit mer än bara vänner och vi fick enbart glada och positiva reaktioner. Det var nästan så vi fick göra upp vem av oss som skulle få berätta för vilken vän :)

Att berätta för morfar var däremot lite besvärligare.. ojoj innan jag fick ur mig det! Jag trodde säkert att han skulle ta det bra (vilket han också gjorde!) men det kändes så himla krystat. När jag skulle berätta för mamma visade det sig att hon redan lagt ihop två och två (bl a då jag lämnat min presentationssida på www.sylvia.se uppe på deras dator... hoppsan).

För de flesta andra sedan så har vi liksom inte berättat, vi har bara varit och så har folk fattat själva!

Hur hade du berättat för dina föräldrar om ifall den stora kärleken varit en kille?

www.donationsradet.se - Ditt beslut kan rädda liv!
  • Gaytjej

Jag var också väldigt rädd för att bli placerad i ett fack i början. Insåg att jag inte var straight relativt sent och kallade mig först bara för icke-straight och sedan för bi.
    Nu vet i tusan vad jag är för något egentligen, fortfarande bi antar jag (mitt FL-namn till trots) men det spelar liksom ingen roll! Nu lever jag ihop med en kvinna och att det råkar vara en kvinna spelar faktiskt roll ibland, men om jag är homo eller bi eller ngt annat kvittar. Ifall folk tror att jag har en viss läggning kvittar också. Men som sagt, i början var det viktigt, så jag förstår dig.

Lycka till med klivet ut ur garderoben och gratulerar till stora kärleken! :)

• Gaytjej

Men tror du verkligen att någon skulle ifrågasätta dina känslor? Jag kanske kan tänka mig att man kanske skulle kunna få motivera hur man vet att man verkligen är gay/bi (inte minst om man aldrig hintat om det innan) - men inte när man redan har en tjej? Eller?

• Gaytjej

Oj, då förstår jag dina funderingar. Så frusterad och provocerad jag hade blivit ifall ngn hade ifrågasatt mina känslor för min H! "En grej" *morr* Påminner mig om föregångaren till biologiboken vi har på skolan jag jobbar på, där känslor för det andra könet förklaras som just "en grej" för många. Som en slags tröst eller "vänligt puffande" i riktning mot förnekelse. Svartlistad av RFSL är denna biologibok.

Men visst finns det säkert dem för vilka känslor för någon bara är en grej, oavsett kön och läggning. Men brukar ju visa sig i en förlängning i så fall och är ju inget man ska behöva försvara utom relationen!

You go girl!

Svar på tråden Att komma ut med flickvän