När packade ni bb-väskan?
EJT skrev 2010-02-14 00:41:37 följande:
Jag har också funderat kring det här med vad för typ av väska man ska ha. Är det någon som har något bra svar på det? Vill inte skämmas när jag kommer dit och de tänker "Men herregud, vad tror hon, att hon ska på semester?" :D Vad jag har tänkt ha med mig: Till mig: - Bindor - Amningsinlägg - Amningsnapp - Amningsbehå x 2 - Morgonrock och tofflor/varma sockor - Sköna trosor - Tandborste, tandkräm, duschcreme, shampoo och balsam (Antar att man ska ha eget?) - Lypsyl - Klädombyte - Något i matväg - Banan, smörgås, energidryck.. - Digitalkamera och dator helst Till bebisen: - Napp ifall att - Blöjor (Hur många behövs?) - 3 Bodys i storlek 50 - 1 Body i storlek 56 (Om han inte kan ha 50 utan denna så får fästmannen hämta fler om det behövs) - Pyjamas i storlek 56 - 2-3 mjuka byxor - Mjukiströja med luva - Strumpor och mössa - Overall - Första filt Babyskyddet ska finnas på plats i bilen också! Är det för mycket/lite?Bindor: finns på BB
Amningsinlägg: är ju inte säkert att mjölken kommer igång förrän man kommer hem
Amningsnapp: vänta o se om behovet finns
Amningsbh: svårt att veta stl innan
Morgonrock: finns sköna rockar på BB
Något i matväg: som kvinna är man patient o får allt sånt på förlossning eller BB
Napp: kan man vänta med
Blöjor: brukar man få på BB