• 060810

Vi fortsätter, Bf aug 10

Jag är här!! :)

• 060810

inte så bra du la in den redan nu, för du kan inte uppdatera det inlägget igen.. listan alltså.. :(  utan måste göra en ny varje gång.. :(
    vet av erfarenhet från epilepsitråden jag hade innan att man inte kunde uppdatera om någon ändrade medicin eller annat..

• 060810

japp blir en ny tilläggskommentar varje gång... :(  ganska tråkigt att det är så när man har såna listor...

• 060810

Schnappi är tillbaka! :)
    Har inte orkat med tråden på ett tag. Eller ja ganska länge....
    Har haft det jobbigt med min son som ska utredas för autism. Han är verkligen jobbig just nu och det är bråk hela tiden och skrik och gråt och kämpande med mat och sömn... Han tar på mina krafter helt enkelt. Ungen är ju bara 2 år (snaaart)...

Kräker fortfarande i stort sett varje dag. Idag har jag kämpat med en smörgås i 1 timme nu och 1/3 har kommit ner. Har inte kräkt upp något av den än, men det kommer väl... Så trött på att kräka och må dåligt. Är i v. 17 nu och det går i a f frammåt. :) RUL har jag den 25:e så det är inte alls långt kvar nu.
    Kände bebis första gången i lördags på tåget mot Helsingborg. :) Så härligt. :) Kände även en gång igår, får se om det fortsätter så nu.
    Hoppas jag orkar hänga här igen nu. Har mest hängt i foglossningstråden och hyperemesis tråden... där ligger mina problem just nu... fogarna och kräk... :(

• 060810

Pregga:
    Du och jag har rul samma dag! :) Vilken tid har du ditt? Jag har tid kl 09.00. Riktigt bra tid för då hinner jag inte bli så nervös under dagen utan lämnar barnen på dagis och åker till sjukan. :p

• 060810
    Pregga skrev 2010-03-16 08:35:55 följande:
    Scnappiska du ta reda på kön?
    Japp jag ska försöka få reda på det i a f. :) Ungarna är så nyfikna här och vill veta. Men även jag. Men får jag inte veta så ska det antingen göras 3D ul eller köns ul och då får vi ju veta ändå.
    Jag tycker du ska ta med dig din dotter. Hon är väl 11 år eller nåt? Jag tror nog de släpper in henne, hon är ju så pass stor, det är ju inte som om jag skulle ta med Izabelle som är 3½ precis. :p
    Jag har 2 som slåss om att få va med på mitt ul, min mamma och min bästa kompis.. Svårt!!! De slåss om att va med på snittet med! :p
  • 060810
    puchelina88 skrev 2010-03-16 08:38:18 följande:
    När tycker nu att man kan börja kolla och handla lite bebis saker??
    Precis när man vill!! Jag köpte första kläderna samma dag jag testade positivt! :) Sen har jag dock inte handlat så mycket mer. Några fler kläder har det blivit men inte mer än så. Jag ska försöka hålla mig till efter jag fått reda på könet men allt ska va klart innan v. 30 för sen vet jag att jag inte kommer orka något shoppande. Knappt så jag tar mig fram som det är idag med mina fogar som gått sönder typ.. och mitt jäkla illamående..
  • 060810
    SweetLilly skrev 2010-03-16 09:24:39 följande:
    Idag bär det av till MVC för lite provtagning och så ska jag få träffa läkaren och prata kejsasnitt! Spännande!
    Åh vad spännande! :) Tror du du får datum redan nu då ifall det blir snitt? Jag har bara fått veta att det blir snitt, men inget datum eller så än. Men längtar som en tok.
    Hoppas det går bra hos läkaren och på mvc! :)
  • 060810
    Pregga skrev 2010-03-16 09:05:55 följande:
    Jo min dotter e 11 år, men det stod på pappret att inga barn tillåts då dom ibland måste lämna tråkiga besked. Men jag ska försöka få med henne in. jag ska med ta reda på det å säjer dom inte på mitt rul så går jag privat!
    Äh jag hade tagit med henne ändå. Du är ju ensam och då borde det gå tycker jag. Tror inte de nekar dig när hon väl är med dig.
    Det var som på min föräldragrupp. Inga syskon får vara med (strikt regel), Mino hade öroninflammation nr ?? och skulle vara hemma just den dagen som sista dag innan återgång till dagis. Jag ville inte missa den och tog med honom. Ringde inte innan eller något utan bara tog med honom och det var inga problem. :p Knasigt men så vart det. Så skönt att han fick va med där ändå. :p
  • 060810
    Malten skrev 2010-03-16 10:32:14 följande:
    Pregga vad skönt att det RUL var ännu tidigare än du trodde. Hoppas denna vecka bara svishar förbi. Förresten har ni härinne ett till RUL sen? Här i Lund har vi ett till i v32.
    Det är förjävligt för vi som bor i gamla Krisianstad län får inte det här extra ultraljudet trots att vi tillhör region Skåne!! Vi bor ju ändå i samma region och betalar skatt och annat, men vi behandlas ändå olika. Det tycker jag är förjävligt!!
    Men jag kommer nog få tillväxt ul pga min första var så stor. Min nu minsta var inte direkt stor men jag hoppas få ändå. Annars ska jag byta mvc till Lund de veckorna! :p
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10