Inlägg från: sara1981 |Visa alla inlägg
  • sara1981

När packade ni bb-väskan?

Ett par tre veckor innan.
    Inte bara för att man inte skulle hinna packa den sen, utan som ett sätt att förbereda sig på vad som ska komma. Mysigt att se väskan stå packad och bara vänta på det som ska ske..

Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    UnderYtan skrev 2010-02-13 21:36:59 följande:
    Vi är inne på samma linje då :) Ser också det som ett sätt att förbereda mig på.
    Ja, jag tyckte att det var jättemysigt att hålla på och packa och fundera ut vad man skulle ha med sig. Speciellt med första barnet.
    Det var ju inte så att jag trodde man inte skulle hinna annars, utan precis som du säger en förberedelse inför..
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    EJT skrev 2010-02-14 11:40:35 följande:
    Angående bindor så vet jag att det finns på BB men har hört från så många att de är extremt stora och alldeles för obekväma så då kan det vara skönt att ha några mjuka som man valt själv. Och kanske är det så att man inte ska ta med sig så mycket kläder till bebisen, får tänka om :) Vi bor trots allt inte alls långt från sjukhuset så det är väldigt enkelt både för min fästman och mina föräldrar att åka och hämta det som fattas ifall det skulle behövas. Vad gäller mjukiströja med luva så har jag inte hört det problemet förut så jag ska vara uppmärksam på det, för det kan ju inte alls vara skönt för bebisen. Skippar den i sådana fall. Tänkte mest på att luvan kan ge extra skydd mot vind och kyla men får definitivt skippa den om det blir obekvämt för honom. Får nog se över min lista några gånger till 
    Vi tyckte att det var superpraktiskt med luva till bebisen. Upplevde inte att den föll ner i ögonen eller var obekväm. Hade jättemånga såna tröjor till tjejen när hon var liten, just för att skydda lite extra mot vind och så som du skrev.
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    EJT skrev 2010-02-14 11:42:33 följande:
    Är ju ny på detta så jag kom att tänka på en annan sak - Visst står väskan/väskorna i bilen tills förlossningen är klar och bebisen är ute? :) Det är väl först när "allt är klart" som man ska ta in det, till rummet där man vilar och så?
    Vi packade två väskor, en mindre med tidningar/kamera/godis osv som man ville ha på förlossningen och sen en större med kläder, duschgrejer osv som var tänkt till BB.
    Amilia 2006 Max 2008
Svar på tråden När packade ni bb-väskan?