• EJT

När packade ni bb-väskan?

Jag är i vecka 33+1 och har inte packat ännu men hoppas ta tag i det snart :)

• EJT

Jag har också funderat kring det här med vad för typ av väska man ska ha. Är det någon som har något bra svar på det? Vill inte skämmas när jag kommer dit och de tänker "Men herregud, vad tror hon, att hon ska på semester?" :D

Vad jag har tänkt ha med mig:
    Till mig:
    - Bindor
    - Amningsinlägg
    - Amningsnapp
    - Amningsbehå x 2
    - Morgonrock och tofflor/varma sockor
    - Sköna trosor
    - Tandborste, tandkräm, duschcreme, shampoo och balsam (Antar att man ska ha eget?)
    - Lypsyl
    - Klädombyte
    - Något i matväg - Banan, smörgås, energidryck..
    - Digitalkamera och dator helst
    Till bebisen:
    - Napp ifall att
    - Blöjor (Hur många behövs?)
    - 3 Bodys i storlek 50
    - 1 Body i storlek 56 (Om han inte kan ha 50 utan denna så får fästmannen hämta fler om det behövs)
    - Pyjamas i storlek 56
    - 2-3 mjuka byxor
    - Mjukiströja med luva
    - Strumpor och mössa
    - Overall
    - Första filt
    Babyskyddet ska finnas på plats i bilen också!
    Är det för mycket/lite?
  • EJT

Angående bindor så vet jag att det finns på BB men har hört från så många att de är extremt stora och alldeles för obekväma så då kan det vara skönt att ha några mjuka som man valt själv.

Och kanske är det så att man inte ska ta med sig så mycket kläder till bebisen, får tänka om :) Vi bor trots allt inte alls långt från sjukhuset så det är väldigt enkelt både för min fästman och mina föräldrar att åka och hämta det som fattas ifall det skulle behövas.
    Vad gäller mjukiströja med luva så har jag inte hört det problemet förut så jag ska vara uppmärksam på det, för det kan ju inte alls vara skönt för bebisen. Skippar den i sådana fall. Tänkte mest på att luvan kan ge extra skydd mot vind och kyla men får definitivt skippa den om det blir obekvämt för honom.
    Får nog se över min lista några gånger till {#lang_emotions_laughing}
  • EJT

Är ju ny på detta så jag kom att tänka på en annan sak - Visst står väskan/väskorna i bilen tills förlossningen är klar och bebisen är ute? :) Det är väl först när "allt är klart" som man ska ta in det, till rummet där man vilar och så?

{#lang_emotions_embarassed}
Svar på tråden När packade ni bb-väskan?