• Greta Anna

troslikande tygblöjor för stora barn?

Någon som har tips på tygblöjor för en stor 3,5åring som ibland kissar på sig på nätterna? Vissa perioder varje natt i ca 1 vecka. Jag skulle vilja ha något som hon accepterar som trosor men som gör att vi slipper tvätta alla sängkläder inkl täcke de gånger hon kissar på sig. Hon har ca stl 110 i midja och över rumpa. Nu använder vi sängskydd som är tvättbart, men det hjälper inte täcket... De ska helst vara helt täta men mjuka och det gör inget om hon vaknar av att det blir blött.

• Svar på tråden troslikande tygblöjor för stora barn?
  • Greta Anna

Tack för tipsen, tyvärr är träningstrosor inte tillräcklig uppsugning i för olyckor i sängen och de är lite för trånga i midjan.

Som träning under dagtid fungerar de bra Om du funderar på att köpa träningsbyxor så kan jag ge en varning för de med knappar, de lossnar och knapparna ger märken mot barnets hud. Brightbots prasslar men har bra passform bara man köper en storlek för stor (krymper mycket) och Imsevimses är trånga i midjan.

Jag funderar på att köpa något provapå paket på pocketblöjor från Barnshop för att se om det är någon sort som accepteras av princessan om inte annat så kanske lillebror kan använda de senare...

Svar på tråden troslikande tygblöjor för stora barn?